ریمل و آرایش چشم

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ریمل یکی از لوازم آرایشی پرمصرف و مهم در آرایش صورت است. این ماده آرایشی زیبایی و جذابیت چشمان را دو چندان می‌کند و حتی در آرایش‌های ساده و گریم‌های طبیعی هم نمی‌توان از این محصول استفاده نکرد. 
ریمل

ریمل از مهم‌ترین لوازم آرایشی است که در آرایش چشم نقش بسزایی دارد. چون ریمل تماس مستقیم با مژه دارد، باید از بهترین و مرغوب‌ترین مارک‌ها انتخاب شود. حتی برخی ریمل‌‌های خوب دارای ویتامین و برای تقویت مژه ها مناسب است.

نکته مهم در استفاده از این محصول، طریقه صحیح زدن آن است. چون اگر به درستی روی مژه‌ها زده نشود، آرایش و حالت چشم‌ها را خراب کرده و نتیجه نامطلوبی دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا با نحوه صحیح ریمل زدن و انواع آن آشنا شوید.

 

نحوه صحیح ریمل زدن

نحوه صحیح ریمل زدن

به سمت پایین نگاه کرده و مژه‌ها را از ریشه تا انتها به دقت برس بکشید. توجه داشته باشید که برس کشیدن به مژه‌ها باید به سمت بالا و خارج از چشم‌ها باشد. اگر می‌خواهید مژه‌ها پرتر و بلندتر به نظر برسد، این کار را ۲ یا ۳ بار انجام دهید. دقت کنید بیشتر از ۳ بار نشود، چون مژه‌ها داخل همدیگر رفته و شکل خوبی نمی‌گیرد.

اگر می‌خواهید مژه‌ها خیلی بلند شود و در عین حال حالت طبیعی خود را هم حفظ کند، قبل استفاده از ریمل، از فر مژه استفاده کنید. بهتر است از ریمل در آخر آرایش استفاده شود.

انواع ریمل :

ریمل انواع مختلفی مانند حجم دهنده مژه‌ها، بلند کننده طول مژه، خرده مژه‌دار و فر کننده دارد. نکته مهم در انتخاب این محصول، حالتی است که با آن می‌خواهید روی چشم‌ها ایجاد کنید.

حجم دهنده مژه

ریمل‌های حجم دهنده برای مژه‌های نازک و ضعیف مناسب است و برس‌های پرپشت و پهنی دارد. ماده این ریمل‌ها از دیگر انواع آن غلیظ‌تر است و با یک حرکت، مژه‌ها را پر پشت‌تر و پر حجم‌تر نشان می‌دهد. با استفاده از این نوع می‌توانید مژه هایی پر پشت و یکدست داشته باشید.

بلند کننده طول مژه

ریمل‌های بلند کننده مناسب مژه‌های کوتاه است. برس‌های این نوع مانند شانه است و با الیاف چسبنده‌ای که دارد، به راحتی مژه‌ها را بلند می‌کند. همچنین بدون نگرانی از ایجاد حجم اضافی می‌توان از این نوع ریمل به دفعات استفاده کرد.

انواع ریمل

خرده مژه‌دار

این نوع ریمل به دلیل دارا بودن الیافی ریز و حجم‌دار، عنوان خرده مژه‌دار را گرفته و برای مژه‌های کم‌پشت استفاده می‌شود. ریمل خرده مژه‌دار خاصیت حجم دهندگی و بلند کنندگی را همزمان دارد. خرده مژه‌ها در امتداد مژه می‌چسبد و با حجم و غلظت خود، حالتی حجیم و بلند به مژه‌ها می‌دهد.

فر کننده

برس این ریملها منحنی است و با دارا بودن رزین یا پلیمر در فرمولاسیون خود، فر طبیعی و موقت در مژه‌ها ایجاد و آنها را به حالتی خوش فرم و برگشته تبدیل می‌کند.

استفاده از ریمل در انواع آرایش چشم

در آرایش معمولا سه حالت کلی برای فرم دادن به چشم ها وجود دارد :

حالت گرد

برای ایجاد این حالت باید از ریمل در تمام مژه به یک اندازه استفاده شود تا چشم‌ها فرم گرد بگیرد.

حالت کشیده

برای ایجاد این حالت در یک سوم گوشه خارجی چشم، حجم بیشتری از ریمل استفاده کنید تا چشم کشیده‌تر نشان داده شود.

حالت گربه‌ای

برای ایجاد این حالت در دو سوم خارجی چشم‌ها، میزان بیشتری از این محصول استفاده کنید تا علاوه بر حالت کشیده، فرم رو به بالا و شاداب در چشم‌ها ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع خط چشم در آرایش صورت ” انواع خط چشم” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ در ۲:۲۸ ب٫ظ

  2. فتحی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…