اولین موتور سیکلت برقی BMW

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با افزایش میانگین دمای زمین و افزایش آلودگی، محققان در تلاشند با کمک فناوری در مصرف انرژی و کاهش آلودگی موثر باشند. استفاده از برق به جای سوخت های فسیلی یکی از این روش ها است.
موتور سیکلت برقی

موتور سیکلت برقی BMW

شرکت بی ام دبلیو (BMW) یکی از تولیدکنندگان مشهور در صنعت خودروسازی است. این کمپانی در چند کشور خودروهای لوکس و موتور سیکلت تولید می‌کند. معرفی ویژن دی سی رودستر (Vision DC Roadster) در ماه ژوئن (تیر) امسال سورپرایز ایجاد نکرد. زیرا بی ام دبلیو به عنوان یکی از ابر قدرت های تولید وسایل حمل و نقل شناخته می‌شود. در واقع چیزی که جای تعجب داشت، این بود که چرا موتور رودستر زودتر از این ها رونمایی نشد. از آن زمان تا کنون، BMW در مورد اینکه اولین موتور سیکلت برقی این شرکت چگونه باشد، سکوت کرده است.

به گزارش بخش تازه های فناوری مجله دلتا؛ تعدادی از رسانه های اروپایی، خبر تولید پاور رودستر E-Power Roadster را منتشر کردند. این موتور سیکلت برقی، در واقع مجموعه ای از قطعات سایر موتورهای کمپانی بی ام دبلیو است؛ از جمله بخش جلویی موتورِ S 1000 R و قسمت پشتی R 1200 RS. این موتور از نمونه های ارائه شده در فرنکن بایک است که ویژگی های منحصر به فرد یک موتور سیکلت برقی را نمایش می‌دهد. فرنکن بایک یک مبادله دوچرخه رایگان است که هر ماه در بعضی از شهرهای ایالت متحده برگزار می‌شود. برخلاف بیش تر موتور سیکلت های برقی که از زنجیر یا تسمه برای منتقل کردن انرژی استفاده می‌کنند، ای پاور توانِ موتور را از طریق یک شفت به چرخ ها انتقال می‌دهد.

موتور بی ام و

در حالیکه بدنه و بسیاری از بخش های این موتور سیکلت برقی مجموعه ای از قطعات سایر موتورهای بی ام دبلیو است، موتور الکتریکیِ آن از تکه های خودروهای هیبریدی شکل گرفته. خودِ موتور به یک خودروی چینی سری ۷ تعلق دارد. باتری ۱۳ کیلو واتی که در هسته موتور واقع شده از یک خودروی هیبریدی سری ۲ گرفته شده است.

این موتور توان الکتریکی قابل قبولی را در حد ۱۳۶ اسب بخار تولید می‌کند. دارای گشتاوری در حدود ۲۰۰ نیوتون متر که حدود ۹.۴ واحد، بیش تر از موتور سیکلت SR/F است. ای پاور سرعت صفر تا صد را در ۲.۹ ثانیه طی می‌کند. این شتاب در حدود ۰.۲ ثانیه بیش تر از مدل S 1000 RR طول می‌کشد. این مقدار را باید با توجه به وزن ای پاور که به ۲۹۰ کیلوگرم می‌رسد، در نظر گرفت. نسخه اولیه با تکنولوژی شارژ سریع سازگار است و در هر دقیقه باتری را برای ۵ کیلومتر شارژ می‌کند. در نیم ساعت ۹۰ درصد از ظرفیت باتری شارژ می‌شود.

طبق اعلام کریستف لیشکا، رئیس بخش توسعه موتور سیکلت بی ام دبلیو، این شرکت، طراحی موتور سیکلت برقی را به طور دقیق انجام خواهد داد و آن را برای خط تولید ارسال می‌کند. این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که تیم بتواند تشخیص دامنه حرکت را به سرعت ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش دهد.

 

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

  2. یوسفی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۰۸ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  3. شمس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۲۲ ب٫ظ

    بسیار قشنگ و زیباست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…