دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

خرید و فروش ملک در منطقه ۱۲ تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تعداد معاملات انجام شده در بازار مسکن منطقه 12 شهرداری تهران نشان می‌دهد که این بازار چند ماهی است اوضاع مساعدی ندارد.
قیمت مسکن منطقه 12
نگاهی به قیمت مسکن در منطقه ۱۲ و تعداد خرید و فروش نشان می‌دهد؛ حتی با وجود مناسب و عقلانی بود قیمت‌ها، این منطقه همچنان در معرض آسیب ناشی از کاهش معاملات مسکن قرار دارد.
به گزارش مجله دلتا منطقه ۱۲ اگرچه یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران است که سابقه سکونت در آن نسبت به مناطق مصرفی و پرطرفدار چهار و پنج، واقع در شرق و غرب تهران بسیار بیشتر است اما تغییر کاربری تدریجی واحدهای مسکونی این منطقه به کاربری اداری و تجاری و تبدیل خانه‌ها و آپارتمان‌ها به دفتر فروش، انبار و کارگاه‌های بسته‌بندی باعث بروز پدیده‌ای به نام “شب مردگی” شده است.
شب مردگی در تهران در مناطقی مانند مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ اتفاق می‌افتد که به طور میانگین بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، اما در طول روز ۲ میلیون نفر جمعیت را در خود جای می‌دهند و در شب این جمعیت حتی به کمتر از ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد. تغییر کاربری غالب در برخی نواحی منطقه ۱۲ تحت تاثیر بازار بزرگ و همچنین محدودیت‌های ساخت و ساز به دلیل بافت تاریخی آن، موجب شب‌مردگی در این منطقه شده و مهاجرت ساکنان این منطقه و در نتیجه افت شدید معاملات مسکن را در پی داشته است.
خرید خانه در مناطقی از این دست، اغلب انتخاب خانواده‌هایی است که از چند نسل قبل در این محله‌ها ساکن بوده و هستند. محله‌هایی مانند بهارستان، خیابان آبشار، میدان خراسان، خیابان ایران، میدان شهدا، خیابان زرین نعل و… از جمله نقاطی هستند که بافت غالب در آنها مسکونی است. با این حال مشاوران املاک می‌گویند تعداد معاملات در این محله‌ها نیز انگشت‌شمار شده است و حتی قیمت‌گذاری مناسب از سوی فروشندگان نیز نتوانسته تاثیر مثبتی بر تعداد معاملات در این منطقه بگذارد.
قیمت آپارتمان نوساز در منطقه ۱۲ از هر متر مربع ۶ یا ۷ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان است که قیمت‌های بالاتر به مناطق اصیل‌تر و با غلبه بافت مسکونی تعلق دارد. پایین‌ترین قیمت‌های این دامنه نیز مربوط به بافتی از منطقه ۱۲ است که کاربری کسب و کار در آن غالب است. برای اطلاع دقیق از قیمت مسکن منطقه ۱۲ می‌توانید از مشاورین املاک دلتا کمک بگیرید.
مسکن منطقه 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds