حجم تصویربرداری گوگل برای گوگل ارث و نمای خیابان

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل مپ و گوگل ارث کمک زیادی به افزایش سطح رفاه کاربران گوشی های همراه کرده اند.
تصویر برداری گوگل

تصویر برداری گوگل

واضح است که گوگل بخش وسیعی از سطح زمین را تصویر برداری کرده است. این شرکت تصاویر را برای پروژه های نمای خیابان Street View و گوگل ارث (Google Earth) به کار می‌برد. اما برای اولین بار است که وسعت تصویر برداری گوگل فاش می‌شود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از CNET؛ این مقدار به حدود ۱۶ میلیون کیلومتر تصویر برای استریت ویو و ۵۸ میلیون کیلومتر مربع در گوگل ارث، می‌رسد. این مقدار برای گوگل ارث، بسیار چشمگیر است. گوگل اعلام کرده است این حجم، ۹۸ درصد از مکان های مسکونی روی کره زمین را در بر می گیرد. دارا بودنِ ۱۶ میلیون کیلومتر تصویر از نمای خیابان باعث می‌شود گوگل بالاتر از رقبای خود، از جمله اپل (Apple)، در صدر قرار گیرد. اپل فرآیندِ مشابه، یعنی تصویر برداری از خیابان ها را به تازگی، هم زمان با عرضه iOS 13 آغاز کرده است. این شرکت برای رسیدن به گوگل باید کیلومترها راه را طی کند.

این اعداد نشان دهنده توان گوگل در پوشش دهی کل سطح زمین در سرویس های مختلف خود است، حتی اگر نمای خیابان یا تصاویر ماهواره ای گوگل ارث به طور روزانه مورد استفاده شما قرار نمی‌گیرند. این امکانات هم چنان بخش عظیمی از سرویس گوگل مپ را شامل می‌شود. ایتان راسل، یکی از مدیران محصولِ گوگل مپ می‌گوید: تصویرسازی در راس اموری است که ما انجام می‌دهیم. ما به تصویربرداری به عنوان پایه و اساس کل فرآیند نقشه برداری نگاه می‌کنیم.

آگاهی از وسعت تصویربرداری گوگل و حجم بانکی داده های گوگل مپ افراد را دچار نگرانی کرده است. زیرا گوگل اطلاعات زیادی از افراد، محیط اطراف آن ها و فعالیت های آنلاین کاربران در اختیار دارد. گوگل نیز مانند سایر همتایان خود، به دلیل جمع آوری حجم بالای داده تحت فشار است. این کمپانی بخش زیادی از درآمد سالانه خود، نزدیک به ۱۴۰ میلیارد دلار، را از تبلیغاتی به دست می‌آورد که بر اساس اطلاعات کاربران شکل گرفته است.

سال گذشته با انتشار خبری مبنی بر اینکه گوگل موقعیت افراد را حتی پس از غیر فعال کردنِ موقعیت سنج، ردیابی می‌کند، با برخورد جدی مواجه شد. راسل تاکید کرد، آن ها فقط به تصویربرداری از بخش های عمومی که در معرض دید همه افراد قرار دارد اکتفا کرده اند. بر اساس گفته های این شخص، گوگل تصاویر را از ارائه دهندگان ثالث دریافت کرده است.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…