خداحافظی بازار مسکن با قیمت‌های نجومی

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با کاهش قیمت‌ قطعی مسکن در آذرماه امسال، تعداد قراردادهای شهر تهران، در نیمه اول آذر ماه حدود سه برابر شده است.
وضعیت قیمت مسکن

براساس گزارش رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از وضعیت قیمت مسکن در نیمه ابتدایی آذرماه ۹۸، قیمت‌های قطعی حدود هفت درصد و قیمت‌های پیشنهادی حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که مشاوران املاک نیز از کار روی آگهی‌های نجومی نیز خودداری می‌کنند.

به گزارش مجله دلتا مصطفی‌‌قلی خسروی افزود: هم‌اکنون تب قیمتی فروکش کرده است. بازار مسکن ظرفیت مشخصی دارد؛ جهش حدود ۲۰۰ درصدی قیمت‌ها در دو سال گذشته توان متقاضیان را پایین آورده و به همین دلیل متغیرهایی که اخیرا در اقتصاد کشور پدید آمده نتوانسته است بر بازار مسکن تاثیر بگذارد.

آمار آذرماه بازار مسکن نویدبخش این موضوع است که با کاهش آگهی‌های نجومی در دفاتر املاک و نزدیک‌تر شدن قیمت‌ها به قیمت واقعی در نیمه اول آذر ماه تعداد قراردادهای شهر تهران حدود سه برابر شده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در این خصوص اظهار داشت: تا نیمه آذرماه ۹۸ بیش از ۵ هزار و ۵۰۸ مورد قرارداد، در شهر تهران منعقد شده که در مقایسه با زمان مشابه در آبان ماه امسال ۱۸۱ درصد و زمان مشابه پارسال ۸ درصد رشد یافته است.

خسروی ادامه داد: در بخش اجاره نیز در نیمه نخست آذرماه امسال تعداد ۶ هزار و ۸۲۶ اجاره‌نامه در شهر تهران به امضا رسیده که در مقایسه با زمان مشابه ماه قبل و سال قبل به ترتیب ۲۷ درصد و یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد ۷۲ درصدی ماهانه معاملات در کشور

افزایش تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران در دو ماه اخیر موجب افزایش معاملات در کل کشور نیز شده است؛ به طوری که در نیمه نخست آذرماه ۹۸ بیش از ۲۴ هزار و ۵۶۵ قرارداد خرید و فروش ملک در کل کشور به امضا رسیده که در مقایسه با همین زمان در ماه قبل ۷۲ درصد افزایش و در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است. معاملات اجاره نیز در نیمه ابتدایی آذرماه به ۲۶ هزار و ۱۸۸ مورد رسیده است که تا ۱۷ آبان و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۲ و ۱۷ درصد رشد یافته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ضمن توصیه به متقاضیان واقعی برای انجام دادن خرید خود تا قبل از ماه‌های پایانی سال گفت: به هر حال اقتصاد کشور معمولا با تغییر سال دچار تورم می‌شود و وضعیت قیمت مسکن هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین ممکن است در سال آینده با افزایش قیمت در حد شاخص تورم در بخش املاک روبه‎رو شویم که این مقدار سود برای فعالیت‌های سوداگرانه مناسب نیست.

وی مجددا تاکید کرد که در آینده نزدیک شاهد رشد افسارگسیخته قیمت‌ها در بازار مسکن نخواهیم بود.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۶:۲۶ ب٫ظ

    مسکن گرانتر شده

    پاسخ

  2. جعفری

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

  3. فتحی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۱۴ ق٫ظ

  4. متین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

    بازار بهتر شد

    پاسخ

  5. علیرضا خان

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در ۶:۲۰ ب٫ظ

    بنام خدا -این آقای قلی خسروی بهتر است یک فکری به حال این دلال ها در مغازه ها بعنوان مشاور مسکن بکند که اغلب افزایش قیمت ها یا سنگ کردن فروشنده ها(قیمت ها غیر معقول و تعلیق ) توسط این مشاورین انجام می شود ؟در منطقه ما از سال ۱۳۹۰ تا بحال مشاورین مسکن ۵ برابر شده است ؟ مگر روزانه چندتا معامله انجام می شود که این همه مغازه بعنوان مشاورین مسکن جولان می دهند ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…