سورتمه چیست ؟ سورتمه تهران کجاست ؟

۷
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سورتمه سواری با سرعت بالا، سر پیچ‌ های مسیر بسیار ترسناک است. اما واگن هادارای ترمز هستند و می توانید سرعتتان را کم کنید، اما بهتر است این کار را نکنید و با همان سرعت بالا آدرنالین خودنتان را هم بالا ببرید.
شاخ 8 سورتمه چیست ؟ سورتمه تهران کجاست ؟

در مجله مان بارها راجع به تفریحات هیجان انگیز صحبت کرده و تک به تک به آنها و مناطقی که می‌توان برای این تجربه سراغشان رفت اشاره کرده‌ایم. امروز هم  صفحه گردشگری برایتان از سورتمه می‌گوید که چه بود و چه شد. همچنین با شما بگوییم برترین های سورتمه تهران کجا هستند و چطور می توان سراغشان رفت.
آدرس سورتمه مجموعه دربند

سورتمه چیست؟

یکی از لذت بخش ترین و مهیج ترین تفریحات که اتفاقاً طرفداران بسیار هم دارد. سورتمه است. در دوران باستان هم برای حمل و نقل به کار می‌رفته و در سطوح پوشیده از برف و یخ، که حرکت وسیله چرخ‌ دار سخت بوده، با داشتن تیغه ای (از جنس چوب، استخوان و یا فلز) به جای چرخ، به آسانی حرکت می کرده است.

سورتمه، نوعی وسیله نقلیه بدون چرخ است که بیشتر در مناطق سردسیر، به‌وسیله سگ، اسب یا گوزن شمالی  روی برف کشیده می‌شود. همان سورتمه ای که معمولاً تصاویر بابانوئل را سوار بر آن دیده اید.

از این نوع سورتمه هنوز هم در نواحی لاپ‌لند، شمال غرب کانادا، آلاسکا و توندرای آسیا برای نقل و انتقال استفاده می‌شود. اما در مکان های دیگر بیشتر وسیله ای برای تفریح و سرگرمی است. بیشتر سورتمه هایی هم که امروزه  می‌بینید دارای واگن های یک نفره و یا قطاری هستند، روی ریل حرکت می‌کنند و خبری از آن سورتمه ای که در فرهنگ لغت ها دیده می‌شود، نیست.

بابا نوئل در سورتمه

شاید دیگر دانستنی های هیجان انگیز در مجله دلتا هم برایتان جذاب باشد.

برترین سورتمه تهران

  • سورتمه توچال

    سورتمه توچال یکی از آن منحصر به فرد هاست. با قیمتی مناسب. به طوری که اگر بلیط آن را همراه با تله سیژ خریداری کنید، سورتمه تان شامل تخفیف هم می‌شود. سورتمه هایی یک نفره دارد اما اگر فرزند کوچکی داشته باشید می‌توانید او را هم  همراه خود سوار کنید. ریل ها واقعاً با کیفیت هستند و مسیر سورتمه هم به خوب طراحی شده است.

    در قسمتی از مسیر شما به یک ویوی بی نظیر از تهران دست پیدا می‌کنید که اگر خیلی از پیچ و خم ها نترسیده باشید، از این تصویر بسیار لذت خواهید برد. راستی قسمت هایی هم دارد که هیجان را در پیچ و خم های مسیر حس خواهید کرد و ترشح آدرنالین ناشی از هراس در بدنتان کلی لذت بخش خواهد بود. هرچند در این سورتمه می‌توانید سرعت آن را با اهرم هایی که کنار دستتان قرار دارد کم یا زیاد کنید.
    سورتمه توچال

    در انتهای مسیرتان تابلوی «لبخند بزنید» قرار داده شده و خوب است بدانید این به دلیل وجود یک دوربین، با کیفیتی خوب سر راه شماست. پس بهتر است خوب هم ژست بگیرید. دوربین، عکس خوبی از شما می‌گیرد و وقتی سواری تان تمام شد اپراتور آن را چاپ کرده و به شما هدیه می‌دهد. اگر هم بخواهید فایل عکس را داشته باشید می‌توانید با پرداخت هزینه ای فایل را در موبایل خودتان داشته باشید. خیلی هم خوب خیالتان از بابت اینستاگرامتان راحت باشد.
    آدرس سورتمه توچال
    آدرس:
    بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، شرکت تله کابین توچال

  • سورتمه دربند

    در پارک گلابدره، در شمال تهران سورتمه دربند قرار گرفته است از مرتفع ترین پارک های پایتخت و یک مقصد جذاب گردشگری، با کوهنوردی و بدون کوهنوردی است. این یعنی شما می توانید بدون آنکه بخواهید کلی کوهنوردی کنید باز هم می توانید تهران را از بالا تماشا کنید. سورتمه ای که در این پارک قرار دارد هم بهترین ویو ها را از زیبایی های تهران به شما هدیه می کند.

  • هیجان‌ انگیز ترین و مهم‌ترین تفریح هم در این مجموعه سورتمه‌ است. استانداردهای ایمنی روز جهان را دارد و در سال ۱۳۹۲ افتتاح شده است. مسافتی حدود ۸۵۰ متر دارد و واگن ها با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت آن را می پیماید.
    دربند
    سورتمه سواری با این سرعت، سر پیچ‌ های مسیر بسیار ترسناک است. این واگن ها هم مثل سورتمه توچال دارای ترمز هستند. اما بهتر است خیلی این کار را نکنید و با همان سرعت بالا آدرنالین خودنتان را هم بالا ببرید. به علاوه اینکه این واگن یا کابین ها دو نفره هستند و کلی می توانید سرنشین همراهتان راهم با جیغ و سرو صدا به وجد  بیاورید. البته اگر چشمانش را نبسته باشد.همچنین خوب است بدانید در این مجموعه، سافاری پارک وحشت، سینما پرواز و ماشین برقی کوبنده هم وجود دارد.
  • سورتمه تهران

    راستش را بخواهید سورتمه تهران همان سورتمه دربند است. به آن سورتمه گلابدره هم می گویند. در سال ۱۳۹۲ که در بوستان گلابدره در مسیری بالاتر از سطح زمین و پیچ در پیچ  روی ریل های مطمئن و ایمن افتتاح شد، با آن واگن های دو نفره بسیار نو و تمیز، پستی و بلندی های یکدفعه ای و چرخش ۳۶۰ درجه اش مخاطب را حسابی به وجد آورد. اما همان ابتدا به نام سورتمه تهران معروف شد و این نام روی آن ماند.
    جالب است بدانید بعد ها به مجموعه تفریحی دربند تغییر نام داد اما روی نقشه و گوگل مپ هنوز هم به همان نام قبلی ثبت شده است. در این مجموعه شما فقط با سورتمه تهران طرف نیستید بلکه کلی امکانات دیگر هم منتظر شماست.
    قیمت سورتمه

امکانات سورتمه تهران

  • سینما پرواز
  • سافاری پارک
  • زمین بازی برای کودکان
  • پیست دوچرخه سواری
  • آلاچیق های خانوادگی

آدرس سورتمه تهران

آدرس: میدان تجریش. خیابان دربند. خیابان اسدالهی. بوستان جنگلی گلاب‌دره.

مترو: در ایستگاه تجریش پیاده شوید. از میدان قدس با یک تاکسی به بوستان گلابدره بروید

تاکسی: خود را به میدان قدس برسانید. سواری های تاکسی دربند را سوار و خیابان اسدالهی پیاده شوید. پس از یک پیاده روی ۱۵دقیقه ای به ورودی بوستان گلابدره خواهید رسید.

تاکسی۲: به میدان تجریش بروید. تاکسی های” تجریش –آبک”  را سوار شده و مقابل در ورودی بوستان گلاب‌دره پیاده شوید.

تاکسی های باغ فیض هم همین مسیر را تا پارک می روند.

*نکته: از وردی بوستان تا سورتمه تهران تقریبا ۲ کیلومتر مسیر پیاده روی در پیش رو خواهید داشت.

سورتمه دربند

۷ دیدگاه

  1. ملکی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۴ ب٫ظ

    سپاس

    پاسخ

  2. نامجو

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۵۰ ق٫ظ

    هیجان انگیزه

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۵۶ ق٫ظ

      بلی بلی 🙂

      پاسخ

  3. فتحی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۱۳ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۵۷ ق٫ظ

      بسیار سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  4. یوسفی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

      سپاس 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…