آپارتمان هایی مناسب خانه اولی ها

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بنا بر گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در بهمن ماه امسال ، نزدیک به یک‌ پنجم از معاملات مسکن درماه یاد شده به آپارتمان ‌هایی با بهای هر مترمربع ۶ تا ۸ میلیون تومان اختصاص داشته است.

شاید قیمت هر مترمربع آپارتمان ، معیاری دقیق برای انتخاب خانه مناسب دربازار مسکن نباشد ، اما واسطه‌های ملکی می‌گویند گزینه مناسب برای اغلب خریداران مصرفی دراین بازه قیمتی وجود دارد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، آنچه که باعث می شود که میزان معاملات مسکن در دامنه قیمتی مترمربعی ۶ تا ۸ میلیون تومان ازحدود ۲۰ درصد کل معاملات بالاتر نرود ، محدودیت‌ بودجه‌  خریداران است. خرید در دامنه قیمتی یاد شده از یکسو خرید گزینه‌ های متوسط به بالا در شهر تهران است ، چراکه میانگین قیمت آپارتمان در تهران به مترمربعی ۵ میلیون و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

از سوی دیگر خرید در این دامنه قیمتی حتی برای خانه اولی ‌ها نیز میسر است ؛ برای خرید یک واحد آپارتمان ۶۰ مترمربعی که متراژی مناسب  برای خانه ‌اولی ‌ها است ، بودجه ‌ای بین ۳۶۰ تا ۴۸۰ میلیون تومان لازم است که این رقم با توجه به تسهیلات پرداختی تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان (از محل زوج های صندوق پس‌انداز مسکن یکم و جعاله بانک عامل بخش مسکن) و اندوخته گروهی از خانه ‌اولی‌ها شامل ۸۰ میلیون تومان سپرده در صندوق یکم و رقمی که به‌عنوان ودیعه ملک اجاره ‌ای پرداخت کرده ‌اند،‌ قابل تامین به نظر می‌رسد. ویژگی دیگر این بازه قیمتی ، تنوع واحد های موجود در اغلب مناطق پرمتقاضی مسکن است. آپارتمان‌هایی که هر مترمربع آنها ۶ تا ۸ میلیون تومان نرخ گذاری وکمتر از ۱۰ سال عمر دارند ، در مناطق یک، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷ یافت می شوند و انتخاب محل سکونت را برای سلیقه های گوناگون میسر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…