۵ خاصیت شگفت انگیز ماسک خیار و گلاب

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ماسک خیار و گلاب بهترین غذا برای پوست و موی شما است؛ سلامتی و زیبایی خود را از مجله دلتا بخواهید؛ با ما همراه باشید.
ماسک خیار و گلاب

ماسک خیار و گلاب معجزه طبیعی برای پوست شما است. حتما درباره خواص خیار و گلاب چیزهای زیادی شنیده‌اید، ترکیب این دو ماده طبیعی کنار هم یک غذای فوق‌العاده برای پوست و موی شما است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ماسک صورت خانگی فقط نقش یک پاکساز طبیعی را ندارد؛ ماسک خیار و گلاب مثل رژیم سیب زمینی عمل می‌کند و مثل بسیاری از ماسک‌های خانگی صورت شما را چاق تر می‌کند.

جالب است بدانید که جلبک دریایی نیز یکی از غنی‌ترین منابع ید محسوب می‌شود، با استفاده از ماسک جلبک دریایی می‌توانید از بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌ها پیشگیری یا درمان کنید.

ماسک گلاب و خیار

خواص خیار 

خیار و آب خیار دوست پوست و مو و سلامتی شما است؛ با مصرف خیار زیباتر خواهید شد. مولکول‌ های آب و اکسیژن خیار به صورت بسته‌ های بیولوژیک به سلول‌ های پوستی منتقل می‌شوند و کار تنفس سلولی پوست را انجام می‌دهند؛ بنابراین دیگر نباید نگران لک و جوش های پوستی باشید؛ آبرسان طبیعی پوست اینجا است؛ ترکیب خیار و گلاب قدرت کلاژن سازی پوست را افزایش می‌دهد.

خواص ماسک خیار و گلاب

خواص گلاب

گلاب مایع خوشبویی است که از تقطیر عصاره گل رز به دست می‌آید. این مایع طبیعی یا همان جان گل، سرشار از آنتی‌ اکسیدان طبیعی است، در علم پزشکی به این ماده جاروی سلولی لقب داده‌اند. بیشترین میزان تخریب سلولی پوست وجود ناکافی همین آنتی اکسیدان ها است البته نگران نباشید، گلاب تمام این کمبود ها را جبران می‌کند.

ماسک خیار برای پوست

خواص ماسک خیار و گلاب 

بیایید تا با خواص این ماسک خانگی بیشتر آشنا شویم. آبرسان طبیعی پوست و موی شما همین جا است؛ یادتان باشد همانطور که خودتان غذا می‌خورید، پوست و موی شما هم به خوراک نیاز دارد؛ چه غذایی بهتر از ماسک های طبیعی و خانگی؟! چرا باید از میان تمام ماسک های صورت، ماسک خیار و گلاب را انتخاب کنیم؟ به این دلایل:

ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت

خیار به دلیل خاصیت آبرسانی که دارد، به بهبود سلول های پوستی کمک می‌کند؛ با مصرف دو هفته‌ ای از این ماسک خانگی صورت شما چاق تر و زیباتر خواهد شد؛ پس دیگر نیاز به بوتاکس نخواهید داشت.

برای این منظور، خیار را رنده کنید و روی پوست خود قرار دهید و بگذارید به مدت بیست دقیقه روی پوست باقی بماند. همچنین می‌توانید از گلاب برای چاقی صورت خود استفاده کنید، فقط کافی است هفته ای سه بار، اسکراپ خیار و گلاب را به پوست خود بزنید.

برای رفع تیرگی و پف چشم

صبح ها که از خواب بیدار می‌شوید، صورت شما چگونه است؟ اصلا چه سر و شکلی دارید؟ آیا چشمان شما پف کرده  و گود رفته است، به طوری که چین و چروک آن کاملا مشخص می‌شود؟ ماسک خیار و گلاب را امتحان کنید.

برای تهیه این ماسک خانگی کافی است که چند حلقه خیار را در گلاب آغشته کنید و اجازه دهید این ترکیب زیبایی به مدت 20 دقیقه در یخچال باقی بماند؛ سپس به مدت یک ربع حلقه ها را روی چشم ها قرار دهید. این کار پف چشم ها را از بین می‌برد. البته اگر این کار گل مژه  چشم شما را تحریک می‌کند، بهتر است از پد های پنبه ای آماده استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  پاک کردن ریمل ضدآب با چند ترفند ساده

برای رفع لک و جوش صورت

اگر صورت شما مستعد لک و جوش های چرکی و سر سیاه است؛ مقداری خیار رنده شده را با دو قاشق گلاب ترکیب ؛ سپس دو عدد پد پنبه‌ ای را به مدت دو ساعت درون این ترکیب قرار داده و در یخچال نگهداری کنید تا خنک شود. بعد از گذشت مدتی، پد‌ ها را روی محل لک ‌های صورت و جوش‌ ها قرار دهید. بگذارید این ترکیب به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت شما بماند، بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک خیار و گلاب

طرز تهیه ماسک خانگی خیار 

در ادامه دو ماسک خانگی جادویی با ترکیب خیار و گلاب را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند تمام جوش ها و لک های پوستی شما را تار و مار کند.

  • ماسک خیار با ماست 

اگر ماست را مهمان این ترکیب جادویی یعنی خیار و گلاب کنید؛ یک لایه بردار طبیعی و قوی خواهید داشت. ماست سرشار از اسید لاکتیک است و می‌تواند به پاکسازی پوست و لایه‌ برداری آن کمک کند. تهیه این ماسک فوری به برطرف شدن جوش های سر سیاه، التهاب پوستی، سوختگی و لکه های قهوه ای پوست کمک می‌کند.

برای تهیه این ماسک خانگی، مقداری ماست کم چرب را با خیار رنده شده مخلوط کرده و یک یا دو قاشق گلاب به آن اضافه کنید؛ اجازه دهید این ترکیب ۳۰ دقیقه در یخچال بماند؛ سپس این معجون و خوراک طبیعی را به پوست خود بمالید و بعد از 20 دقیقه صورت خود را بشویید.

  • ماسک خیار و آبلیمو 

از زمان های قدیم، استفاده از آبلیمو التهاب های پوستی، خارش، لک و جوش های پوستی و آکنه را درمان کرده است؛ حالا می‌خواهیم یک ماسک و ترکیب قوی تر را به شما معرفی کنیم، ماسک خیار، گلاب و آبلیمو برای درمان جوش سر سفید و التهاب پوستی گزینه بسیار مناسبی است.

 برای تهیه این ماسک صورت خانگی، خیار رنده شده را با دو قاشق گلاب مخلوط و سپس یک یا دو قاشق آبلیمو به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید این ترکیب یک ساعت در یخچال بماند؛ با یک قلم موی نرم، این ماسک را روی صورت و جوش‌ ها پخش کنید. ماسک باید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست باقی بماند؛ سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

نظر شما درباره ماسک های خانگی و به خصوص ترکیب جادویی خیار و گلاب چیست؟ حلقه های خیار روی میز آشپزخانه منتظر شما هستند؛ بهتر است بیشتر از قبل به فکر زیبایی و غذای پوست و موی خود باشید؛ مجله دلتا همیشه به فکر زیبایی و سلامتی شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

با این روش چین و چروک پوستتان را از بین ببرید

از بین بردن چین و چروک پوست خواسته اکثر افراد است و همواره برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند…