درمان پروستات بدون جراحی!

۳
7
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پروستات خود را در خانه درمان کنید! قاتل پروستات فقط گوجه فرنگی نیست! راهکار های جدید تر درمانی را امتحان کنید؛ با مجله دلتا همراه باشید.
درمان-خانگی-پروستات

درمان خانگی پروستات با کدام خوراکی ها؟! پروستات بیماری است که دست از سر آقایان بر نمی‌دارد؛ تقریبا بیشتر آقایان از ۵۰ سالگی به بعد درگیر بزرگ شدن این غده می‌شوند؛ به طوری که بیش از نیمی از افراد بالای ۵۰ سال و دو سوم افراد بالای ۷۰ سال از این بیماری رنج می‌برند.

بزرگ شدن غده پروستات معمولا با علائمی مثل ادرار قطره قطره، کاهش فشار در زمان تخلیه ادرار و تخلیه نشدن کامل مثانه همراه است، چاره این مشکل چیست؟ طب سنتی، دارو های گیاهی و از همه مهم‌تر مجله دلتا به کمک شما می‌آیند؛ نگران نباشید.

درمان خانگی پروستات

پروستات چیست؟ 

پروستات غده گردویی شکل است که در زیر مثانه قرار دارد و مجرای دفع ادرار به آن مرتبط است. این غده عضلانی تغذیه اسپرم آقایان را بر عهده دارد. شاید اولین نشانه های اختلال در کارکرد این غده تغییرات مربوط به ادرار باشد.

مهم ترین اختلالات مربوط به این غده در آقایان، سرطان پروستات ( دومین سرطان شایع در مردان بعد از سرطان ریه) ، عفونت و التهاب غده پروستات ( به دلیل وجود باکتری ) و بزرگ شدن پروستات ( تومور غیر سرطانی ) است که البته با تشخیص زود هنگام قابل کنترل و درمان است.

درمان خانگی پروستات

علائم پروستات 

شاید اولین نشانه های شایع این بیماری تکرر ادرار یا کم شدن آن و تخلیه ادرار با سوزش و درد باشد. معمولا در این مواقع، آقایان درد های شکمی، عفونت و مشکلات مربوط به مثانه پیدا می‎کنند؛ بیایید تا با هم درباره این علائم شایع و راهکار های درمان پروستات بیشتر بدانیم:

  • تکرر ادرار به خصوص در هنگام شب
  • وجود خون در ادرار یا مایع منی
  • احساس درد یا سوزش هنگام  ادرار کردن
  • بی اختیاری ادرار
  • انزال زودرس
  • درد یا سفتی مکرر در ناحیه کمر، ناحیه لگن یا بالای ران

پروستات کجاست؟ 

همانطور که گفتیم، پروستات عضوی از دستگاه تناسلی آقایان است. مایع تولید شده توسط این عضو جنسی در تولید اسپرم مردان نقش دارد؛ درمان پروستات باعث پیشگیری از ناباروری می‌شود؛ این غده دقیقا کجاست؟ محل دقیق غده پروستات ( غده گردویی شکل) بین مثانه و آلت تناسلی و تقریبا پایین تر از مثانه و در قسمت نزدیک به لگن است.

علائم پروستات

درمان خانگی پروستات ( درمان پروستات با طب سنتی) 

هر دردی درمان دارد؛ بزرگ شدن غده پروستات در آقایان هم درمان پذیر است؛ درمان خانگی پروستات چگونه است؟ از روغن های طبیعی و گیاهی گرفته تا میوه ها، سبزیجات و رژیم غذایی. البته ورزش کردن و رعایت کردن اصول تغذیه بیش از آنکه پروستات را درمان کند از ابتلا به آن جلوگیری می‌کند؛ اینکه غده پروستات در بدن شما به چه میزان رشد کرده باشد، راه درمان شما را متفاوت و مشخص خواهد کرد؛ بیایید تا با هم بهترین راهکار های درمان پروستات را بررسی کنیم.

درمان گیاهی عفونت پروستات 

نگران چه هستید؟ طب سنتی و گیاهان دارویی پروستات شما را درمان می‌کند. آماده درست کردن یک دمنوش گیاهی جانانه هستید؟ اگر مشکل التهاب و عفونت پروستات دارید، این گیاهان دارویی را امتحان کنید:

  • درمان التهاب پروستات با گزنه

برای درمان تورم و التهاب پروستات باید یک قاشق مرباخوری از گزنه خشک و خرد شده را در یک فنجان آب جوش دم کنید؛ بعد از ۱۵ دقیقه دمنوش شما آماده است.

  • شیرین بیان

مصرف روزانه سه فنجان از دمنوش شیرین بیان به کمک مثانه و غده پروستات آقایان می‌آید. برای تهیه این دمنوش یک قاشق چای‌خوری پودر ریشه شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید تا دمنوش کمی بخار کند؛ به این ترکیب های گیاهی می‎توانید ادویه های مختلف مثل چوب دارچین به همراه عسل هم اضافه کنید.

  • چای سبز

شاید باورتان نشود اما چای سبز شاه گیاه دارویی و پزشکی است که در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر التهاب و عفونت مثانه و پروستات دارید، باید به صورت روزانه سه فنجان چای سبز مصرف کنید؛ بهتر است به این ترکیب طبیعی با آنتی اکسیدان های فراوان کمی عسل اضافه کنید.

  • درمان عفونت پروستات با گانودرما

گانودرما وارد میدان می‌شود؛ درباره قهوه گانودرما یا قارچ گانودرما چیزی شنیده‌اید؟ گانودرما به جنگ سرطان پروستات می‌رود؛ اگر طرفدار خوردن نوشیدنی های کافئین دار هستید، این قهوه را حتما امتحان کنید. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که افرادی که به صورت روزانه، بیش از ۶ فنجان قهوه مصرف می‎کنند، تا ۲۰ درصد خطر ابتلا به بزرگ شدن غده پروستات در آن ها کم می‌شود.

  • درمان پروستات با حنا

حنا فقط گیاه مخصوص خانم ها و مادر بزرگ ها نیست! این گیاه می‌تواند پروستات آقایان و درد های ناشی از آن را هم درمان کند. برای این کار ابتدا وان حمام را پر از آب ولرم کنید و مقداری حنا درون وان حمام بریزید؛ سپس به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت در وان بنشینید تا تمام درد ها، سوزش و التهاب های ناشی از این غده از بین برود.

درمان قطعی عفونت پروستات

درمان قطعی پروستات با میوه و سبزیجات 

تغذیه سالم، رژیم غذایی مناسب سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان های طبیعی با انواع مختلف میوه ها و سبزیجات می‌تواند برای کم کردن التهاب و عفونت پروستات آقایان بسیار مؤثر باشد. بهترین راه درمان پروستات آقایان چیست؟

شاید اولین گزینه‌ای که در میان میوه ها و سبزیجات به ذهن برسد؛ گوجه فرنگی باشد که معمولا از آن به عنوان قاتل پروستات یاد می‌شود؛ کدام میوه ها و سبزی های معطر، تازه و خانگی درمان ‎کننده پروستات هستند؟

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که در کنار تمام این راهکار های درمانی، رژیم غذایی نامناسب مثل مصرف غذا های چرب و گوشت های خام و پر چربی یا مصرف بیش از حد گوشت قرمز هم می‌تواند تأثیرات مخربی بر این غده بگذارد.

  • دانه‌ کدو و هندوانه

شب یلدا نزدیک است؛ دانه کدو و هندوانه را دور نریزید! اگر سوزش ادرار یا التهاب مثانه دارید، دانه این میوه ها را امتحان کنید. آقایانی که بزرگی غده پروستات دارند، باید روزانه سه بار و هر بار بین ۱۰ تا ۱۵ عدد از دانه‌ های پوست کنده کدوی تخمه کاغذی یا مقداری از روغن آن را مصرف کنند.

  • گوجه فرنگی و کلم بروکلی

گوجه فرنگی قاتل پروستات است و از نظر منبع رژیمی یک غذای کامل تلقی می‌شود. به طور کلی، مصرف مواد غذایی با لیکوپن طبیعی ( رنگدانه قرمز گوجه فرنگی)  در کنار مس، روی، آلانین، گلوتامین، ویتامین  e‌ و ویتامین d می‌تواند به درمان پروستات کمک کند.

کلم بروکلی، منبع غنی از مواد معدنی ( ایندول ضد سرطان ) ضروری است. در میان خانواده سبزیجات، بروکلی میزان بالایی سولفورافان فیتونوترینت و ایندول‌ دارد که هر دو ماده خاصیت ضد سرطانی دارند؛ برای یک سالاد رژیمی پر از گوجه فرنگی و بروکلی آماده هستید؟ این سبزیجات قاتل پروستات در آقایان هستند.

  • انار

میوه انار فقط خون را تصفیه نمی‌کند! با یک لیوان آب انار طبیعی می‎توانید به جنگ پروستات بروید. انار سرشار از الاگیتانین است. الاگیتانین یک آنتی‌ اکسیدان طبیعی ‌است و از بدن در برابر انواع سرطان ها از جمله سرطان پروستات محافظت می‌کند. عصاره انار می‌تواند مانع از تکثیر سلول‌ های سرطانی پروستات شود.

  • سیر و عسل

سیر و عسل فقط یک ترکیب لاغری بسیار مقوی نیست! آلیسین موجود در سیر به عنوان دارویی قدرتمند خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد که می‌تواند التهاب بدن و به خصوص پروستات را برطرف کند. ترکیب این ماده در کنار عسل به خصوص موم عسل می‎تواند برای درمان عفونت مثانه و سرطان پروستات آقایان معجزه کند.

درمان خانگی پروستات

ادویه های ضد پروستات 

اگر پروستات دارید، زردچوبه و فلفل قرمز را به عنوان چاشنی های غذایی بیشتر استفاده کنید. زردچوبه با مواد غنی که دارد، به عنوان یک ادویه ضد التهاب شناخته شده است؛ همچنین فلفل قرمز یک منبع غنی ضد سرطان است که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می‌کند.

نظر شما درباره این درمان های گیاهی بیماری پروستات چیست؟ شما از چه رژیم غذایی پیروی می‌کنید؟ اگر شما هم به این درد گرفتار هستید، بهتر است قبل از اینکه کار به جراحی برسد، به فکر درمان خود باشید؛ چه گزینه‌ ای بهتر از درمان های خانگی و گیاهی.

۳ دیدگاه

  1. پویا

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۵۱ ب٫ظ

    همیشه سلامتی باشه.

    پاسخ

  2. لیلی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

    جاالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…