ترفند های سفید کردن دندان ؛ بلیچینگ خانگی؟!

۲
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سفید کردن دندان در خانه! راز زیبایی و سفیدی دندان ها در آشپزخانه شما است؛ باور نمی‌کنید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
سفید-کردن-دندان

سفید کردن دندان در خانه! راز لبخند زیبا در خانه شما است؛ اصولا داشتن دندان های سفید، سالم و زیبا یکی از اصول جذابیت در افراد تلقی می‌شود؛ این مسئله تا جایی مهم است که بسیاری از افراد حاضر هستند هزینه های هنگفتی را صرف جراحی زیبایی دندان کنند، غافل از اینکه می‌توانند در خانه خودشان بلیچینگ طبیعی انجام دهند.

بگذارید این گونه بگوییم که هیچ کس دندان زرد را دوست ندارد، اگر دندان های شما از بهداشت و سلامت کافی برخوردار نباشند، در زیبایی و اعتماد به نفس تان تأثیر منفی می‌گذارند. نگران نباشید؛ مجله دلتا این مشکل را حل خواهد کرد؛ با ما همراه باشید.

سفید کردن دندان در خانه

چرا دندان ها زرد می‌شوند؟ 

شاید اولین دلایل آن مصرف بیش از حد چای و قهوه باشد البته استعمال دخانیات به خصوص سیگار هم در این مسئله بی‌تأثیر نیست. درواقع، علت زردی یا تیرگی دندان ها وجود لکه های مزاحم سطح دندان یا قسمت های پایین تر آن است؛ البته مسواک نزدن و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان هم می‌تواند رنگ دندان ها را تیره تر یا زرد تر کند.

علت زردی دندان 

  • نازک شدن مینای دندان
  • خشکی دهان (کم بودن بزاق دهان)
  • مصرف آنتی‌ بیوتیک
  • مصرف بیش از حد فلوراید
  • عوامل ژنتیکی و …

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان در خانه 

بلیچینگ طبیعی در آشپزخانه شما است؛ پس چرا هزینه های هنگفتی را صرف زیبایی دندان های خود می‌کنید؟ از این به بعد با این روش های خانگی، دندان های زیباتری خواهید داشت.

مسواک زدن ، سفید کننده طبیعی دندان

اولین سفید کننده طبیعی دندان، مسواک است. بهتر است این عادت بهداشتی را در خودتان ایجاد کنید که بعد از میل کردن هر وعده غذایی حتما دندان های خود را مسواک بزنید؛ البته بهتر است برای سالم ماندن دندان ها از شر پوسیدگی، تا حد ممکن، مصرف قهوه و نوشیدنی های کافئین دار و اسیدی را کم کنید؛ چه گزینه پیشنهادی بهتر از آب!

مصرف جوش‌ شیرین و آب اکسیژنه

هیدروژن‌ پروکسید یا آب اکسیژنه یک اکسنده‌ آنتی‌باکتریال است که پاک‌کننده‌ قوی و بسیار عالی برای دهان و لثه محسوب می‌شود؛ با مصرف این ماده به همراه جوش شیرین می‌توانید به جنگ جرم ها و باکتری هایی بروید که روی سطح دندان های شما جا خوش کرده‌اند. شما با مخلوط این مواد می‌توانید یک دهان‌شویه طبیعی داشته باشید البته این محلول خانگی را می‌توانید از داروخانه هم تهیه کنید.

سفیدی دندان با روغن نارگیل

روغن نارگیل غرغره کنید؛ استفاده از این روغن گیاهی بعد از مسواک زدن برای دندان های معجزه می‎کند، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه روی دندان ها قرار دهید یا چند قطره از آن را به خمیردندان‌ خود اضافه کنید و با آن دندان های خود را مسواک بزنید.

سفید کننده دندان

سرکه‌‌ سیب ، بلیچینگ طبیعی دندان

سرکه‌ سیب یک آنتی ‌باکتریال طبیعی است که دهان و دندان شما را تمیز می‌کند البته مصارف زیبایی این ماده طبیعی بسیار زیاد است؛ مثلا با استفاده از سرکه سیب می‌توانید موخوره را درمان کنید. این ماده در پاک کردن لکه‌ های ناشی از قهوه و نیکوتین بسیار مفید است. سرکه‌ سیب با خاصیت اسیدی که دارد، پلاک یا سایر مواد چسبیده به دندان‌ ها را تجزیه می‌کند. PH سرکه‌ سیب لکه‌ های دندان را نابود می‌کند.

سفید کردن دندان با زغال

زغال فعال نوعی زغال است که روزنه ‌های بسیار ریز دارد و می‌تواند مواد مایع مانند آب را از داخل خود عبور دهد. زغال فعال می‌تواند سموم بدن را پاکسازی کند و با جذب پلاک‌ ها و ذرات میکروسکوپی که عامل لک دندان‌ ها هستند، باعث سفید شدن آن ها شود.

البته برای سفید کردن دندان ها می‌توانید از زغال چوب هم استفاده کنید؛ به این صورت که مقداری پودر زغال چوب را به خمیر دندان خود اضافه کنید و با این ترکیب جادویی دندان های‎تان را مسواک بزنید.

شکلات تلخ

سیاهی که سفید می‌کند، بله درست شنیدید. یک قطعه شکلات تلخ حاوی تئوبرومین است که مینای دندان را سخت می‌کند و مانع از تغییر رنگ آن ها می‌شود.

سفید شدن دندان های زرد با روغن میخک و روغن کنجد

روغن میخک شما را از شر دندان درد نجات می‌دهد؛ استفاده از این روغن روی دندان ها می‌تواند سفید شدن آن ها را تضمین کند. همچنین  با دو قاشق غذاخوری روغن کنجد هم می‌توانید دندان های سفید تری داشته باشید؛ فقط کافی است که مثل آب نمک این روغن را در دهان خودتان غرغره کنید، البته بهتر است که این کار را درست بعد از مسواک زدن و با معده‌ خالی انجام دهید.

سفید کردن دندان

سفید شدن دندان با پوست میوه

پوست مرکباتی مثل لیموترش، پرتقال، پوست موز یا خود توت فرنگی حاوی اسید های مفیدی است که می‌تواند در سفید کردن دندان‌ ها بسیار مؤثر باشد. معمولا اکثر این میوه ها آنتی اکسیدان های طبیعی زیادی دارند که می‌تواند در تقویت لثه ها و مقاومت دندان ها بسیار مؤثر باشند؛ اگر می‌خواهید دندان های سالمی داشته باشید، کافی است از پوست میوه ها استفاده کنید.

ریحان

مقداری برگ ریحان را در آفتاب خشک و سپس آن ها را پودر کرده و این پودر را به خمیر دندان خود اضافه کنید. برگ ریحان علاوه بر اینکه به سفید شدن دندان های شما کمک می‌کند، باعث می‌شود تا التهاب لثه نداشته باشید.

چای سبز

چای سبز فقط گیاه لاغری نیست؛ تانن موجود در چای سبز از رشد باکتری ها جلوگیری و لکه‌ های دندان را تمیز می‌کند. این چای سطح فلوراید را افزایش می‌دهد؛ به این ترتیب باعث کم شدن فرسایش مینای دندان می‌شود.

برگ مریم ‌گلی

با آخرین گیاه خانگی سفید کننده دندان، مریم گلی بیشتر آشنا شوید. مالیدن این گیاه روی دندان ها مینای دندان را تقویت می‌کند و زردی آن را کاهش می‌دهد.

نظر تان درباره این مواد طبیعی سفید کننده دندان چیست؟ شما کدام روش را برای زیبایی بیشتر دندان ها انتخاب می‌کنید؟ روش های طبیعی یا روش های جراحی؟ آرزوی مجله دلتا لبخند زیبای شما است.

۲ دیدگاه

  1. ملکی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

    مفیدو عالی

    پاسخ

  2. روزبهانی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…