چه کسانی در طرح ملی مسکن ثبت نام نکنند

۲
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افرادی که توانایی پرداخت اقساط وام مسکن ملی با سود ۱۸ درصدی را ندارند در این طرح ثبت‌نام نکنند.
طرح مسکن ملی

ثبت‌ نام متقاضیان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن از ۳۰ آذر ماه امسال در استان‌های تهران، البرز، قزوین و کرمان آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

به گزارش مجله دلتا براساس بند «ج» افرادی که از سال ۸۴ صاحب زمین یا واحد مسکونی  بوده‌اند یا از سال ۵۷ تاکنون از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مثل واحد مسکونی، ملک و تسهیلات یارانه‌ای استفاده کرده‌اند، در ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن توسط سامانه حذف می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر این موضوع گفت: ورود افراد فاقد شرایط به سامانه، ترافیک ثبت‌نام را بیشتر و حقوق همشهریان را نقض می‌کند.

رضا نگهبان همچنین ادامه داد: افرادی که توانایی پرداخت اقساط وام بانکی با سود ۱۸ درصد را در طرح مذکور ندارند به سایت مراجعه نکنند.

بازپرداخت وام در طرح ملی مسکن

در طرح ملی مسکن قرار است که وام‌های ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت شود و متقاضی باید در بازه‌ ۱۲ ساله اقساط این وام را به بانک عامل پرداخت کند. در روش ساده و پلکانی باید سودی بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان پرداخت شود.

در بازپرداخت به‌ روش ساده، وام‌گیرنده ماهانه برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی باید یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۱۹۵ تومان قسط پرداخت کند. کل بازپرداخت در روش ساده ۲۴۴ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۱۵ تومان خواهد بود. متقاضی در انتهای سال دوازدهم ۱۴۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان برای این وام سود پرداخت می‌کند.

در روش پلکانی رقم اقساط از یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان آغاز شده و به ۲ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان در سال ۱۲ افزایش می‌یابد. کل بازپرداخت در ماه دوازدهم سال ۱۲ بالغ بر ۲۵۹ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان و سود آن ۱۵۹ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان است.

برای وام ۷۵ میلیون تومانی نیز متقاضی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سود به‌روش ساده با اقساط ماهانه یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان پرداخت می‌کند. در روش پلکانی برای وام ۷۵ میلیون تومانی، قسط ماهانه از یک میلیون و ۱۴۴ هزار تومان آغاز شده و به یک میلیون و ۵۸۲ هزار تومان در سال دوازدهم ختم می‌شود. میزان سود در این روش حدود ۱۲۰ میلیون تومان است.

۲ دیدگاه

  1. سعدی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸ در ۰:۲۸ ق٫ظ

  2. ملکی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۴۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…