۱۰ خاصیت شگفت انگیز بارهنگ

۸
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خواص بارهنگ چیست؟ یک گیاه لاغر کننده، ضد یبوست، ضد دیابت و ... اگر می‌خواهید درباره این گیاه بیشتر بدانید، مجله دلتا را ورق بزنید.
خواص-بارهنگ

خواص بارهنگ چیست؟ اصلا تا به حال از این گیاه استفاده کرده‌اید؟ گیاه و تخم بارهنگ برای زیبایی، لاغری و سلامت پوست و مو معجزه می‌کند؛ بهتر است امروز را با نوشیدن یک لیوان دمنوش بارهنگ و عسل شروع کنید؛ مجله دلتا این بار از خواص شگفت انگیز بارهنگ با شما سخن می‌گوید؛ با ما همراه باشید.

خواص بارهنگ

بارهنگ چیست؟ 

بارهنگ یک علف چند ساله، کرکدار با ریشه کوتاه است که تقریبا ۲۵۰ گونه مختلف دارد؛ برگ های تازه این گیاه خاصیت ضدعفونی کننده و ضد باکتری دارد؛ به همین دلیل برای بهبود زخم ها و جراحت های پوستی یا نقاط مختلف بدن گزینه بسیار مناسبی است؛ این گیاه در هند و اروپا چنان قدمتی دارد که به داروی زندگی معروف است؛ در ادامه به خواص بی‌نظیر این گیاه اشاره خواهیم کرد.

خواص بارهنگ 

خواص بارهنگ چیست؟ طب سنتی این بار به سراغ بارهنگ و خواص شگفت‌انگیز آن رفته است؛ فرقی نمی‌کند هدف درمانی و پزشکی داشته باشید یا زیبایی؛ اگر تا به حال از این گیاه استفاده نکرده‌اید، همین حالا یک فنجان بردارید و دم‌کرده این گیاه را تهیه و نوش جان کنید.

خواص بارهنگ برای پوست و مو 

بارهنگ و دمنوش آن شما را زیباتر می‌کند؛ تخم و گیاه بارهنگ آنقدر قوی است که می‌تواند به عنوان یک کرم ضد آفتاب و پاک‌کننده طبیعی عمل کند؛ از این به بعد، درمان جای زخم، نیش حشرات، آکنه و … را به گیاه بارهنگ بسپارید.

  • رفع آفتاب سوختگی

عصاره برگ های تازه بارهنگ به درمان آفتاب سوختگی کمک می‌کند. همچنین شما می‌توانید با خرد کردن این برگ ها با آب سرد یک ضماد طبیعی درست کنید که التهاب و خارش بدن و پوست را برطرف می‌کند.

  • درمان جای زخم، آکنه و جوش پوستی

ترکیب طبیعی فلفل قرمز، کامفری و عصاره برگ بارهنگ می‌تواند پوست شما را پاکسازی کند. اگر التهاب پوستی و هر گونه جوش و لک و کک و مک دارید، از عصاره بارهنگ استفاده کنید.

  • درخشندگی مو

عصاره گیاه و تخم بارهنگ می‌تواند به عنوان یک شامپوی طبیعی عمل کند؛ ترکیب رشته‌ای این گیاه همراه با یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب و کمی آب باعث درخشندگی مو ها می‌شود. همچنین اگر موخوره یا شوره سر دارید، چه گزینه‌ای بهتر از بارهنگ؟

خواص بارهنگ

 گیاه و تخم بارهنگ؛ نوشداروی کودکان

عصاره گیاه و تخم بارهنگ همراه با روغن بادام شیرین و موم می‌تواند به عنوان یک پادزهر قوی عمل کند و برفک پوشک یا نیش پشه و دیگر عفونت ها و التهاب های پوستی نوزاد را برطرف کند. برای این منظور، فقط کافی است که پوست کودک را با این عصاره ماساژ دهید.

خواص بارهنگ و سرماخوردگی

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که بارهنگ با خاصیت ضد التهابی‌اش می‎تواند به درمان عفونت های تنفسی کمک کند؛ چنانچه سرماخوردگی، برونشیت یا آنفولانزا دارید، مصرف روزانه یک فنجان بارهنگ می‌تواند تمام ویروس های عفونی شما را تار و مار کند.

تخم بارهنگ؛ گیاه مدر

گیاه بارهنگ و تخم آن درمان‌کننده طبیعی برای بیماری های التهابی مثانه و کلیه ها است. این گیاه ادرار را زیاد می‌کند؛ درنتیجه باعث پاکسازی مثانه و کلیه ها می‌شود.

خواص بارهنگ برای عفونت رحم

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که بارهنگ عفونت رحم خانم ها را برطرف کند؛ همچنین استفاده از دمنوش بارهنگ پس از زایمان هم می‌تواند خونریزی را کنترل کند. این گیاه به از بین رفتن جفت جنین کمک می‌کند و گرفتگی عضلات را پس از زایمان بهبود می‌بخشد.

خواص بارهنگ در قاعدگی

بارهنگ خاصیت ضد اسپاسم دارد؛ درنتیجه درد های قاعدگی را تسکین می‌دهد؛ خانم ها می‌توانند از دم‌کرده این گیاه و تخم بارهنگ برای تسکین درد های شکمی خود استفاده کنند.

خواص بارهنگ برای معده

یک فنجان چای یا دمنوش بارهنگ بنوشید یا از برگ های این گیاه در سالاد استفاده کنید تا التهاب معده خود را تسکین دهید. همچنین دم‌کرده این گیاه به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی و مبارزه با یبوست کمک می‌کند؛ اگر مشکل زخم معده دارید، بارهنگ را فراموش نکنید.

گیاه بارهنگ؛ ضد سرطان

شاید هیچ گیاهی به اندازه چای سبز آنتی اکسیدان طبیعی نداشته باشد، اما بارهنگ و دمنوش آن هم می‌تواند مانع از رشد سلول های سرطانی شود؛ بارهنگ این خاصیت خود را مدیون آنتی اکسیدان هایش است.

خواص بارهنگ برای معده

خواص بارهنگ برای لاغری

شاید تعجب کنید اما دمنوش های گیاهی هم می‌توانند تا حد زیادی مثل یک ضد اشتهای قوی عمل و درد های ناشی از گرسنگی را کنترل و درمان کنند؛ فقط ۳ گرم از گیاه بارهنگ با ۲۵۰ میلی‌لیتر آب می‌تواند به شما یک دمنوش طبیعی و جانانه بدهد؛ مصرف سه فنجان از این عصاره شما را لاغر تر خواهد کرد.

درمان یبوست

دانه های بارهنگ برای درمان یبوست مزمن بسیار مؤثر هستند؛ این دانه ها برای نرم کردن مدفوع بعد از عمل جراحی روده، دوران بارداری یا  مشکلات مربوط به بواسیر گزینه مناسبی هستند؛ اگر مبتلا به بیماری سندروم روده تحریک‌پذیر هستید، مصرف این گیاه را فراموش نکنید.

گیاه ضد دیابت

گیاه بارهنگ می‌تواند قند خون را کنترل کند؛ فیبر های محلول در آب می‌توانند بعد از صرف غذا، سطح قند خون و میزان جذب کربوهیدرات را کاهش دهند. مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که مردانی که به دیابت نوع ۲ مبتلا بوده ‎اند با مصرف این گیاه به مدت ۸ هفته قند خون‌شان کنترل شده است.

نظر شما درباره این گیاه دارویی چیست؟ اصلا تا به حال دمنوش بارهنگ خورده‌اید؟ منتظر نظرات شما هستیم.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۳ ب٫ظ

  2. امیر

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

    ممنون از اطلاعات خوبتون موفق باشیدhttps://soland.ir

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۱۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  4. ستایش

    ۱۰ مهر ۱۳۹۹ در ۴:۲۹ ق٫ظ

    همسرم برای یبوست مزمنش استغاده میکنه معجزس،من این پیامو خوندم حتما دم میکنم برای لاغری،ممنون ازراهنماییتون

    پاسخ

  5. سعدی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸ در ۰:۲۹ ق٫ظ

  6. ملکی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۴۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  7. یوسفی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۳۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…