پیش شرط های عرضه اینترنت ۵G

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به نظر می‌رسد با دستیابی به پیش شرط های اعلام شده، نسل پنجم شبکه 5G در ایران ارائه شود.
اینترنت 5G

اینترنت ۵G

اینترنت ۵G به نسل پنجم شبکه تلفن همراه می‌گویند که به اشتباه آن را نسل پنجم اینترنت می‌نامند. این تکنولوژی جدیدترین نسل سیستم ارتباطات سیار است. شبکه ۵G داده ها را به صورت بی سیم انتقال می‌دهد. تا پیش از این، اینترنت ۴G ارائه شده بود. در نسل پنجم، سرعت انتقال داده افزایش یافته است و تا حدود ۲۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. با توجه به نیاز روز افزون عده زیادی از کاربران به پهنای باند، استفاده از فناوری ۵G ضروری خواهد بود.
از دیگر مزیت های ۵G مصرف کم تر انرژی است. در نتیجه علاوه بر اینکه گوشی همراه داغ نمی‌شود، طول عمر باتری افزایش می‌یابد. ظرفیت انتقال بیش تر و پایداری بالاتر نیز از برتری های شبکه ۵G نسبت به ۴G است. با تکنولوژی ۵G بستر مناسبی برای استفاده از اینترنت اشیا فراهم خواهد شد.
پیش بینی می‌شود ارائه آزمایشیِ شبکه تلفن همراه ۵G تا سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ صورت پذیرد و طی ۴ تا ۵ سال فراگیر شود. از شرط های لازم برای استفاده از این تکنولوژی که بدون آن ارائه شبکه ۵G محقق نخواهد شد، این است که باید طبق موارد بیان شده در کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی ۲۰۱۹ (WRC-19)، همه رگولاتوری ها طیف پیوسته ۸۰ تا ۱۰۰ مگا هرتز را در باند ۳.۵ مگا هرتز و حداقل باند ۱ گیگا هرتز را برای باند های موج میلی متری در شبکه تلفن همراه ۵G عرضه کنند. در بحث زیر ساخت ها، به دلیل پایداری نسل پنجم در حدود ۱۰۰ درصد، امکان عرضه سرویس های پر ریسک روی شبکه وجود دارد، بنابراین باید توجه ویژه ای به زیرساخت ها داشت.
سرعت اینترنت ۵G در حدود ۱۰ برابر بیش تر از نسل چهارم (LTE) خواهد بود. به طور متوسط هر ثانیه ۱۰۰ مگا بایت و در شرایط ایده آل تا ۲۰ گیگا بایت بر ثانیه امکان دانلود وجود خواهد داشت. در آخر باید اشاره کرد که احتمال دارد فناوری ۵G به دلیل داشتن هزینه های بیش تر برای تامین آن، با قیمت بالاتری نسبت به نسل قبلی برای مصرف کنندگان عرضه شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دلیل داغ شدن گوشی‌های هوشمند را بدانید را در مجله دلتا بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۵۰ ق٫ظ

  3. سعدی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

  4. یوسفی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

    اگه بشه خوبه

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

      امیدواریم سورپرایزی که برای فردا وعدا داده شده، خبر عرضه شبکه ۵G باشه.

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…