رژ لب، روح آرایش

۷
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رژ لب از مهم‌ترین و اساسی‌ترین لوازم آرایشی است که بدون آن آرایش تکمیل نمی‌شود.
رژ لب

قبول کنید یا نکنید، رژ‌ لب بیشترین تاثیر را در زیبایی صورت دارد. تا وقتی که از رژ لب استفاده نشود، آرایش صورت کامل نمی‌شود و در واقع روح آرایش است. نکته قابل توجه این است که خانم‌ها معمولا رنگ رژ‌ لب را با رنگ لباس هماهنگ می‌کنند، در صورتی که این کار کاملا اشتباه است و رنگ رژ باید با رنگ پوست هماهنگ باشد. با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا در مورد رژ لب بیشتر بدانید.

انتخاب رژ لب

معمولا خانم‌ها حساسیت چندانی برای کیفیت رژ لبی که استفاده می‌کنند ندارند، اما استفاده از رژ‌ غیر استاندارد که در آن نکات بهداشتی رعایت نشده، خطرناک است و حتی می‌تواند منجر به سرطان شود.

در مورد رژ‌ لب بیشترین خطری که خانم‌ها را تهدید می‌کند، میزان سرب به کار رفته در آن است. واقعیت این است که رژ‌ لب توسط خانم‌ها خورده و جذب بدن می‌شود.

رژ

بهترین توصیه برای خرید رژ این است که یک فروشگاه معتبر را برای خرید انتخاب کنید تا میزان SPF و سرب موجود روی جعبه آن درج شده باشد. نکته مهم دیگر این است که هنگام خرید به هیچ‌ عنوان رژ را روی لب امتحان نکنید و فقط آن را روی پوست دست چک کنید.

بهتر است از رژ لبهای مات استفاده نکنید. ظاهر این رژها جذاب است و جلوه خاصی به لب می‌دهد، اما بیشتر آنها لب را خشک کرده و باعث ایجاد ترک روی لب می‌شود.

همچنین استفاده از رژ با ماندگاری بالا هم پیشنهاد نمی‌شود. درست است که ماندگاری در آرایش اهمیت دارد، اما واقعیت این است که شرکت‌های سازنده ناچارند برای افزایش ماندگاری، ترکیباتی به رژ بیفزایند که برای افراد حساس مشکل آفرین باشد. اگر در طول روز چند بار رژ لب را تمدید کنید، بهتر است تا لب پوسته پوسته یا ملتهب و حساس داشته باشید.

سعی کنید قبل از رژ زدن، کمی بالم لب یا وازلین روی لب ها بمالید تا یک لایه محافظ بین پوست لب و ترکیبات موجود در رژ باشد.

انواع رژ لب

مواد به کار رفته در رژ‌ لب

هرچند مواد به کار رفته در این محصول زیبا بسیار زیاد است، اما پای ثابت تمام رژلب‌ها موادی مانند موم، روغن رنگدانه و رنگ، رنگ‌های محلول در چربی، عطر، الکل و آنتی‌ اکسیدان است.

موم

موم به کار رفته در رژ‌لب ۳ نوع است: موم عسل، موم کاندلیلا. موم می‌تواند در شکل‌گیری ترکیبات به کار رفته در رژ موثر باشد.

روغن

انواع مختلف روغن مانند روغن کاسترو، روغن گیاهی و لانولین از مواد لازم رژ‌ لب است.

رنگدانه و رنگ

ازجمله رنگ‌هایی که در رژ استفاده می‌شود، برومو اسید است. این رنگ از گیاهان یا مواد شیمیایی به دست می‌آید.

رنگ‌ های محلول در چربی

این رنگ‌ها از آلومینیوم، باریوم و استرانسیوم به دست می‌آید و مضر است.

الکل

از الکل به عنوان حلال موم به مقدار بسیار کم استفاده می‌شود.

نگهدارنده و آنتی‌ اکسیدان

این مواد به منظور جلوگیری از فساد رژ‌ لب در آن به کار می‌رود. هرچه رژ ماندگاری بیشتری داشته باشد، مقدار مواد نگهدارنده آن بیشتر است.

عطر

عطر به مقدار بسیار کم در رژ‌ لب برای ایجاد بوی مطبوع استفاده می‌شود تا بوی دیگر مواد به کار رفته در آن را مهار کند. البته این ماده می‌تواند باعث خشکی و ترک لب شود.

به غیر از مواد یاد شده، موادی مانند ویتامین E، آلوئه ورا، روغن آفتابگردان، رنگدانه‌های گیاهی و … نیز در برخی رژ لب ها استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع لوازم آرایشی “کانسیلر چیست؟” را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. سیما

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

  2. مسعود

    ۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۱:۱۴ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  3. مسعود

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۴:۵۶ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  4. ملکی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۴۳ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  5. سعدی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۷ ق٫ظ

  6. صلابت

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۵۴ ب٫ظ

  7. یوسفی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۴ ب٫ظ

    قابل توجه خانمها

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…