معماری خانه افشاریان تلفیق ذوق و هنر

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معماری خانه افشاریان، معماری مدرن و اصیل ایرانی..
معماری خانه افشاریان

 معماری خانه افشاریان نمونه بارزی از پیشرفت این هنر صنعت جهانیست. امروزه ایده های نو و طراحی های جدید در حال گسترش است وعلم معماری با پشت سر گذاشتن قوانین متداول طراحی به غنای خاصی دست پیدا کرده است. خانه افشاریان یکی از این نمونه هاست که با ایده ای جدید خلاقیت آفرینی کرده است.

این خانه در شهر کرمانشاه در زمینی به وسعت۳۱۲ متر مربع و زیر بنای ۶۰۰متر مربع در دو طبقه روی پیلوت برای یک خانواده ۴ نفره در سال ۱۳۹۲ توسط دفتر معماری «رنا دیزاین » با طراحی «رضا نجفیان» و با کار مستمر و حرفه ای تیم سازنده آن ظرف مدت ۱۷ماه  طراحی و ساخت شده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از سایت معماری معاصر ایران،  از آنجایی که خواسته اصلی کارفرما برای معماری خانه افشاریان، ساخت یک واحد مستقل برای هر یک از فرزندان درچند سال بعد از بهره برداری بود، بنا باید به گونه ای طراحی می گردید که قابلیت تبدیل شدن از خانه به آپارتمان را داشته باشد. این خواسته کارفرما، انعطاف پذیری در طرح نما و پلان را می طلبید؛ به طوری که مشاور می ­بایست طرحی ناتمام را پایه گذارد که بعدها با اضافه شدن دو طبقه تکامل یافته اما درعین حال هویت کامل و مستقلی برای امروز داشته باشد.

معماری خانه افشاریان

معماری

نورپردازی در معماری

تلفیق ذوق و علم در خانه افشاریان

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…