خرید خانه در یخچال ؛ خیابان شاد تهران

۴
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یخچال یکی از خیابان‌های اصلی محله قلهک است که زیبایی خاص آن موجب شده تا متقاضیان بسیاریدرپی سکونت در این خیابان باشند.
خرید آپارتمان در یخچال

محله قلهک در شمال شرقی تهران و منطقه ۳ شهرداری قرار دارد. از خیابان‌های مهم این محله می‌توان به خیابان یخچال اشاره کرد. یخچال یک خیابان غرب به شرق است که از خیابان شریعتی شروع شده و به خیابان باقری کماسایی می‌رسد. در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم خرید خانه در یخچال چه مزایایی خواهد داشت.

به گزارش مجله دلتا زیبایی خاص این خیابان به دلیل وجود چنارهای قدیمی است که بسیاری از خریداران را به سمت خود جذب می کند. این چنارها به لطف قنات‌ هایی است که در گذشته در قلهک وجود داشته است.

خیابان یخچال در گذشته

خیابان یخچال در واقع مسیری بوده است که در دهه ۳۰ بین قلهک و زرگنده برای سهولت دسترسی به یکدیگر ساخته می‌شود. در گذشته، به جای دانشگاه آزاد کنونی در این محدوده یک کارخانه یخ‌سازی بوده است که موجب شده نام این خیابان را یخچال بگذارند.

دسترسی به خیابان یخچال

همان‌طور که گفته شد خیابان یخچال، خیابان یک طرفه و غرب به شرق است، اما تقاطع آن با خیابان‌های وارسته، هدایت، زهره و بشیری تردد با خودروی شخصی در این خیابان را امکان‌پذیر می‌کند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به خیابان یخچال نیز ایستگاه قلهک است و خطوط تاکسی اطراف آن مستقر هستند.

خیابان یخچال

مکان های مهم خیابان یخچال

پارک خلیج‌فارس با مساحت ۶ هزار متر مربع و با امکاناتی چون موزه، سالن نمایش و آب‌نما های متنوع در این خیابان قرار دارد. پردیس سینمایی قلهک نیز که جزئی از یک مجتمع تجاری، فرهنگی، ورزشی است با ظرفیت ۲۷۱ نفر میزبان مراجعه‌کنندگان است. دانشگاه آزاد علوم دارویی و پارک ‌موزه‌ آب نیز از مراکز فرهنگی و تفریحی این محدوده محسوب می‌شوند. مرکز خرید قلهک در نزدیکی خیابان یخچال واقع در خیابان شریعتی از مراکز خرید اطراف این خیابان است که کالا و خدمات ساکنان خیابان یخچال را فراهم می‌کند. بیمارستان هدایت، نبش تقاطع خیابان‌های یخچال و هدایت خدمات درمانی خود را به بهترین نحو ارائه می‌دهد. اگر به کافه گردی و یا صرف غذا در رستوران علاقه مند هستید، تعداد زیادی کافی شاپ و رستوران در این خیابان و اطراف آن قرار دارند.

قیمت ملک

با اینکه سطح قیمت خرید خانه در یخچال به سبب دسترسی مناسب و موقعیت آن بالاست، اما افراد بسیاری تمایل دارند در این منطقه ساکن شوند. ارزش هر متر مربع آپارتمان در این خیابان از ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است و قیمت ملک در این محله مانند محله‌های دیگر، به سال ساخت و موقعیت ملک و همچنین کیفیت مصالح ساختمانی بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت ملک در این محدوده اینجا کلیک کنید.

۴ دیدگاه

  1. سعدی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

  2. فتحی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

  3. یوسفی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۰۴ ق٫ظ

    محله قشنگیه

    پاسخ

  4. ملکی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۶:۳۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…