کمبود آپارتمان نوساز برای فروش

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرس و جو از مشاوران املاک در نقاط مختلف تهران حاکی است که تعداد آپارتمان های نوساز در بازار خرید و فروش کاهش یافته و این موضوع باعث شده قیمت واحدهای مسکونی موجود در بازار افزایش یابد.
آپارتمان نوساز

بررسی آگهی های عرضه شده به دفتر مشاوران املاک در چند روز گذشته گویای این واقعیت است که بازار خرید و فروش مسکن با کمبود واحد های مسکونی نوساز مواجه شده است، به طوری که ارزیابی جداگانه هر منطقه‌ از پایتخت نیز نشان می‌دهد تعداد آپارتمان نوساز و کلید نخورده‌ای که سازندگان به بازار عرضه کرده‌اند، در چند هفته گذشته انگشت‌شمار بوده است.

به گزارش مجله دلتا کاهش عرضه آپارتمان نوساز در کنار ثابت‌ماندن تقاضا در تهران موجب شده است تا همین تعداد محدود واحد های مسکونی نوساز در بازار معاملات، با قیمت نسبتا بالاتری به مشتریان ارائه شود و متقاضیان را از انجام دادن معامله منصرف کند. در واقع سازندگان و مالکان این نوع واحد ها چندان نرمشی در تعدیل قیمت‌ ها نسبت به مالکان سایر گروه‌ های سنی آپارتمان‌ ها نشان نداده‌اند.

چه کسانی آپارتمان نوساز می‌خرند؟

مشاوران املاک معتقدند که با توجه به شرایط فعلی بازار مسکن و سطح بالای قیمت‌ ها، عمده خریداران واحد های نوساز از دسته متقاضیانی هستند که به قصد سرمایه‌گذاری‌، این واحد ها را خریداری می کنند و با انتظار تورمی تا پایان دوره چند فصلی رکود حاضر به فروش آن‌ها نیستند. عمده خریداران مصرفی و متقاضیان خانه‌ اولی نیز هم‌اکنون شرایط حضور در بازار خرید ملک را ندارند و منتظر ریزش بیشتر قیمت‌ ها هستند.

به نظر می‌رسد بخش عمده سازندگانی که تعداد محدود آپارتمان‌ های نوساز خود را تکمیل و برای فروش در بازار عرضه کرده‌اند، قصد دارند از طریق فروش ملک، بخشی از بودجه آغاز پروژه‌ های ساختمانی جدید خود را تامین کنند.

بررسی جدول زیر به خوبی نشان می‌دهد به غیر از واحد های نوساز، بخش عمده آگهی‌های ارائه شده نسبت به ماه گذشته اندکی تعدیل قیمت از سوی مالکان را تجربه کرده‌اند. برای اطلاع دقیق از قیمت آپارتمان‌ های نوساز در شهر تهران و سایر شهرستان‌ ها می‌توانید از گروه مشاوران املاک دلتا کمک بگیرید.

 

آپارتمان های نوساز

۵ دیدگاه

  1. سعدی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸ در ۰:۳۴ ق٫ظ

  2. بزرگی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

    مطلب مفیدی بود سپاس

    پاسخ

  3. فرهادی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۳۳ ب٫ظ

    اطلاع رسانی خوبی بود

    پاسخ

  4. ثامن

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۱۸ ب٫ظ

  5. ملکی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۰۱ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…