بهترین زمان سفر به کشور روسیه

۷
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
ژانویه روسیه ماه سردی است، اما روس‌ ها برخلاف دیگر کشورهای اروپا، سال نو را به عالی ترین شکل جشن می‌گیرند، شهرهایشان پر از درختان کریسمس است. همه در حال برگزاری جشن و شادی هستند.
کشور روسیه

با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس ممکن است شما بخواهید سفری به کشورهای اروپایی داشته باشید تا با آداب و رسوم آنها در سال نو آشنا شوید. خوب این فرصتی است تا به شما بگوییم آیا این زمان مناسب است یا نه. از سویی ممکن است شما فقط قصد سفر داشته و هنوز زمانش را مشخص نکرده باشید. صفحه گردشگری در این صورت هم به شما می گوید به عنوان مثال کشور روسیه در هر فصل از سال چه آب و هوایی دارد، یا در واقع بهترین زمان سفر به روسیه چه زمانی است؟ قبلاً هم مطلبی با عنوان بهترین زمان سفر به پاریس را در همین مجله دلتا منتشر کردیم و می توانید آن را نیز مطالعه کنید.
زمستان روس

کشور روسیه

سفر به روسیه بسیار دلپذیر است. با آب ‌و هوایی سرد و خشن که شاید در نگاه اول گردشگران را بترساند. اما خوب است بدانید تقریباً هیچ فصلی از سال نیست که شما نتوانید به آنجا سر بزنید. اتفاقاً زمستان هایش بسیار دیدنی است. همه جایش سفید پوش است و از آنجا که همه برای این سرما آمادگی دارند کلی هم تفریحات سرگرم کننده مانند پاتیناژ و نمایشگاه های مجسمه های یخی و برفی در این کشور برپا می شود.

از نظرم اجازه ندهید تا هوا مانعی برای لذت شما از روسیه بی نظیر باشد. همچنین که به شما اطمینان می دهم با مطالعه‌ این مقاله می توانید بهترین ماه را برای سفرتان بیابید.

زمستان در روسیه

  • ژانویه

    ژانویه روسیه ماه سردی است، اما از آنجا که روس‌ها برخلاف دیگر کشورهای اروپا، سال نو را به عالی ترین شکل جشن می‌گیرند، شهرهایشان در ژانویه پر از درختان کریسمس است. همه در حال برگزاری جشن و شادی هستند. خیابان ها به شدت چراغانی است و زندگی در شب نیز در جریان است. چراغ‌های رنگارنگ در ایام سال جدید خاموشی ندارند و روسیه برای چندین روز برای برپایی جشن سال نو میلادی تعطیل است. برای شما گردشگران اکثر مقاصد تفریحی قطعاً نسبت به همیشه شلوغ‌تر خواهد بود اما اگر آشنایی را در روسیه دارید برای شما بهترین زمان خواهد بود که به سراغش بروید و جشن کریسمس را در یک کشور پر زرق و برق بگذرانید.
    دمای هوا: منفی ۶۸ درجه تا مثبت ۲۷ درجه‌ سانتی‌گراد
    زمستان در مسکو

  • فوریه

    مراقب باشید که در ماه فوریه روسیه هوا به سرد ترین درجه خود می رسد و برف شدیدی خواهد بارید. اگر ساکن کشوری گرمسیر هستید، این ماه برای لذت بردن از ورزش های زمستانی برایتان بسیار سرد خواهد بود. اما اگر از سرد گردها هستید و زمستان برایتان تازه آغاز گردشگری است، خوب چه بهتر حتماً در فوریه به کشور روسیه سفر کنید. زمانی ایده‌ آل برای لذت بردن از ورزش‌ های پاتیناژ، اسکی روی یخ در فضای باز و همچنین رفتن به موزه های یخی است. به علاوه در ماه فوریه مراسمی موسوم به ماسلِنیتسا (Maslenitsa) برپا می‌شود که نوید آغاز بهار است، مراسمی یک‌ هفته‌ای که تقریباً هم‌ زمان با مراسم عید پاک است با نام «هفته‌ی پنکیک» و همراه با رقص و آواز در بسیاری از پارک‌های عمومی و فضاهای سبز برگزار می‌شود.
    دمای هوا: منفی ۷۱ درجه تا مثبت ۲۷ درجه‌ سانتی‌گراد
    ماسلنیتسا جشن پنکیک مسکو

  • مارچ

    مارچ پایان فصل زمستان است، اما سرما به این زودی ها دست از سر روسیه بر نخواهد داشت. همچنان هوا سرد، اما مقاصد گردشگری خلوت‌ است. اتاق‌ های خالی هتل‌ ها در مقایسه با فصل تابستان بیشتر است و قیمت‌ آن ها کمتر. مارچ زمان مناسبی برای مسکو گردی و رفتن به کلیسای سنت باسیل، توت فرنگی روسیه است. نیمه‌ی دوم این ماه برای سر زدن به طبیعت مسکو هم بد نیست. روز هشتم مارچ در روسیه هم مثل کشورهای دیگر، روز جهانی زن است. تعطیل رسمی است و آداب مخصوص به خودش را دارد. اگر خانمی گردشگر هستید و کسی در خیابان به شما گل تقدیم کرد اصلاً تعجب نکنید.
    دمای هوا: منفی ۵۹ درجه تا مثبت ۳۲ درجه‌ سانتی‌گراد
    زنان روس

  • اِپریل

    اپریل را نمی توان برای گشت‌ و گذار انتخاب کرد. بین زمستان و بهار است و یخ‌ ها در حال آب شدن هستند و همه جا را پر از گِل و برف می کنند. بسیاری از پارک‌ ها هم به همین دلیل تعطیل می‌شوند.
    دمای هوا: منفی ۵۷ درجه تا مثبت ۳۸ درجه‌ سانتی‌گراد

  • می

    راستش ماه می را اگر به پایتخت کشور روسیه سفر کنید بسیار زمان مناسبی است. روز اول می در روسیه تعطیل است. به روز کارگر شهرت دارد و مرسوم است که کارگران به راهپیمایی می روند. تقریباً تمام شهر پر از آنها می‌شود. به‌علاوه یک رژه‌ نظامی بزرگ هم برای روز پیروزی در مسکو برگزار می شود که ان هم ممکن است برایتان دیدنی باشد. از سویی در ماه می طبیعت روسیه و جاذبه‌ های آن و مناظر سر سبز بسیار بی نظیر است.
    دمای هوا: منفی ۳۴ درجه تا مثبت ۳۸ درجه‌ سانتی‌گراد
    ماه می

  • جون

    ماه جون یا ژوئن را در سن پترزبورگ باشید خوب است. ایام «شب‌های سفید» برای گردشگران فرصت آشنایی با زندگی فرهنگی سن پترزبورگ است. فستیوال‌هایی موزیکال و نمایشی، همراه رفتن به موزه‌ ها و دیگر مراسم فرهنگی، از جاذبه‌های این ماه هستند. البته در ژوئن بلیط همه جاذبه ها با قیمتی بالا عرضه می شود و اتاق‌ های هتل‌ ها گران ترند.
    دمای هوا: منفی ۱۵ درجه تا مثبت ۴۳ درجه‌ سانتی‌گراد

  • جولای

    ماه جولای اوج بازدید شهرهای جنوبی کشور روسیه است، چرا که جذاب‌ تر از همیشه می‌شوند. روس‌ ها نیز برای تعطیلات به این مناطق می‌آیند. در این ماه سردترین مناطق روسیه هم گرم است. بنابراین می توانید حسابی از جولای لذت ببرند.
    دمای هوا: منفی ۱۲ درجه تا مثبت ۴۳ درجه‌ی سانتی‌گراد
    جاهای دیدنی روسیه

  • آگِست

    آگست فصل شنا در کشور روسیه است. همچنان پر از گردشگر است، اما دمای هوا رو به سرد شدن می‌رود. این ماه زمان کشف زیبایی های شهرهای روسی است. می توانید در یک موزه‌ باشید یا در پارک یا درحال گشت زدن در خیابان. اما متاسفانه فستیوال خاصی در آگست برپا نمی شود و برای لذت بردن از یک نمایش اپرا یا رقص باله هم چندان فصل مناسبی نیست.
    دمای هوا: منفی ۱۷ درجه تا مثبت ۴۳ درجه سانتی‌گراد

  • سِپتِمبِر

    پاییز همه کشورها فصلی دوست‌ داشتنی است. کشور روسیه هم دمای مطلوبی دارد. این ماه رفتن به استقبال پاییز است. تمام آن به رنگ طلایی در می‌آید و به «تابستان هندی» معروف است. فصل شروع سال تحصیلی است. بنابراین زمان مناسبی برای سفر به‌ جای‌ جای روسیه است اما شاید رفتن به دریاچه‌ بایکال (Baikal) بهترین گزینه باشد
    طبیعت روسیه در پاییز
    دمای هوا: منفی ۲۶ درجه تا مثبت ۴۱ درجه‌ سانتی‌گراد

شاید بهترین گزینه برای مسافرانی که اولین بار به روسیه سفر می‌کنند، شهرهای بزرگی چون مسکو و سن پترزبورگ در فصل تابستان و پاییز باشد.

  • اکتبر

    اوایل ماه اکتبر با اینکه کشور روسیه حال و هوای پاییزی دارد، اما هوا رو به سردی می‌رود. رفتن به مناطقی با میزان بارش شدید باران شما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و شاید سفرتان را خراب کند. مناطق جنوبی برایتان بهتر است. شنا هم ایده‌ خوبی به نظر نمی‌رسد؛ اما هوا برای کوه‌پیمایی در ارتفاعات مناسب است. چرا که صعود به کوه‌ های آن چندان دشوار نیست.
    دمای هوا: منفی ۴۸ درجه تا مثبت ۳۵ درجه‌ سانتی‌گراد

  • نوِمبر

    هوا در این ماه سرد است و زمان خوبی برای دیدار از شهرهای بزرگ نیست، هوا باعث کثیف شدن خیابان‌ ها و گاهی یخ زدن گل‌ و لای می‌شود. شهرهای کوچک‌ تر تمیز ترند. ۸ شهر مهم یاروسلاوی (Yaroslavl)، کوستروما (Kostroma)، ایوانُوو (Ivanovo)، سوزدال (Suzdal)، ولادیمیر (Vladimir)، سرگیف پوساد (Sergiev Posad)، پرسلاوی زالِسکی (Pereslavl-Zalessky) و روستوف وِلیکی (Rostov Veliky) برای سفر مناسب است. دیدار از این شهرها در ماه‌های دیگر سال هم جذاب است، اما برای ماه نوامبر مقاصد گردشگری خوبی به نظر می‌رسند.
    دمای هوا: منفی ۵۷ درجه تا مثبت ۲۹ درجه‌ سانتی‌گراد
    سفر به اروپا

  • دیسِمبِر

    در کشور روسیه آخرین ماه سال شاهد بارش سنگین برف خواهد بود. روزها در این ماه بسیار کوتاه هستند و اقامت در شهر های بزرگ دلگیر کننده است. از سویی آخرین هفته‌ این ماه به دلیل آماده شدن برای مراسم سال جدید میلادی شلوغ است و بهترین گزینه رفتن به نواحی شرقی‌ تر نظیر سیبری است.
    دمای هوا: منفی ۶۲ درجه تا مثبت ۲۷ درجه‌ سانتی‌گراد

سال نو در مسکو

۷ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

    زیباست و سرد

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۴۹ ب٫ظ

      برخی گردشگران از سرد گردها هستند یعنی منتظر سرد شدن هوا هستند تا به سفر های گردشگری خود بپردازند. فکر کنم برای آنها بسیار ایده آل است. 🙂

      پاسخ

  2. نامجو

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۲ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  3. فرهادی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۳۰ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۲۳ ب٫ظ

      سلامت باشید 🙂

      پاسخ

  4. مودت

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۴۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۲۴ ب٫ظ

      سپاس 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…