مالکان خانه های خالی بخوانند

۱
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وزارت راه و شهرسازی، ابزار مالیات بر خانه‌ های‌ خالی با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان را به‌عنوان یکی از راهکارهای دولت برای ساماندهی بازار اجاره در نظر گرفته است.
مالیات خانه

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اخذ مالیات خانه های‌ خالی، تکمیل واحدهای مسکونی مهر، تولید و عرضه واحد های مسکونی طرح ملی مسکن و راه اندازی نظام اجاره داری حرفه ای را راهکار دولت برای ساماندهی بازار اجاره عنوان کرد.

به گزارش مجله دلتا محمود محمودزاده، با اعلام برنامه‌ های پیش روی وزارت راه و شهرسازی افزود: عرضه واحدهای مسکونی مهر تا پایان امسال و تحویل آن به متقاضیان، می‌تواند نقش موثری در عرضه مسکن و در نهایت ساماندهی بخشی از بازار اجاره بها داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تکمیل واحدهای مسکونی مهر باقیمانده، بخشی از مستاجران که امروز اجاره نشین هستند به خانه های خود منتقل می شوند.

مالکان خانه های خالی را پر کنند

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه سامانه املاک و اسکان به منظور اخذ مالیات از خانه‌های خالی در حال راه‌اندازی است، از تحویل این سامانه تا پایان امسال خبر داد و افزود: در سال آینده سامانه برای استفاده در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار خواهد گرفت.

محمودزاده ادامه داد: با راه اندازی سامانه املاک و اسکان و در نظر گرفتن مالیات خانه های خالی، شاهد تاثیر ویژه در بخش مسکن خواهیم بود. زیرا بیش از دو میلیون و ۶۰۰ واحد مسکونی خالی در کشور می‌تواند وارد چرخه عرضه بازار مسکن شود که خود به خود با عرضه بیشتر، شاهد رونق بازار اجاره بها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در خصوص راه اندازی نظام اجاره‌داری حرفه‌ای، تفاهمی با بانک انجام شده و قرار است که رویکرد ویژه‌ای برای اخذ ودیعه اجاره بها در نظر گرفته شود.

یک نظر

  1. سعدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۳۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…