خواص شگفت انگیز پوست انار

۱۲
10
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خواص پوست انار؟! حتما تعجب کرده‌اید اما پوست انار دور ریختنی نیست! درباره خواص پوست انار چه می‌دانید؟ یک شب یلدای متفاوت را مهمان مجله دلتا باشید؛ البته با پوست انار!
خواص-پوست-انار

دست نگه دارید؛ پوست انار را دور نریزید! شب یلدا نزدیک است؛ درباره این دانه های یاقوتی و عصاره پر خاصیت آن ها هر چه بگوییم کم است؛ البته از پوست این میوه هم نمی‌توان گذشت، برای یک بار هم که شده پوست انار را امتحان کنید؛ با مجله دلتا همراه باشید.

فواید پوست انار

خواص پوست انار  

قطعا درباره خواص این میوه سرخ بهشتی و آب انار چیز های زیادی شنیده‌اید، از درمان کم خونی و کنترل فشار خون و تصفیه آن گرفته تا زیبایی پوست و مو؛ شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پوست انار در هر رنگی ( قرمز، زرد یا سیاه) که باشد نه فقط برای انسان بلکه برای پرندگان و درمان بیماری های مربوط به آن ها هم مفید است؛ درباره خواص پوست انار چه می‌دانید؟ با ما همچنان همراه باشید.

  • درمان اسهال با جوشانده پوست انار

اگر اسهال و استفراغ دارید، پوست انار را بجوشانید. جوشانده پوست انار اسهال ناشی از مسمومیت غذایی را برطرف می‌کند. این جوشانده قابض است و قند آن ادرار را کم می‌کند.

  • دفع کرم روده و معده

بهتر است بدانید که جوشانده پوست انار کرم های روده و معده را بر طرف می‌کند، فقط کافی است پوست خشک انار را به مقدار ۴ گرم با کمی آب گرم مخلوط و این معجون جادویی و عجیب را به صورت روزانه میل کنید.

  • درمان بواسیر

جوشانده پوست انار برای التیام زخم بواسیر هم مفید است، می‌توانید برای درمان بواسیر در آب این جوشانده بنشینید. البته استفاده از پودر آن به عنوان ضماد و قرار دادن در محل درد هم می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

جوشانده پوست انار

  •  ماسک پوست انار بزنید

پوست انار به دلیل آنتی اکسیدان های فراوانی که دارد، با جوش های سر سیاه و لکه های پوستی مبارزه می‌کند، برای این منظور، پوست انار را در ماهیتابه تفت دهید تا کاملا خشک شود و بعد از خنک شدن آسیاب و پودر آن را با آبلیمو و گلاب ترکیب کنید و روی جوش و آکنه قرار دهید؛ به همین سادگی یک ماسک پوست انار خواهید داشت.

برای کلاژن سازی و از بین بردن چین و چروک صورت می‌توانید از پودر خشک‌ شده پوست انار با گلاب، شکر و عسل هم استفاده کنید.

  • خواص پوست انار برای مو

اگر ریزش مو یا شوره سر دارید، پوست انار و جوشانده آن را فراموش نکنید. این عصاره جادویی می‌تواند به پوست و موی شما زیبایی بیشتری بدهد؛ برای این کار مقداری از پودر پوست انار را با روغن های گیاهی و طبیعی مو مثل روغن زیتون ترکیب کنید و روی ریشه و ساقه مو ها بمالید و بعد از ۲ ساعت مو های خود را آبکشی کنید؛ به همین راحتی!

  • خواص پوست انار برای لاغری

شاید این گزینه کمی تلخ باشد اما برای چاشنی دادن به رژیم لاغری می‌توانید از پودر خشک شده پوست انار در انواع سالاد های گیاهی هم استفاده کنید؛ فکرش را بکنید یک سس طبیعی و عالی از آب انار، آبلیمو یا آبغوره به همراه پوست انار و پرتقال و دانه های خوش رنگ و لعاب آن؛ از این بهتر نمی‌شود؛ البته در کنار این مواد خوشمزه آبمیوه های طبیعی هم می‌توانند به لاغری شما کمک کنند؛ چه گزینه‌ای بهتر و خوشمزه تر از آب انار!

  • فواید جوشانده پوست انار برای خانم ها

همانطور که گفتیم، انار میوه زیبایی و سلامتی است؛ جوشانده پوست انار می‌تواند بسیاری از عفونت ها و بیماری های زنانه را بر طرف کند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید میوه انار دوست واژن خانم ها و عفونت های مربوط به آن است. پوست انار ترشحات رحم خانم ها را برطرف و همچنین از ترشحات غیر طبیعی واژن جلوگیری می‌کند.

برای انجام این روش درمانی، پوست انار را پودر کنید و روی پنبه بریزید؛ سپس در محل عفونت یا دهانه رحم قرار دهید. این روش برای رفع ترشحات سفید زنانه بسیار مفید است؛ شاید باورتان نشود اما آب انار همراه با جوشانده پوست آن مثل سرکه به عنوان یک ضد عفونی‌کننده طبیعی عمل می‌کنند؛ پس خانم ها می‌توانند با این عصاره استحمام کنند.

انار و سرماخوردگی

  • درمان سرفه و گلودرد سرماخوردگی

با دمنوش های گیاهی به جنگ آنفولانزا و سرماخوردگی بروید؛ البته این بار از عسل و آویشن یا بابونه خبری نیست؛ برای تسکین درد گلو و لوزه پوست انار را بجوشانید، عصاره به دست آمده را از صافی رد و با آن غرغره کنید. این یک راهکار طبیعی جایگزین آب نمک است که می‌تواند مجرای گلوی شما را ضد عفونی کند و مثل آویشن شما را از شر گلودرد و لوزه های چرکی نجات دهد.

  • خواص پوست انار برای عفونت دندان

آب جوشانده پوست انار مثل عصاره سیر خرد شده برای جلوگیری از خونریزی پس از جراحی و کشیدن دندان و تقویت لثه ها بسیار مفید است. اگر دندان شما ورم یا آبسه کرده است، گذاشتن تکه نازک پوست انار بدون سفیدی و پیه، روی آبسه دندان باعث باز شدن آبسه و خارج شدن عفونت های چرکی آن می‌شود البته لازم است پوست انار را یک ساعت روی دندان آبسه کرده بگذارید.

  • رفع بوی بد دهان

پوست انار محافظ سلامت و بهداشت دهان و دندان شما است؛ هنوز هم مایل به خوردن آدامس یا هل و چوب دارچین هستید؟ گزینه های متنوع تری هم برای خوشبو شدن دهان شما وجود دارد؛ برای رفع بوی بد دهان باید دو قاشق از پودر پوست انار را در یک لیوان آب مخلوط و دو بار در روز با آن غرغره کنید.

  • سلامت قلب

مصرف یک قاشق چای‌خوری از پودر پوست انار خشک‌شده در شیر به سلامت قلب شما کمک می‌کند. وجود آنتی اکسیدان های فراوان در پوست انار با بیماری های قلبی مبارزه می‌کند و این مسئله باعث کاهش کلسترول و استرس می‌شود.

  • درمان پوکی استخوان

چقدر شیر و لبنیات می‌خورید؟ گزینه هیجان‌انگیز تری به نام پوست انار را امتحان کنید. برای جلوگیری از پوکی استخوان، هر شب قبل از خواب دو قاشق مرباخوری پودر پوست انار را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بنوشید؛ چون پوست انار مثل شیر به علت داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی باعث استحکام و تقویت استخوان ها می‌شود؛ این یک گزینه عالی برای دوران یائسگی خانم ها است.

  • خواص پوست انار برای پرندگان ( کبوتر )

بگذارید با این گزینه متفاوت پزشکی و درمانی شروع کنیم، انار و پوست آن می‌تواند میوه و داروی درمانی پرندگان هم باشد؛ مثلا پودر پوست انار برای درمان اسهال خونی کبوتر بسیار مفید است و با تنگ کردن دیواره روده باعث بند آمدن خونریزی و بهبود محل زخم می‌شود.

پوست انار

طرز خشک کردن پوست انار 

تمام خواص پوست انار را گفتیم تا به اینجا برسیم؛ چگونه پوست انار را خشک کنیم؟ نگران نباشید! مجله دلتا به شما پاسخ می‌دهد؛ برای تهیه این ماده غذایی ارزشمند از انار ارگانیک استفاده کنید؛ پوست انار را تکه تکه کرده و در سینی پهن کنید و زیر آفتاب بگذارید تا سفت شود، وقتی تمام رطوبت آن خشک شد، پودر انار خشک‌شده آماده مصرف است.

مضرات پوست انار

خواص سوزاندن پوست انار 

حتما درباره خواص انار پخته برای رفع عفونت های سرماخوردگی شنیده‌اید؛ حالا یک نکته جالب‌تر به مزیت های انار اضافه می‌کنیم، برای ضد عفونی کردن محیط خانه از پوست خشک انار استفاده کنید؛ این میوه در کنار اسپند، هل، دارچین و گل زعفران به کاهش آلودگی هوا در محیط خانه کمک می‌کند؛ پس با سوزاندن پوست این میوه هوای خانه را ضد عفونی و تمیز کنید.

مضرات پوست انار 

خانم های باردار و شیرده مراقب باشید! جوشانده پوست انار یا هر گیاه دارویی دیگری به خصوص در اوایل دوران بارداری می‌تواند برای شما خطرناک باشد. البته طبق تحقیق دانشمندان، استفاده از آب انار در دوران بارداری مجاز است و مشکل خاصی برای مادر و جنین پیش نمی‌آورد اما قبل از مصرف هر ماده غذایی بهتر است با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید.

میوه انار، آب انار یا پوست انار؟ شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ شب یلدا نزدیک است، تجربه های ترش و شیرین و خوشمزه خود را با ما در میان بگذارید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۱ در ۲:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۵۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۰:۴۸ ق٫ظ

    ایا خوردن پوست انار باعث یبوست میشود؟

    پاسخ

  5. فاطمه

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۳۳ ق٫ظ

    سلام خیلی عالیه فقط میخواستم بدونم برای رفع عفونت زنان حتما باید انار خشک باشد تا بجوشانیم

    پاسخ

  6. مهران

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۰ ب٫ظ

    ممنون وسپاس ازبرنامه دلتا همیشه سربلندباشید،

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ب٫ظ

    ممنونم‌بسیار عالی و آموزنده بود.حتما پودر پوشت انار را ددست میکنم.

    پاسخ

  9. ملکی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۵۳ ب٫ظ

    خیلی جالب بود ممنون

    پاسخ

  10. حیدری

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  11. نامجو

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۵۲ ق٫ظ

    مطلب جالبی بود

    پاسخ

  12. روزبهانی

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۲۵ ب٫ظ

    پوست انار واین همه خاصیت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…