انواع بوت مردانه

۵
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بوت مردانه و نیم بوت برای استایل های متفاوت، از کژوال (غیر رسمی) گرفته تا رسمی، مناسب است.
بوت مردانه
بوت مردانه و نیم بوت هیچ وقت از صنعت مد و فشن خارج نخواهند شد و از اجزای جدا نشدنی در استایل کلاسیک آقایان از گذشته تا امروز هستند. به نظر شما چه مدل لباس هایی را می‌توانید با این کفش مردانه چه از جنس چرم، نبوک یا جیر سِت کنید تا جذاب تر از همیشه در قرار رسمی، دوستانه، اداری یا محل کار ظاهر شوید؟

بوت چوکاس

بوت و نیم بوت مردانه انواع مختلفی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از :

بوت کویر یا چوکاس :

بوت کویر با چوکاس یک مدل نیم بوت مردانه از جنس نبوک است. این کفش استایل نیمه رسمی دارد و رنگ قهوه ای تیره آن از محبوبیتی ویژه در میان آقایان برخوردار است.

البته اگر در یک منطقه مرطوب و پر باران زندگی می کنید، این بوت انتخاب خوبی نیست، چون ممکن است آب باران، کفش جیر شما را از بین ببرد.

شلوار جین مردانه به همراه بوت کویر، استایل را کلاسیک می‌کند. همچنین می‌توانید کت چرم مردانه و شلوار کتان را با این کفش سِت کنید و چشمگیر تر از همیشه ظاهر شوید. همین طور می‌توانید این مدل بوت را با یک پیراهن مردانه مجلسی سِت کرده و با آن سر کار بروید.

بوت چلسی

بوت چلسی :

بوت چلسی نسبت به بوت های دیگر مقاوم تر است و عمر بالایی دارد. از این بوت می‌توانید سال ها استفاده کنید و استایل جذابی داشته باشید.

بوت چلسی علاوه بر زیبایی، خیلی هم راحت است، چون کِش یا زیپ دارد. در گذشته این مدل کفش با رنگ طبیعی چرم قهوه ای بود، اما امروزه در طرح و رنگ های متفاوتی مانند مشکی، زرشکی، کِرِم و شتری درست می‌شود.

نیم بوت چلسی یک مدل ساده و کلاسیک است که با شلوار پارچه ای، کتان یا جین ست می‌شود. این مدل در میان آقایان طرفداران زیادی دارد. چون علاوه بر استایل کژوال با استایل رسمی هم ست می‌شود و به راحتی می‌توان آن را با کت و شلوار ست کرد.

بنابراین اگر یک شغل رسمی دارید و به استایل خود اهمیت می‌دهید، بوت چلسی انتخاب مناسبی است و نیازی نیست همیشه یک کفش کلاسیک مردانه به پا کنید.

بوت کوهنوردی

بوت کوهنوردی :

بوت کوهنوردی وزن سنگین تری نسبت به بوت های اسپرت دارد. کف این مدل به گونه ای طراحی شده که لیز نمی‌خورد و ساختار محکمی دارد. به همین دلیل این کفش مناسب کوهنوردی و مسیر های پر فراز و نشیب است.
این مدل یک بوت حرفه ای است و به عنوان کفش روزانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با این حال این روز ها، آقایان بوت کوهنوردی را در هوای برفی و یخبندان به پا می کنند تا هم پایشان گرم بماند و هم از خطرات زمین خوردن در امان باشند.
ست کردن بوت کوهنوردی با یک کوله پشتی مردانه، شلوار اسپرت و یک پلیور یا ژاکت شیک، استایل غیر رسمی را جذاب می‌کند.

ورک بوت

وُرک بوت (Work Boot) :

وُرک بوت یا بوت کار، جنس بسیار محکمی دارد و مناسب فصل سرد زمستان است، چون از پا در برابر سرما محافظت می‌کند. این مدل بوت بر خلاف نامش، مناسب محیط کار نیست و برای یک استایل غیررسمی و کژوال انتخاب مناسب تری است.

ورک بوت مناسب قرارهای دوستانه است و می‌توانید آن را با یک پیراهن اسپرت، کت تک و شلوار جین سِت کنید و شیک تر از همیشه در فصل های سرد سال باشید.

بوت مردانه کپتو

بوت کپتو (Cap Toe) :

اگر در دنیای بوت‌ ها تازه کار هستید، این یک نقطه شروع فوق العاده است !

یک کپتو با ارتفاع متوسط، آنقدر ساده است که هم با شلوار جین و هم با شلوار پارچه‌ای به راحتی ست می‌شود.

بوت ۸ ترک :

رسمی ترین بوت مردانه، بوت ۸ ترک است که با کت وشلوار و لباس های رسمی ست می‌شود.

البته با احتیاط و با یک استایل‌ سازی حرفه‌ای، رنگ‌های روشن‌ تر این مدل، کمی از حالت رسمی فاصله می‌گیرند و با شلوارهای جین قابل ترکیب هستند.

برای دیدن مطالب بیشتر مد و زیبایی با مجله دلتا همراه باشید.

۵ دیدگاه

  1. مسعود

    ۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۴۵ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. مسعود

    ۱۱ دی ۱۳۹۸ در ۳:۴۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. سعدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  4. سعدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  5. فتحی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…