رژیم شیر و موز لاغر کننده است؟

۸
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رژیم شیر و موز بگیرید! شیر، موز یا معجون شیر و موز؟ شما کدام یک را بیشتر دوست دارید؟ آیا این رژیم ایمن است؟ با مجله دلتا همراه باشید.
رژیم-شیر-و-موز

رژیم شیر و موز بگیرید؛ یک رژیم لاغری که این بار فقط با نوشیدنی همراه است؛ حتما شما هم درباره رژیم های مختلف غذایی مثل رژیم شیر، رژیم کتوژنیک یا دانمارکی چیز هایی شنیده‌اید و این را هم می‎دانید که موز یک منبع غذایی غنی از پتاسیم است که به عنوان یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود؛ حالا فکرش را بکنید، شیر و موز در کنار هم قرار بگیرند؛ این یعنی یک معجزه خوشمزه! با مجله دلتا همراه باشید.

رژیم لاغری

خواص شیر و موز 

هر دو ماده غذایی یعنی شیر و موز بسیار پر خاصیت هستند؛ درباره فواید شیر و موز چه می‌دانید؟ موز منبع غنی از فیبر و پتاسیم است که می‌تواند احساس سیری زیادی به شما بدهد. شیر هم به عنوان یک ماده لبنی سرشار از کلسیم و پروتئین شناخته می‌شود که به کاهش فشار خون و تنظیم انسولین بدن کمک می‌کند؛ تصور کنید ترکیب این دو ماده در کنار هم چه می‌کند؟

رژیم شیر و موز چیست؟ 

شاید بعد از رژیم شیر و لبنیات دیگر نوبت این معجون لاغری رسیده است؛ رژیم شیر و موز توسط فردی به نام دکتر جورج هاروپ نوشته شده است. این فرد در سال ۱۹۳۴، این رژیم را فقط برای افراد دیابتی تنظیم کرد اما پس از مدتی یکی از محبوب‌ترین رژیم های غذایی دنیا همین ترکیب شیر با موز شد. یکی از مزیت های این رژیم لاغری سرعت آن است که البته نباید بیشتر از ۴ روز از این رژیم غذایی استفاده کنید.

رژیم شیر و موز برای لاغری است؟ 

همانطور که گفتیم، این رژیم لاغری چهار روزه است؛ یعنی شما به مدت ۴ روز میزان کالری کمی را با مقدار مواد مغذی بالا مصرف می‌کنید. در اثر پیروی از چنین رژیم لاغری، سوخت و ساز بدن بالا می‌رود و چربی های اضافه شکم، پهلو و تمام نقاط بدن آب می‌شوند.

خواص شیر

چگونه رژیم لاغری شیر و موز بگیریم؟ 

نگران نباشید اگر می‌خواهید در رژیم و سبک غذایی خودتان تغییر ایجاد کنید، از این رژیم استفاده کنید؛ لاغری به سبک معجون و آبمیوه آماده پذیرایی از شما است.

برای شروع چربی‌سوزی و لاغری با شیر و موز، هر روز دو تا سه عدد موز را با شیر میل کنید؛ البته در این رژیم غذایی باید از شیر پرچرب استفاده کنید؛ زیرا باعث می‌شود که در حین لاغری و کاهش وزن، چربی مورد نیاز بدن هم کم نشود و مشکلات پوستی مثل افتادگی و شل شدن پوست هم نداشته باشید.

دست شما در این رژیم باز است؛ شیر، موز یا شیر و موز؟ انتخاب با شما است؛ شما می‌توانید شیر و موز را با هم مخلوط کنید یا اینکه آنها را جداگانه بخورید؛ البته استفاده از این رژیم در طولانی مدت می‌تواند به بدن شما آسیب برساند؛ پس برای اینکه کمتر گرسنه شوید، می‌توانید به این رژیم لاغری، مکمل های پروتئینی و فیبر طبیعی اضافه کنید.

رژیم موز و شیر

برنامه غذایی رژیم موز و شیر 

یک برنامه غذایی یک روزه آماده پذیرایی از شما است که البته شما می‌توانید آن را به صورت چرخشی اجرا کنید؛ صبحانه، ناهار، میان وعده و شام را مهمان این رژیم باشید.

دستور غذایی لاغری با شیر و موز 

صبحانه و میان وعده لاغری

شما می‌توانید صبح را ( ساعت ۶ تا ۷:۳۰ ) با یک لیوان آب به همراه یک یا دو قاشق تخم شنبلیله که از شب قبل خیس شده است، شروع کنید؛ صبر کنید صبحانه شما هنوز تمام نشده است؛ در ادامه برنامه لاغری یعنی نزدیک به ساعت ۷ تا ۸:۳۰ صبح یک لیوان شیر پرچرب به همراه موز و یک تخم ‌مرغ آب‌پز می‌تواند شما را سر حال نگه دارد، برای میان وعده هم می‌توانید یک لیوان چای سبز به همراه ۲ عدد بادام داشته باشید.

وعده نهار و عصرانه با شیر موز

تا به حال یک وعده غذایی متفاوت و آن هم با آبمیوه و معجون شیر موز را امتحان کرده ‌اید؟ اگر به امتحان کردن این رژیم لاغری چهار روزه علاقه دارید، بین ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۳۰ یک لیوان شیر پرچرب به همراه یک عدد موز میل کنید، برای تجربه یک عصرانه دلپذیر و مقوی هم می‌توانید بین ساعت ۴ تا ۴:۳۰ بعد از ظهر از یک لیوان آبمیوه تازه و یک لیوان آب آناناس استفاده کنید.

وعده شام با رژیم شیر موز

اگر می‌خواهید چربی‌سوزی بیشتری داشته باشید، یک شام سبک انتخاب کنید و خوردن این وعده غذایی را به آخر شب موکول نکنید؛ مثلا می‌توانید بین ساعت ۷ تا ۷:۳۰ یک لیوان کوچک سبزی ‌های سرخ شده به همراه موز و یک لیوان شیر گرم کم‎ چرب بخورید البته می‌توانید میوه یا موز سرخ شده را هم برای لاغری امتحان کنید.

رژیم شیر و موز

عوارض رژیم شیر و موز 

همانطور که گفتیم، ممکن است این رژیم در کوتاه مدت نتیجه خوبی داشته باشد اما اگر بخواهید از آن به مدت طولانی مثلا دو هفته و به صورت مداوم استفاده کنید؛ قطعا بدن شما با کمبود ویتامین مواجه خواهد شد.

  • یکی از عوارض این رژیم احساس ضعف در فرد است؛ زیرا در آن مصرف کالری به شدت کاهش پیدا می‌کند.
  • در دوران قاعدگی، زنان نباید از این رژیم استفاده کنند. این رژیم، مواد معدنی مانند آهن، روی، مس و بعضی از ویتامین های مورد نیاز برای بدن خانم ها را ندارد.
  • اگر قصد لاغر شدن با این رژیم را دارید، در کنار شیر و موز، از مکمل های طبیعی، ویتامین و مواد معدنی هم استفاده کنید.
  • دوره این برنامه لاغری ۴ روزه است؛ البته همانطور که اشاره شد، این رژیم تمام مواد طبیعی مورد نیاز بدن را ندارد؛ بنابراین برای استفاده طولانی مدت از آن یک هفته صبر کنید و دوباره رژیم را ادامه دهید.

۸ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۲۲ ب٫ظ

    بسیار خوشمزه و مطلوبه

    پاسخ

  2. سپیده

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۳۹ ق٫ظ

    رژیم خوبیه. راه دیگه استفاده از کالری شماریه به همراه پیادهروی

    پاسخ

  3. سعدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۰۹ ب٫ظ

  4. علی شاهین

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸ در ۰:۰۶ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  5. مودت

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

    احسنت

    پاسخ

  6. روزبهانی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۳۹ ق٫ظ

    بسیار مقوی

    پاسخ

  7. سعدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۳۱ ق٫ظ

  8. صلابت

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…