پنج منطقه تهران سرآمد معاملات مسکن

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارش‌های بازار مسکن آبان‌ماه 98 نشان می‌دهد پنج منطقه از 22 منطقه تهران، سرآمد معاملات مسکن بوده‌اند و نیمی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.
معاملات مسکن تهران

با فروکش کردن تب افزایش قیمت‌ های پیشنهادی، بازار معاملات مسکن در تهران اندکی گرم شده و به تکاپو افتاده است. آمار نشان می‌دهد قیمت مسکن در تهران در مقایسه با نقطه‌ اوج بازار در تیرماه، ۶.۶ درصد کاهش داشته و این افت قیمت‌ باعث شده تا خرید و فروش ۴۶ درصد نسبت به ماه پایانی تابستان افزایش یابد.

به گزارش مجله دلتا در آبان ماه امسال ۵۰.۴ درصد قرارداد های خرید و فروش مسکن شهر تهران در پنج منطقه‌ ۵، ۲، ۴، ۱۰ و ۱۴ انجام شد. منطقه‌ ۵ کماکان پیشتاز معاملات است و ۱۷.۳ درصد از کل قرارداد های خرید و فروش آبان‌ماه در این منطقه به امضا رسیده است.

توزیع مناطق شهر تهران برحسب سهم از تعداد معاملات انجام شده در آبان ماه امسال نشان می‌دهد از میان ۲۲ منطقه پایتخت، منطقه ۵ با سهم ۱۷.۲ درصد از کل معاملات، بیشترین تعداد مبایعه‌نامه‌ ها را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین مناطق ۲ و ۴ به ترتیب با سهم‌ های ۹.۴ و ۸.۵ درصدی در رتبه‌ های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۴.۷ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در آبان ماه سال جاری مربوط به ۱۰ منطقه‌ی شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۲، ۴، ۱۰، ۱۴، ۷، ۸، ۱۵، ۱ و ۱۱) بوده و ۱۲ منطقه‌ باقی‌مانده ۲۵.۳ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

در اردیبهشت‌ماه ۹۸ که بازار در اوج خود قرار داشت، بازار معاملات مسکن تهران شاهد نرخ‌ های پیشنهادی نجومی از سوی مالکان، به ویژه در مناطق شمالی تهران بود. آرامش نسبی بازار ارز در ماه‌ های اخیر، ثبات بازار های رقیب بخش  مسکن، نزدیک شدن به ماه‌ های پایانی سال و نگرانی از رو به رو با تورم سیستماتیک در پایان سال، برخی خریداران را به حضور در بازار مسکن ترغیب کرده است.

۵ دیدگاه

  1. سعدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۰۹ ب٫ظ

  2. پویا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۶:۴۸ ب٫ظ

    سلام
    بازار داره رونق میگیره.

    پاسخ

  3. سعدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  4. مودت

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

    عجب

    پاسخ

  5. صلابت

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…