بازار ملک روی خط مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

روزنامه دنیای اقتصاد – تنوع قیمتی در بازار آپارتمان‌های متوسط متراژ

بازار خرید وفروش آپارتمان‌های متوسط متراژ-۷۰ تا ۱۰۰ مترمربع- هم‌اکنون از تنوع قیمتی قابل قبولی برای پاسخ به نیاز متقاضیان بازار مسکن بهره مند است.

هم اکنون اگرچه قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان‌های نوساز با مساحت متوسط بین ۷۰ تا ۱۰۰ مترمربع نسبت به ماه‌های قبل به میزان محسوس افزایش یافته است اما همچنان سطح قیمت آپارتمان‌های میان متراژ با عمر بنای بیشتر در محدوده قیمتی نسبتا مناسبی قرار دارد؛ در واقع هر چه میانگین عمر بنا در بازار آپارتمان‌های میان‌متراژ افزایش می‌یابد به همان اندازه قیمت پیشنهادی فروش این واحدها نیز کمتر دستخوش تغییر و نوسان می‌شود.

روزنامه ایران – گرانی، رونق مسکن را از سکه می‌اندازد

آخرین آمار معاملات مسکن از رشد بیش از  ۱۷درصدی آن در بهمن ‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد اما در کنار رشد معاملات آمار افزایش  ۲۲درصدی قیمت را نیز در همین بازه زمانی نشان می‌دهد موضوعی که نگرانی را نسبت به ادامه افزایش قیمت‌ها در سال آینده و تأثیر آن بر روند رونق تدریجی بازار مسکن ایجاد کرده است.

کارشناسان عوامل مختلفی را برای ادامه رشد معاملات در بازار مسکن در سال آینده مؤثر می‌دانند که مهم‌ترین آنها به تبع بازارهای موازی مانند ارز و طلا است. ثبات یا تلاطم در این بازارها به زعم کارشناسان ،بازار مسکن را دستخوش تغییراتی می‌کنند که ممکن است خوشایند نباشد.

روزنامه قانون – پیش‌بینی رفتار بازار مسکن سخت شد

رفتار بازار مسکن این روز‌ها بعد از افزایش متوسط ۱۵ درصدی قیمت به سمتی حرکت کرده است که پیش‌بینی‌ها را سخت کرده و باعث شده تا اکثر سازنده‌ها و فروشنده‌ها تصمیم قطعی برای فروش را به سال ۹۷ موکول کنند.

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که بازار مسکن در اواخر سال ۹۶ دستخوش تغییرات قیمتی شود و به طور متوسط ۱۵ درصد رشد قیمت در تهران رخ دهد.

1 28 بازار ملک روی خط مطبوعات

پیش‌بینی آینده بازار مسکن بعد از یک دوره رکود درحدود ۵ ساله مسکن سخت و دشوار است، اما ظاهراً این روز‌ها شرایط تغییر کرده و دولتی‌ها بر خلاف روال گذشته به راحتی از پیش‌بینی بازار مسکن و قیمت‌ها سخن می‌گویند.آپارتمان های متوسط متراژ، آپارتمان

روزنامه تجارت – منتظر جهش قیمت مسکن نباشید

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه سرمایه ها بعد ازفروکش التهابات بازار ارز درسال آینده وارد بخش مسکن می شود گفت: آمار ۱۳ روز ابتدای اسفند ماه سال جاری حاکی از افزایش خرید و فروش مسکن درکشور و کاهش معاملات درشهر تهران است.

مصطفی قلی خسروی، در اولین نشست خبری خود اظهار کرد: بر اساس آمار اتحادیه مشاوران املاک مبتنی بر کد رهگیری در ۱۳ روز ابتدای اسفند ماه امسال در کل کشور ۲۵ هزار و ۲۳۷ قرارداد خرید و فروش و ۱۲ هزار و ۲۹۹ قرارداد اجاره امضا شد. این ارقام در مدت مشابه سال گذشته  به ترتیب ۲۳ هزار و ۳۸۰ مورد قرارداد خرید و فروش و ۲۳ هزار و ۶۸۶ مورد اجاره نامه بوده است. بنابراین آمار نشان می دهد که خرید و فروش مسکن در کل کشور ۷.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…