دریافت هزینه کد رهگیری املاک ممنوع است

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس اتحادیه مشاوران املاک می گوید: دریافت مالیات در کاهش تعداد خانه های خالی تاثیر نخواهد داشت.

مصطفی قلی خسروی در نشست خبری بررسی بازار مسکن در سال جاری و پیش بینی بازار مسکن در سال آینده اظهار داشت: اگر در سال آینده عضو سازمان جهانی تجارت شویم ، اقتصاد کشور شکوفا می شود ودربخش مسکن نیز رشد و شکوفایی گسترده ای ایجاد خواهد شد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین ، وی با اشاره به طرح کد رهگیری معاملات املاک ، تصریح کرد: در سالهای اخیر کد رهگیری جزء مطالبات مردم شده اما دیوان عدالت اداری آن را لغو کرده است .او افزود:از نظر قانونی ، احکام دیوان عدالت اداری برای بخش خصوصی نافذ نیست . براساس قانون نظام صنفی ، عالی ترین دستگاه ناظر بر بخش خصوصی ، کمیسیون نظارت و اتاق ایران است که هر دوی این دستگاه ها خواستار اجرای طرح کد رهگیری در معاملات مسکن هستند. ضمن اینکه اجرای این طرح می تواند افزون بر تضمین امنیت اجتماعی مردم و امنیت شغلی برای اعضای صنف، در اجرای قوانین مبارزه با پولشویی تاثیر بگذارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در بخشی دیگر از سخنانش گفت : در چند سال اخیر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده سبب شد تا مراجعه کنندگان به بنگاه های املاک برای رهن و اجاره مسکن ، کدرهگیری درخواست نکنند، به نظر من دریافت  ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای معاملات اجاره ، ظلم بر مستأجران است و درپی آنیم که در نشستی با مسئولان امور مالیاتی موفق به  لغو دریافت این نوع مالیات بر قراردادهای اجاره شویم . با این حال مشاوران املاک موظف به ارائه کد رهگیری برای هر معامله حتی خرید و فروش املاک بدون سند و یا اوقافی هستند.

خسروی همچنین تصریح کرد: هیچ مشاوراملاکی حق ندارد برای ارائه کد رهگیری از معامله کنندگان هزینه ای دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…