خانه هنرمندان تهران ، پاتوقی بی چون و چرا

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کافه این پارک زبانزد است. همه آنجا را می‌شناسند. نیمی از آن داخل خانه و نیم دیگرش بیرون، روی بالکن است. جان می‌دهد برای خلوت کردن با خود. قرار های عصرانه و یا دیدار با دوستان.
خانه هنرمندان

نمی‌دانم چه صیغه ای ایست که نمی‌شود هیچ اسم دیگری را جز خانه هنرمندان روی اینجا گذاشت. پارک ایرانشهر؟ بوستان ایرانشهر؟ بوستان هنر؟ نه نمی‌شود که نمی‌شود. اینجا بی برو برگرد پارک هنرمندان است. با محیطی هنری. با مجسمه ها و تندیس های بیشمار که نمادی از طبیعت و عرفان هستند. اینجا همیشه پاتوق هنرمندان بوده است. محل تجمع هنر دوستان. با آمد و رفت بزرگان رشته های مختلف هنری. حالا! خانه هنرمندان هم نیز در همین بوستان قرار دارد. اینجاست که می‌گوییم پارک هنرمندان پاتوق بی چون و چرای هنری هاست. سرویس گردشگری امروز سری به این پارک زده است، به خانه هنرمندان. با مجله دلتا بمانید تا ببینیم در این پارک چه خبر است.

تندیس های خانه هنرمندان

پارک هنرمندان تهران

اینجا مکانی برای تجمع و بحث و تبادل بین هنرمندان است. شاید بیشتر قرار های مهم‌شان را هم اینجا می گذارند. از یک سو به تئاتر شهر نزدیک است. از سویی دیگر به خانه تئاتر، از یک طرف هم به دانشگاه هنر و خلاصه اینجا، یک جوری مثل لانه زنبور می‌ماند. شاید برای همین هم هست که همه این پارک را به خانه هنرمندان می‌شناسند و حتی در اینترنت هم به همین نام جستجو می‌شود، تا پارک هنرمندان. در تماشاخانه ایرانشهر هم تئاتر های مختلفی اجرا می‌شود. در پارک، گاهی نمایشگاه هایی فصلی هم برپا شده و می‌توانید خود را با یک صنایع دستی کوچک خوشحال کنید.

  • تاریخچه خانه هنرمندان

    خانه هنرمندان در یک باغ قجری به نام باغ فیشر، که یکی از شاهزادگان قاجار بود، ساخته شد. در زمان جنگ جهانی دوم متفقین آنجا را انبار اسلحه کردند؛ و تا سال ۱۳۷۵ نیروهای نظامی ایران، این ملک را در اختیار داشتند تا اینکه شهرداری آن را خرید و آرام آرام به شکل امروزی در آمد. و چون محل رفت و آمد هنرمندان و هنردوستان بود، به پارک هنرمندان و سپس، باز هم آرام آرام به نام خانه هنرمندان مشهور شد.

پارک هنرمندان

  • پارک خانه هنرمندان

    اینجا یکی از آن پارک‌ های باصفای تهران برای عصرهای روزهای سرد پاییزی است. چه بسا زمستان هم. فقط مخصوص هنرمندان نیست که شما نتوانید به آنجا بروید، هر گردشگر و یا حتی رهگذر هم چه هنر را دوست داشته باشد و چه نه باز هم می‌تواند به آن سر بزند. چون اینجا همه را راضی می‌کند. پارکی وسیع و از نظر بصری چشم نواز. چمن مصنوعی  هم برای ورزش دوستان دارد. آثار هنری و تندیس های پارک هم برای همه نوع سلیقه جذاب است. برای پیاده روی در شب های سرد جان می‌دهد. گالری‌ ها، فروشگاه‌ های صنایع دستی و کافه‌ هم دارد. اصلاً چه خوب که یک لیوان چای گرم و یا قهوه نیم روزی سفارش دهید و در حالی که گرمایش دستتان را گرم می‌کند، در پارک قدم بزنید و خاطرات ناب تان را به یاد آورید.

تماشاخانه ایرانشهر

  • خانه هنرمندان

    این خانه وسط پارک قرار دارد در زمینی باز که از هر سو دیده می‌شود. رنگ زمینه اش آبی است. حوضی بسیار دیدنی هم مقابلش هست. در دو سوی ورودی اش دو تندیس دیدنی قرار گرفته که معمولاً سوژه عکاسان می‌شود. داخل این نگارخانه واره، نمایشگاه و سالن نمایش و فروشگاه و کلاس های مختلف و کافی شاپ و… وجود دارد. خانه هنرمندان یک فروشگاه عرضه محصولات هنری دارد. انواع مجسمه های رومیزی‌ و زیبا، لیوان های سفالی، کوله های برزنتی، همه‎ جور صنایع دستی، دفتر یادداشت های فانتزی و چه و چه و چه اینجا پیدا می‌شود. اصلاً این طور برایتان بگویم: «از این چیزهای هنری» آنجا می‌توانید بخرید.

نگارخانه پارک هنر

  • امکانات پارک هنرمندان

  • کتابخانه
  • کتابفروشی
  • نگارخانه
  • آبنما
  • کافه رستوران با انواع غذاهای گیاهی
  • نمازخانه
  • سرویس بهداشتی
  • رستوران خانه هنرمندان

    کافه این پارک زبانزد است. همه آنجا را می‌شناسند. نیمی از آن داخل خانه و نیم دیگرش بیرون، روی بالکن است. جان می‌دهد برای خلوت کردن با خود. قرار های عصرانه و یا دیدار با دوستان. میز های کوچک و زیبایی دارد. غذا هم سرو می‌کند و برخی از آن ها گیاهی (وگن) است. رستوران خانه هنرمندان هم معروف است. فروشگاه محصولات گیاهی هم دارد که می‌توانید کالباس های وِگَن هم از آنجا بخرید.

رستوران خانه هنرمندان

  • آدرس خانه هنرمندان

    آدرس : خیابان طالقانی، خیابان فرصت (موسوی) شمالی، ضلع جنوبی پارک هنرمندان (باغ هنر) قرار دارد.
    مترو:
    باید در ایستگاه طالقانی پیاده شوید و پس از کمی پیاده‌ روی به سمت غرب، از فرصت شمالی به پارک هنرمندان برسید.
    شاید مترو بهترین گزینه برای رسیدن به این خانه باشد. اما اگر پیاده گرد باشید از سمت هفت تیر هم می‌توانید در خیابان هنرمند رفته و به پارک هنرمندان بروید.
    سواری شخصی: اگر از خیابان سپهبد قرنی وارد شدید، باید از خیابان اراک داخل شده و در تقاطع ایرانشهر پارک را ببینید.

۳ دیدگاه

  1. سعدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۳۴ ق٫ظ

  2. فتحی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

    مطالب بسیار عالی و کاربردی

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

      بسیار سپاسگزارم 🙂 ممنون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…