ائل گلی تبریز ؛ گردشگری زمستانه

۸
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
ائل گلی باغی دارد بزرگ با درختانی سر به فلک کشیده. جذابیت هایی خاص. کافه رستوران و دکه های خیابانی و تالار اندیشه هم از امکاناتش است. زمین اسکیت و مینی گلف و لونا پارکش هم معروف است.
ائل گلی

بی چون و چرا هوای تبریز سرد است. خوب؟ به گردشگری نرویم؟ آنجا را نبینیم؟ آب و هوای سرد و مطبوع آنجا را لمس نکنیم؟ باورتان می‌شود که نیمی از گردشگرها در ۶ ماه دوم سال برای دیدن مناطق سردسیر می‌روند؟ فکرش را بکنید آنجا یا کوه باشد و یا دریاچه بی نظیری که وقتی برف روی آن می‌نشیند چه منظره چشم نوازی را برایتان به نمایش خواهد گذاشت. ائل گلی تبریز مانند نگینی در میان دیگر جاذبه های تبریز بوده و هست. صفحه گردشگری امروز می‌خواهد شما را به دیدن این جاذبه چشم نواز ببرد، اطلاعاتی راجع به تفریحاتش به شما بدهد و مسیر دسترسی اش را به شما بگوید. با مجله دلتا همراه باشید تا ببینیم چرا ائل گلی تبریز.

ائل گلی در زمستان

محبوب ترین جاذبه گردشگری تبریز

جاذبه های دیدنی در شهر اولین ها کم نیست. باید ساعت ها وقت بگذاری تا بتوانی تمام آن ها را در یک بار سفر بگردی. شهری زیبا و تماشایی که خانه بهنام هم دارد. اگر از ساکنانش راجع به مقاصد گردشگری آنجا بپرسی، پارک ائل گلی را حتماً به تو پیشنهاد می‌دهند. هر گردشگری آنجا را می‌شناسد. حداقل یک بار رفته، خاطره ای خوش دارد و عکس های بسیاری با خود آورده است. این پارک به نام ایل گلی یا ائل گولی، شاه گلی و شاه گولی نیز نامیده می‌شود، مهمترین گردشگاه و مجموعه تفریحی در شهر تبریز است و از استخر (دریاچه) و عمارت کلاه فرنگی (کاخ ائل گلی) تشکیل شده است.

از جذابترین و خاص ترین امکاناتی که در ائل گلی برای رفاه گردشگران و شهروندان به وجود آمده، وجود سرویس اینترنت بی سیم رایگان در این پارک است. امکانی که پارک ائل گلی را به اولین اینترنت پارک کشور تبدیل کرده و باعث آسانی برقراری ارتباط بین افراد در این پارک شده است.

باغی دارد بزرگ با درختانی سر به فلک کشیده. جذابیت هایی خاص. کافه رستوران و دکه های خیابانی و تالار اندیشه هم از امکاناتش است. زمین اسکیت و مینی گلف و لونا پارکش هم معروف است.

لونا پارک تبریز

دیدنی ها و تفریحات

  • استخر ائل گلی

    تماشایی ترین بخش پارک که اتفاقاً اول از همه هم نمایان می‌شود، دریاچه پارک است. چشم انداز زیبایی را در تمام فصول به گردشگران هدیه می‌کند. انعکاس درختان، عمارت ائل گلی و نورپردازی های تماشایی که در این پارک انجام شده هم آن را دیدنی تر می‌کند. در بهار و تابستان آب دریاچه خنکای مطبوعی را به ارمغان می‌آورد و رنگ های پاییز را، با ثبت تصویرشان در آب، دو برابر می‌کند. جلوه دریاچه در زمستان و آن چشم انداز سپید و یخ زده هم تصویری بسیار به یادماندنی است.

    این استخر در بهار، تابستان و پاییز قبل از آنکه یخ بزند، امکان قایق سواری هم دارد. با قایق های پدالی و قایق موتوری می‌توانید بر سطح دریاچه گشته و حسابی از خودتان سلفی بگیرید. قابلیت این دریاچه به قدری است که تیم قایق سواری تبریز نیز روی همین دریاچه برای تمرین می‌روند.

استخر ائل گلی تبریز

  • پیک نیک و کمپینگ کنار استخر ائل گلی

    یکی از فاکتورهایی که برای برخی افراد در سفرهایشان مهم است. امکان کمپ زدن در مقاصد گردشگری است. پس اینجا کاملاً برای آن ها مناسب است. مکان هایی وسیع و مسطح برای کمپ زدن و پیک نیک در این پارک وجود دارد و شما حتی می‌توانید شبی را هم همین جا سپری کنید. پس لوازم کمپینگ خود را بردارید و راهیِ این جاذبه دیدنی تبریز شوید.

  • پیاده روی و عکاسی در پارک ائل گلی

    پله های سنگفرش شده، آبشار مصنوعی که در پارک جاری‌است، نورپردازی ها عمارت ائل گلی همه و همه زیباترین قسمت های پارک را به وجود آورده‌اند که می‌توانید عکس های بی نظیری را از طبیعت این پارک چهار فصل برای خود ثبت کنید. به علاوه فضای مناسب پیاده روی که برایش مسیر هایی جذاب و متنوعی هم به وجود آورده‌اند.

استخر اینترنت پارک تبریز

  • خوشمزه گردی در کافه رستوران ائل گلی

    خوشمزه گردی جزء لاینفک هر سفر است. از جذاب ترین بخش هایی که در کافه ها و رستوران های داخل و اطراف پارک می‌تواند نصیب هر گردشگر شود. کافی شاپ، رستوران و بوفه عمارت ائل گلی شهرت دارد و با انواع غذا های محلی و ایرانی و در تمام وعده های غذایی گردشگران را میزبانی می‌کند.
    دکه ها و غرفه های متعدد دیگری هم در پارک وجود دارد که غذاهای خیابانی را در اختیار بازدید کنندگان و مسافران قرار می‌دهند. ساندویچ ساده و مختصر سیب زمینی و تخم مرغ آب پز با کره آب شده‌اش طرفداران بسیار دارد. شما نمی‌توانید به ائل گلی و تبریز سفر کنید و از خیر ساندویچ یِرالما یومورتا یا همان سیب زمینی-تخم مرغِ گاری های این پارک بگذرید.

  • لونا پارک ائل گلی

    یک لونا پارک و شهربازی در بخش غربی دریاچه وجود دارد و شما می‌توانید به همراه خانواده، دوستان و یا همسفران خود به آنجا سر بزنید و کلی تفریح کنید. بازی های هیجانی و تفریحی لونا پارک برای مسافرانی که قبلاً به اینجا آمده‌اند بسیار خاطره انگیز بوده است. از جمله سالتو، تاب زنجیری، ترن هوایی، اینتر پرایز و …

بیلیارد اینترنت پارک تبریز

  • مینی گلف ائل گلی تبریز

    یکی از متفاوت ترین و جذاب ترین تفریح هایی که در ائل گلی وجود دارد در جنوب شرقی پارک قرار گرفته و اگر از علاقه مندان به تفریح گلف هستید می‌توانید سراغ این نقطه از تفرجگاه بروید. بله اینجا یک مینی گلف است. یکی از استاندارد ترین زمین های مینی گلف ایران که بازی های ملی و استانی مختلفی در آن برگزار شده است.

  • مجموعه وزشی اسکیت سایمان

    در بخش جنوبی پارک، مجموعه ورزشی مدرنی وجود دارد که بازی های هیجان انگیز و امکانات جذابی را برای گذران ساعات خوش مسافران فراهم کرده است. یک مجموعه شیک و استاندارد، و یکی از بزرگترین زمین های اسکیت خاورمیانه که علاقه مندان بسیاری را به این رشته ورزشی به سمت خود می‌کشد.
    علاوه بر پیست اسکیت با آن کفپوش استاندارد و بزرگ، مجموعه های دیگری چون آکادمی بیلیارد، گیم کلاب، فروشگاه وسایل ورزشی، کافی شاپ، کباب خانه، خانه کودک و فست فود امکانات دیگر مجموعه سایمان هستند.

جاهای دیدنی ائل گلی

امکانات ائل گلی

  • پارکینگ
  • کافه ها، رستوران ها
  • دکه های خوشمزه گردی
  • آبخوری آب آشامیدنی
  • آلاچیق برای کمپ زنی
  • سرویس بهداشتی
  • نمازخانه
  • اینترنت رایگان

آدرس ائل گلی تبریز

مسیر دسترسی

آدرس: استان آذربایجان شرقی، تبریز، بلوار ائل گلی، پارک ائل گلی

مترو: باید ایستگاه مترو ائل گلی پیاده شوید با کمی پیاده روی به پارک برسید.

اتوبوس: در نزدیکی پارک ایستگاه اتوبوسی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن خود را به پارک برسانید.

تاکسی: تاکسی های آنلاین یا تاکسی های خطی شما را به پارک ائل گلی خواهند برد.

ماشین شخصی: خود را به اتوبان باکری یا بلوار ائل گلی برسانید و تا ورودی اصلی آنجا برانید. از مسیر خیابان شیخ محمد خیابانی- خیابان گلستان- میدان فردوس به سمت جنوب هم بروید به ائل گلی خواهید رسید.

۸ دیدگاه

  1. ملکی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۵۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

      ممنون از شما 🙂

      پاسخ

  2. سعدی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۴۲ ب٫ظ

  3. سعدی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۴۱ ب٫ظ

  4. سعدی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ب٫ظ

  5. فتحی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

  6. یوسفی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

    بسیار زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۳ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۲۸ ب٫ظ

      بلی بلی 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…