ماسک صورت خانگی ؛ ویژه زمستان

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای فصل زمستان با استفاده از میوه و سبزی ماسک صورت بسازید.
ماسک صورت خانگی

هوای سرد پوست را خشک می‌کند و تأثیرات نامطلوبی روی آن می‌گذارد. اگر می‌خواهید پوست چروک نداشته باشید، باید به همان اندازه که در تابستان و گرمای شدید مراقب پوست خود هستید، در هوای سرد نیز از آن مراقبت کنید. استفاده از ماسک صورت خانگی یکی از راه های آسان برای مراقبت از پوست است.

مراقبت از پوست صورت کار ساده‌ای نیست و نیاز به زمان دارد. برای پوست خود با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، می‌توانید از انواع ماسک‌ ها استفاده کنید. در این مقاله با طرز تهیه چهار ماسک صورت خانگی برای روز‌های سرد آشنا می‌شوید. این ماسک ها طبیعی و گیاهی هستند و اثر فوق العاده ای روی پوست دارند.

ماسک صورت هویج

ماسک هویج

هویج سرشار از ویتامین‌های A ، B و C است. این ویتامین ها همان طور که برای سلامتی بدن مفید هستند، برای شادابی و طراوت پوست هم مؤثرند.

با ماسک هویج پوست احیا شده و درخشندگی و لطافت آن به سرعت باز می‌گردد. هویج دارای خاصیت ضد التهابی است و استحکام بیشتری به پوست می‌بخشد.

طرز تهیه ماسک هویج

برای تهیه ماسک هویج به یک عدد هویج، یک قاشق غذاخوری روغن بادام و در صورت تمایل ۵ قطره روغن گل یاس نیاز دارید.

هویج را پوست گرفته و آب آن را بگیرید. سپس روغن را به آن افزوده و مخلوط کنید.

ماسک را روی پوست خود بمالید. اجازه دهید این ماسک حدود یک ربع روی صورت بماند. سپس صورت خود را با آب بشویید. ماسک هویج باعث می‌شود پوستی نرم و شگفت انگیز داشته باشید. از این ماسک هفته ای یک بار یا هر ده روز استفاده کنید تا نتیجه آن را ببینید.

ماسک سیب زمینی

پف زیر چشم یکی از مشکلات پوستی در هوای سرد است که باعث می‌شود خسته و بیمار به نظر برسید. درمان سنتی این مشکل استفاده از سیب زمینی است که به رفع پف زیر چشم‌ کمک می‌کند.

طرز تهیه ماسک سیب زمینی

سیب زمینی را ورقه ورقه کرده و در کمی آب خیس کنید. ورقه ‌ها را ۱۵ دقیقه روی چشم‌ ها بگذارید. سعی کنید تا جایی که می‌توانید ورقه ها را نازک ببرید.

با استفاده از این ماسک پف اطراف چشم ‌ها از بین رفته و پوستی نرمال در این ناحیه خواهید داشت. اما باید بدانید برای نتیجه گرفتن از این ماسک کمی زمان لازم است. هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید تا پس از گذشت چند ماه نتیجه بی نظیر آن را ببینید.

ماسک صورت سیب

سیب دارای خواص ضد عفونی کننده و سرشار از ویتامین ‌ها و مواد معدنی است. بهترین خاصیت سیب این است که دارای اسید مالیک است. این اسید پوست را لایه برداری کرده و رنگ چهره را شفاف و درخشان می‌کند. ماسک سیب یک ماسک برای جوش صورت هم است.

طرز تهیه ماسک سیب

یک سیب را ورقه ورقه کنید. مقداری آب به جوش بیاورید و سیب را در آن بریزید. پس از چند دقیقه ورقه‌ های سیب نرم می‌شوند.

ورقه های سیب را از آب جوش بیرون بیاورید و پس از سرد شدن روی جوش ‌های صورت بمالید. پس از ۲۰ دقیقه با یک حوله پنبه ‌ای یا پشمی صورت خود را پاک کنید.

از این ماسک هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید. پس از گذشت مدتی می‌بینید که قرمزی و التهاب جوش ‌ها از بین می‌رود و احساس می‌کنید جوش ها خالی شده‌اند. ماسک سیب یکی از بهترین راه ها برای داشتن پوستی سالم، نرم و منعطف در زمستان است.

ماسک صورت پرتقال

ماسک پرتقال

پرتقال سرشار از کلسیم و اسید فولیک است که به توانمند سازی استخوان و بهبود مغز کمک می‌کند. اما در کنار این فواید، پرتقال میوه ‌ای جادویی برای پوست است. پرتقال پوست را تازه می‌کند و به آن سلامتی و جوانی می‌بخشد. به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان ماسک صورت استفاده کرد.

طرز تهیه ماسک پرتقال

یک عدد پرتقال را با پوست حلقه حلقه کنید. چند قطره گلاب روی حلقه ها بریزید. دراز بکشید و حلقه های پرتقال را روی پوست بگذارید. پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

برای دیدن مطالب بیشتر مد و زیبایی با مجله دلتا همراه باشید.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۶ دی ۱۳۹۸ در ۳:۵۲ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. سعدی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۱۴ ب٫ظ

  3. سعدی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…