خرید خانه در ازگل ؛ محله سردسیر تهران

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله ازگل به دور از ترافیک شهری و با آرامش خاص خود در شمال شرقی تهران و در منطقه یک جای گرفته است.
خرید آپارتمان در ازگل

موقعیت جغرافیایی ازگل از شمال به شهرک شهید محلاتی ، از جنوب به محله لویزان ، از غرب به اقدسیه و از شرق به بلوار نیروی زمینی محدود می شود. پیش از خرید خانه در ازگل در این مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش مجله دلتا بافت شبه روستایی و شهرسازی مدرن_سنتی و همچنین تنوع متراژی و قیمتی آپارتمان در محله ازگل شما را بدون خانه نخواهد گذاشت؛ به همین دلیل است که خرید آپارتمان در این محله همواره مورد توجه قشر متوسط و متوسط رو به بالا بوده است.

ازگل در گذشته

ازگل که اکنون یکی از توابع شمیرانات محسوب می‌شود، در گذشته روستایی با آب و هوای سرد نیمه‌خشک بوده است. سردسیری ازگل را می‌توان به دلیل قرار گرفتن این محدوده در دامنه های توچال دانست. به لطف گذر رودخانه دارآباد از این روستا، کشاورزی در آن رونق می‌یابد و ازگل پذیرای کشاورزان مهاجر می‌شود. شهرت این محله در گذشته به دلیل پرورش باقالی، گیلاس و سیب بوده است.

چرا این منطقه ازگل نامگذاری شده است؟ روایت‌های فراوانی از وجه تسمیه این محله وجود دارد. برخی مستندات از مهاجرت سه خاندان بزرگ ازگلی، طلوعی و رنجبران به این روستا می‌گویند که نام این روستا از خاندان ازگلی گرفته شده است. عده‌ای می‌گویند ازگل در گذشته پر از دار و درخت بوده و بلبل‌ها در باغ‌های این محدوده نغمه‌سرایی می‌کردند؛ به همین دلیل هم نام ازگل بر وزن بلبل بر این محله گذاشته شد. عده‌ای دیگر می‌گویند؛ ازگل در قدیم چنان زیبا و دلربا بوده که نام آن را از واژه «ازگلی» که در زبان ترکی به معنای گل رخ است، برداشته‌اند. روایت دیگر می‌گوید این روستا در ابتدا «اَزگِل» نام داشته و نام آن از میوه ازگیل گرفته شده است. وجود برکه‌ای به نام «اوزون گل» در این روستا در قدیم، روایت دیگری از نام این محله است. صرف‌نظر از درست یا نادرست بودن این روایات همه آنها بر یک چیز دلالت می‌کنند؛ “زیبایی ازگل“.

آپارتمان ازگل

دسترسی به محله ازگل

در کنار بزرگراه‌های ارتش، امام علی و شهید بابایی که دسترسی مناسبی را برای مردم محله ازگل به سایر مناطق تهران ایجاد کرده اند، خیابان‌های نیروی زمینی، نوبهار، گلستان، گلچین و گلزار خیال شما را بابت تردد با خودروی شخصی در این محله راحت خواهد کرد. ایستگاه مترو شهید محلاتی در شمال شرقی ازگل حمل‌ونقل به این محله را پوشش می‌دهد. خطوط اتوبوسرانی میدان رسالت به شهرک شهید محلاتی، شهرک شهید محلاتی به پایانه علم و صنعت، سوهانک به سه راه ضرابخانه و میدان ازگل به پایانه تجریش در مسیر خود شما را به این محله می‌رسانند.

مراکز خرید

مرکز خرید الماس در ابتدای بلوار نیروی زمینی، مرکز خرید گلچین سبز لاله در خیابان گلچین و مجتمع تجاری البرز در بلوار اوشان سه مرکز خرید شاخص این محله هستند. فروشگاه‌های کوچک و محلی نیز خدمات و کالاهای مورد نیاز ساکنان ازگل را فراهم می‌کنند.

مراکز تفریحی

با اینکه تعداد ساخت و ساز در ازگل مانند محله‌های دیگر تهران شدت گرفته است، اما این محله به دلیل بافت نیمه سنتی و پر دار و درخت خود پیاده‌راه‌های بسیار چشم‌نواز دارد که پرسه‌های شما را خالی از لطف نخواهد گذاشت. آبنمای پارک ازگل، بوستان کامران در بزرگراه ارتش، بوستان غرب ازگل از مراکز تفریحی این محله هستند که می‌توانید اوقات خود را در آن‌ها سپری کنید.

ازگل

قیمت ملک

همان‌طور که گفته شد، بافت محله ازگل شبه روستایی بوده و تلفیقی از شهرسازی مدرن و سنتی است. قیمت خانه‌ها در ازگل به نسبت مرکز و جنوب تهران بالاتر است. دلیل آن هم به طور مشخص قرارگرفتن این محله در شمال تهران است، اما به دلیل بافت آن نسبت به محله‌های اعیان نشین تهران قیمت پایین‌تری دارد. اگر توانایی پرداخت بالا را داشته باشید، مطمئن باشید آپارتمان‌های فراوانی برای شما در این محله موجود است، اما با بودجه نسبی نیز امکان پیدا کردن واحدی با متراژ پایین‌تر هم وجود دارد. اگر می‌خواهید در آینده یکی از ساکنان ازگل باشید باید نسبت به بودجه خود انتخابی هوشمندانه داشته باشید. گروه مشاوران املاک دلتا در این خصوص به شما کمک خواهند کرد. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید خانه در ازگل اینجا کلیک کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در ۸:۱۵ ب٫ظ

  2. سعدی پ سعدی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۰:۳۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…