همه چیز درباره خرید آپارتمان در طرشت

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرشت از محله‌های قدیمی تهران به شمار می‌آید که قدمت آن را تا زمان سلجوقیان دانسته‌اند.
خرید آپارتمان در طرشت

محله طرشت در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع شده و از شمال به بزرگراه شیخ فضل اله نوری، از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه محمد علی جناح و از شرق به بلوار شهید تیموری و شهید اکبری محدود شده است. به دلیل وجود دانشگاه شریف در این محله، دانشجویان بسیاری در محله، تردد و سکونت دارند. پیش از خرید آپارتمان در طرشت از این محله بیشتر بدانید.

به گزارش مجله دلتا خرید آپارتمان در طرشت با هر بودجه‌ای شدنی است، البته اگر کمی به خودتان زحمت بدهید و آگهی‌ها را بیشتر بررسی کنید. تلفیق خانه‌های نوساز و نسبتا قدیمی با یکدیگر و همچنین وجود کوچه‌های باریک و شیبدار و باغ‌های پر درخت متقاضیان بسیاری را به این محله کشانده است.

محله طرشت در گذشته

طرشت با نام قدیم درشت، محله‌ای قدیمی در غرب و جنوب غرب تهران است که گفته می‌شود تا دوران سلطنت سلجوقیان قدمت دارد. البته نیم قرن پیش، طرشت فقط یک آبادی در مجاورت روستاهای کن و جی در غرب تهران بوده است که برای رسیدن به آن باید از خیابان آذربایجان امروزی عبور می‌کردید. شهرت طرشت به دلیل طبع ییلاقی و وجود توتستان‌هایی بوده است که در گذشته وجود داشته و اکنون از هکتارهای وسیع درختان توت فقط زمین‌ها و بوستان‌های انگشت‌شمار باقی مانده است. در مستندات، محدوده جغرافیایی و عرفی دهکده طرشت، از شمال به نقطه ایوبی (بوستان پردیسان)، از جنوب به خیابان امام خمینی که در آن زمان نامی نداشت و دشت بزرگی بود، از شرق تا رودخانه قلقلی یا قرقرو (خیابان حبیب الهی) و از غرب تا رودخانه کن بیان شده است. خیابان هایی مانند دکتر هوشیار و طوس نیز از دشت‌های بایر این دهکده بوده‌اند که به قطعات کوچک‌تر تقسیم شدند.

شهرت طرشت به دلیل طبع ییلاقی و وجود توتستان‌هایی بوده است که در گذشته وجود داشته و اکنون از هکتارهای وسیع درختان توت تنها زمین‌ها و بوستان‌های انگشت‌شمار باقی مانده است

دسترسی به محله طرشت

طرشت به بزرگراه‌های یادگار امام، محمدعلی جناح و شیخ فضل‌الله نوری دسترسی مستقیم داشته و به دریان نو، شهرک آپادانا و اکبر آباد محدود است. صالحی، اکبری، تیموری و آزادی از خیابان‌های معروف این محله هستند که تردد شما را با خودروی شخصی آسان می‌کنند.

ایستگاه مترو طرشت ایستگاه شاخص این محله است، اما شما با ایستگاه‌های متروی دیگری مانند استاد معین، دانشگاه شریف و آزادی می‌توانید خود را به طرشت برسانید. خطوط اتوبوس دانشگاه شریف_ میدان صنعت، ستارخان_ مترو طرشت و پایانه آزادی- دانشگاه آزاد علوم تحقیقات رفت و آمد شما را به طرشت آسان می‌کند. همچنین در شمال غرب میدان آزادی، پایانه تاکسیرانی شهید نظری و در خیابان بایندری‌ها، پایانه جانبازان و معلولان تعبیه شده است.

طرشت

مراکز تفریحی و گردشگری

از آثار تاریخی محله طرشت می‌توان به آرامگاه شیخ عبدالله طرشتی از علمای بزرگ و معتبر شیعه اشاره کرد که هم‌اکنون در بوستان طرشت قرار دارد. آرامگاه‌های موجود در این مکان به سال‌های حکومت سلجوقی و صفوی برمی‌گردد.

بوستان شهید عزیزی در خیابان صالحی، بوستان طرشت در خیابان اکبری، بوستان تندرستی در خیابان عزیزی، بوستان بامداد در خیابان شهید قلانی، بوستان نشاط در خیابان حسینمردی و بوستان ارمغان در خیابان شهید سلطان محمدی از بوستان‌های شاخص این محله هستند. با کمی پیاده‌روی در دل این محله، بوستان‌های لطفعلی خان، رازقی و توفیقی را هم می‌بینید.

مراکز خرید

محله طرشت دارای مراکز خرید به‌صورت پاساژهای بزرگ نیست، اما فروشگاه‌های پراکنده در سراسر این محله پاسخگوی نیازهای ساکنان است. مرکز خرید هایپراستار و معین مال در استاد معین و پاساژ بزرگ گلدیس در فلکه دوم صادقیه نزدیک‌ترین مرکز خرید به این محله است.

قیمت ملک

طرشت محله به نسبت ارزانی است و چند دلیل دارد. اول اینکه محله‌های اطراف طرشت مانند صادقیه و ستارخان از خانه‌های این محله گران‌تر قیمت‌گذاری شده‌اند. دوم اینکه در خود محله خانه‌های قدیمی، جدیدتر یا نوسازی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها بودجه‌های متفاوتی دارند. اگر درپی آپارتمان‌هایی با قیمت کمتر هستید می‌توانید به سراغ خانه‌های سن و سال‌دار بروید، چرا که طرشت جزو معدود محله‌های تهران است که هم بافت سنتی خود را حفظ کرده و هم در عین حال نوسازی و ساخت و ساز در آن رواج دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید خانه در طرشت اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…