ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در پنج استان

چرا تهران از طرح ملی مسکن حذف شد؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی با توجه به وقفه پیش آمده به دلیل قطعی اینترنت، ثبت نام طرح ملی مسکن از شنبه ۱۶ آذر از سر گرفته می شود.
ثبت نام مسکن

ثبت نام مسکن در قالب طرح اقدام ملی قرار بود تا پایان آذرماه به طور کامل انجام شود، اما با قطعی چند روزه اینترنت، اکنون تصمیم بر این است که تعداد استان‌ ها در ثبت‌نام جدید، هر هفته افزایش یابد تا زمان‌بندی ثبت نام‌ ها تا پایان آذر ماه، طبق برنامه پیش برود.

به گزارش مجله دلتا ثبت نام ۲۳ استان باقی‌مانده با تقسیم‌بندی زمانی، اجرایی خواهد شد. گفته می‌شود علت این تقسیم‌بندی، در نظر گرفتن ظرفیت فنی سامانه و جلوگیری از ترافیک متقاضیان در فرآیند نام‌نویسی است. البته تاکنون گزارشی مبنی بر اختلال سامانه از سوی متقاضیان ارائه نشده است.

سهمیه ثبت نام مسکن ملی در شهر تهران 

محمود محمودزاده، سرپرست معاونت امور مسکن و ساختمان نیز با تاکید بر اینکه شهر تهران در این طرح، واحد ثبت نامی ندارد، اظهار داشت: از ابتدا برای شهر تهران در طرح ملی مسکن سهمیه‌ای در نظر گرفته نشده است، این تصمیم بر این اساس است که ساخت تعداد محدود واحد مسکونی در تهران پاسخگوی نیاز بسیار بالای متقاضیان این شهر نخواهد بود. بنابراین نام‌نویسی طرح اقدام ملی فقط در شهرستان‌ های استان تهران و شهرهای جدید پردیس، پرند و اندیشه انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت امور مسکن افزود: پروژه تهرانسر هم بحث دیگری است و به صورت مشارکتی ساخته می شود، هم اکنون نمی توان برای پروژه تهرانسر تصمیم گرفت، چرا که لازم است سهم دولت و بخش خصوصی به عنوان سازنده واحد‌ ها در این پروژه تعیین شود. طرحی که فعلا اجرا می شود یک طرح عمومی است و شرایط برای همه قشرهای متقاضی یکسان خواهد بود.

وی افزود: ثبت نام طرح ملی مسکن برای دهک‌ های یک تا سه هنوز اجرایی نشده و فعلا دهک‌ های متوسط در طرح اقدام ملی لحاظ شده‌اند. پروژه هایی که در آن از متقاضیان ثبت نام می‌شود بر اساس فروش اقساطی است و با شرایط ایده ئال واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله است.

شایان ذکر است ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی در پنج استان همدان، یزد، چهارمحال‌ و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۳ آذر آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴، شانزدهم آذرماه ادامه دارد.

یک نظر

  1. پویا

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۰۳ ب٫ظ

    دوباره اگر اما های طرحهای دولتی…..

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…