چای ترش ؛ قرمز پر خاصیت !

۴
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یک نوشیدنی قرمز، داغ، خوش رنگ و لعاب و پر خاصیت به نام چای ترش! درباره خواص چای ترش چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص-چای-ترش

خواص چای ترش چیست؟ قطعا چای از هر نوعی که باشد؛ چای سبز یا چای سیاه و … می‌تواند تمام خستگی های روزانه را رفع کند؛ البته چقدر می‌خواهید قهوه یا چای معمولی با مزه تکراری بنوشید؟ برای یک بار هم که شده چای ترش را امتحان کنید؛ این چای تقریبا مزه‌ای مشابه میوه قره قاط دارد؛ مزه‌ای ملس و دلچسب! بیشتر از این دل‌تان را آب نمی‌اندازیم، یک فنجان چای ترش خانگی را مهمان مجله دلتا باشید.

خواص چای ترش

چای ترش چیست؟ 

چای ترش که به نام های چای مکی، چای قرمز یا چای روزل هم شناخته می‌شود، از کاسبرگ گل جامائیکا یا گیاه چای ترش تهیه می‌شود؛ همانطور که گفتیم، این چای مزه‌ای شبیه میوه قره قاط ( میوه شبیه به بلوبری ) دارد که با ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایش ارزش یک بار امتحان کردن دارد.

خواص چای ترش ( چای قرمز )

درباره خواص چای ترش چه می‌دانید؟ معلوم است که این نوشیدنی قرمز رنگ با فشار خون، کلسترول، کلیه، کبد و سایر قسمت های بدن در ارتباط است؛ از خواص چای ترش چه می‌دانید؟ یک نوشیدنی داغ سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C‌ که با عفونت های ویروسی بدن شما مثل سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه می‌کند؛ این فقط یکی از فواید چای ترش ( قرمز) است؛ با ما همچنان همراه باشید.

کنترل فشار خون

اگر سرگیجه دارید یا دمای بدن‌تان به طور ناگهانی بالا رفته است؛ حتما فشار خون‌تان را چک کنید. چای ترش می‌تواند فشار خون را تنظیم و از قلب شما محافظت کند؛  همچنین این چای مدر است و سطح اوره بدن را بالا می‌برد. اصلا گل های چای ترش و دمنوش مخصوص آن به نوشیدنی کاهش‌دهنده فشار خون معروف هستند.

کاهش قند خون و کنترل دیابت

دیابت یک بیماری کشنده است که البته چای ترش می‌تواند این بیماری را کنترل کند؛ چای ترش برای کسانی که دیابت نوع دو دارند، بسیار مفید است؛ از این به بعد دمنوش چای ترش را فراموش نکنید.

خواص چای ترش

خواص چای ترش برای لاغری

چای ترش حاوی انواع آنتی‌ اکسیدان‌ ها است که این مواد تأثیر زیادی روی دفع چربی‌ ها، بافت‌ های مرده و آسیب‌ دیده بدن دارند. بسیاری از مردم چای گیاهی را جایگزین مصرف کافئین می‌کنند؛ چون باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود، البته این کار درست است.

قطعا شما گزینه های گیاهی زیادی برای لاغری خواهید داشت که یکی از آن ها دمنوش چای ترش است. اگر به لاغر شدن با انواع چای علاقه دارید؛ می‌توانید به صورت یک روز در میان از چای سبز یا چای ترش استفاده کنید.

پاکسازی کبد

کبد شما مشکل دارد؟ مصرف روزانه یک فنجان چای ترش می‌تواند با مشکلات کبدی مبارزه کند؛ یک پاکساز طبیعی برای کبد با دمنوش چای ترش!

خواص چای ترش برای پوست

یک بوتاکس طبیعی منتظر چاله چوله ها و لک و پیس های پوست شما است؛ چای ترش را دست کم نگیرید! اگر به زیبایی ظاهر و تناسب اندام  خود اهمیت می‌دهید، بهتر است که چای ترش را جایگزین چای سیاه کنید؛ البته شما می‌توانید از عسل و چای ترش هم برای خودتان یک ماسک خانگی درست کنید.

گیاه آرام بخش قاعدگی

خانم های عزیز در اکثر مواقع برای تسکین و درمان درد های قاعدگی و پریودی خود از گیاهان دارویی مثل گل گاو زبان، چای سبز، نعناع و پونه استفاده می‌کنند؛ پس از این به بعد، برای تسکین درد های عضلانی خود روی چای ترش هم حساب کنید.

درمان افسردگی

گیاهی که کار زعفران را می‌کند! یک لیوان نوشیدنی داغ و خوش رنگ می‌تواند شما را از شر  افسردگی و استرس نجات دهد؛ اگر می‌خواهید بر افسردگی و اضطراب خود غلبه کنید، چای ترش را امتحان کنید؛ تمام این ها معجزه مواد معدنی مثل فلانوئید ها است.

هضم کننده غذا

چای ترش می‌تواند تشنگی شما را رفع کند؛ از این لحاظ گزینه مناسبی برای ورزشکاران است؛ البته این نوشیدنی باعث بهبود عملکرد مثانه، روده و شکم می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند؛ اگر مشکل یبوست دارید، در طول روز، از این نوشیدنی استفاده کنید.

نوشیدنی ضد سرطان

چرا شیمی درمانی؟ چای ترش را امتحان کنید! هر ماده غذایی یا نوشیدنی خنک یا داغی که آنتی اکسیدان های طبیعی داشته باشد، می‌تواند با عفونت های ویروسی و از جمله سرطان مبارزه کند. شما می‌توانید با استفاده از دم‌کرده گیاه چای ترش برای خودتان یک ضد تومور طبیعی درست کنید.

خواص چای ترش برای لاغری

طریقه مصرف چای ترش ( دمنوش گل چای ترش ) 

فکر می‌کنیم که تا به این جای کار شما هم هوس نوشیدن یک فنجان از این چای یا دمنوش گیاهی را کرده‌اید، ما به شما یک ترکیب جادویی و خوشمزه را معرفی می‌کنیم ؛ آن هم فقط با گیاهان طبیعی! چگونه می‌توانیم یک فنجان چای ترش تازه و خوش رنگ و لعاب داشته باشیم؟ برای این منظور، مواد لازم را تهیه کنید:

  • دو قاشق چای ترش خشک
  • یک فنجان آب جوش
  • عسل یا شکر قهوه ای ( به میزان لازم)

آب جوش را در یک قوری بریزید و گل های خشک چای ترش را به آن اضافه کنید و بگذارید این ترکیب گیاهی ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد؛ در پایان کمی عسل یا شکر قهوه ای به آن اضافه کنید؛ نوش جان!

خواص چای ترش

مضرات چای ترش در بارداری 

بهتر است که زنان باردار، شیرده، یائسه یا افرادی که از اختلالات هورمونی رنج می‌برند، از  چای ترش استفاده نکنند. استفاده از این چای برای زنان باردار باعث افت فشار خون، تغییرات هورمونی و  بی‌حالی و بی‌قراری می‌شود.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۴۶ ق٫ظ

  2. یوسفی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۲۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. مهدی فراهانی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۲۷ ب٫ظ

    بسیار عالی.این چای همچنین برای کاهش فشار خون بالا مفید است

    پاسخ

  4. فتحی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۵۰ ق٫ظ

    پر از خاصیت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…