ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ایروان، پایتخت و بزرگ ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان همواره به یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین مقصدهای گردشگری ایرانی ها تبدیل شده است.

 1 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

تاریخ کهن  شهر ایروان که بخش بزرگی از آن هم ریشه در تاریخ و شکوه گذشته کشورمان دارد، افزون بر ویژگی‌های فرهنگی غنی ،از ایروان مکانی بسیار جذاب برای سفرهای خارج از کشور ساخته‌ است . اگر بخواهیم قدمت تاریخی ایروان را توصیف کنیم باید به حدود ۴۰۰۰ سال پیش که انسان‌ها در این منطقه ساکن شده‌ اند اشاره کنیم. بین قرن‌های ۶ و ۴ پیش از میلاد مسیح، این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز ساتراپی در امپراتوری عظیم هخامنشی بشمار می رفت. از آنجا که این شهر مقصد استراتژیک بسیار مهمی تلقی می‌شد، طی سالیان  بارها بین ملت‌ها و پادشاهی‌های مختلف دست به دست می‌گشت. این شهر که در اصل بخشی از ایران به شمار می‌رفت، متاسفانه طی قرارداد ترکمانچای در دوره قاجار برای همیشه از ایران جدا شد.

برای سفر احتمالی شما به ایروان در نوروز برخی جاذبه های دیدنی این شهر را معرفی می کنیم .

کاسکاد ایروان

2 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

کاسکاد ایروان یکی از مجموعه‌های گردشگری ارمنستان و ایروان به شمار می‌رود که جذابیت‌های خاص خود را دارد. این مجموعه هزار پله‌ای با ارتفاع ۱۱۸ متر در سال ۱۹۸۰ میلادی ساخته شده است. این مجموعه مرکز شهر را به پارک پیروزی متصل می‌کند و در قسمت‌های مختلف آن می‌توان آثار مجسمه‌سازهای مشهور را تماشا کرد. علاوه بر این اگر می‌خواهید چشم اندازی بی‌نظیر از شهر و کوه‌های آرارات را ببینید، به مرتفع‌ترین بخش این مجموعه‌ی زیبا مراجعه کنید.

3 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

خانه اوپرا

5 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

اگر به موسیقی علاقمند هستید، بدون شک نباید بازدید از این اوپرا را از دست بدهید. علاوه بر این، این بنا از نظر معماری جایگاهی قابل توجه دارد. این بنا در سال ۱۹۳۳ ساخته شد و از آنجایی که به بخش مهمی از هنر و تاریخ ارمنستان گره خورده است، برای مردم این کشور ارزش زیادی دارد.

6 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

میدان جمهوری

9 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

میدان جمهوری ایروان با نان قدیم لنین (Lenin) از آن دست نقاطی است که در سفر به این شهر حتما باید از آن دیدن کنید. همچنین اگر به کنسرت‌های فضای باز و جشن‌های محلی علاقمند د، مکانی بهتر از این میدان پیدا نخواهید کرد. بنای اغلب ساختمان ‌ها ی اطراف با سبک معماری زیبا زینت بخش میدان شده‌اند که ارزش حضور در این مکان را دو چندان می‌کنند. همچنین نباید از فواره‌های موزیکال میدان جمهوری هم غافل شد که به خصوص بین ساعات ۹ تا ۱۱ شب نمایی بسیار دیدنی خلق می‌کنند.

10 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

دژ اربونی

11 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

دژ اربونی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی ایروان محسوب می‌شود که در ارتفاع ۱۰۱۷ متری حوالی ایروان واقع شده است. بر اساس بررسی‌ها و شواهد به دست آمده این قلعه زمانی مرکز ساتراپ سیزدهم هخامنشی بود و حکومت‌های وقت در این مکان کاخ آپادانا و معبد اهورامزدا بنا کرده‌اند. آثار مکشوفه‌ی زیادی از این مکان به دست آمده که گواهی بر تاریخ غنی ایروان و این منطقه هستند.

کلیسای جامع سنت گرگوری روشنگر

13 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

کلیسای جامع سنت گرگوری که در سال ۲۰۰۱ ساخته شد در منطقه‌ی کنترون ایروان قرار دارد و یکی از بهترین‌ جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود. این بنا ، بزرگ ‌ترین کلیسای ارمنی جهان محسوب می‌شود و از این رو اهمیت ویژه‌ای برای مردم ارمنستان دارد.

14 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

پارک عشاق

15 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

پارک عشاق، پارک و فضای سبزی عمومی در ایروان است که یکی از بهترین نقاط این شهر برای تنفس هوای تازه و استراحت به شمار می‌رود. پارک ذکر شده با مساحتی بالغ بر ۲/۵ هکتار حوضچه‌ ی آب زیبایی دارد که در کنار کافه‌ی آچاجور واقع شده است. شما می‌توانید در این مکان یک عصر به یادماندنی را به همراه دوستان و خانواده در کمال آرامش سپری کنید . افزون بر این وجود یک سالن آمفی تئاتر کوچک و چهار آبشار کوچک لذت حضور در این پارک را دوچندان می‌کنند اما مهم‌ترین اصل در طراحی پارک ، فضای سبزش است که پارک عشاق از این نظر هیچ گونه کم و کسری ندارد.

16 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

مادر ارمنستان

17 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

مادر ارمنستان مجسمه‌ای نمادین از یک زن است که در پارک پیروزی ایروان قرار دارد. نکته‌ ی جالب در ارتباط با پایه‌های تندیس ،طراحی آن به شکل یک کلیسای ارمنی با سه شبستان است.

19 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

صومعه نوراوانک

20 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

صومعه نوراوانک (صومعه جدید)، یک صومعه‌ ارمنی است که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد. این صومعه در ۱۲۲ کیلومتری ایروان واقع شده است. کلیسای سنت کاراپت که در این مجموعه قرار دارد، به شکل یک صلیب در طرح مربع طراحی شده است و یکی از متفاوت‌ ترین بناهای ارمنستان به شمار می‌رود.

22 ایروان ، مقصد پر طرفدار گردشگران ایرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…