خرید آپارتمان در جنت آباد؛ محله پرطرفدار غرب تهران

۱۲
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
محله جنت‌آباد از محله‌های غرب شهر تهران است که بافت مسکونی خاص آن طرفداران بسیاری در بین پایتخت‌نشینان دارد.
خرید آپارتمان در جنت آباد

منطقه ۵ شهرداری تهران، یک بهشت را در قلب خود جا داده است؛ به نام جنت آباد. این محله از غرب به شهران، از شمال به حصارک، از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی و از شرق به پونک و زمین‌های چهاردیواری محدود است. پیش از خرید آپارتمان در جنت آباد با این محله بیشتر آشنا شوید.

خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در محله جنت آباد که به سه بخش جنت آباد شمالی، جنت آباد جنوبی و جنت آباد مرکزی تقسیم می شود، پیش از آنکه مناسب حال شهروندان متوسط رو به بالا باشد، به دلیل برخورداری از فضای سبز گسترده، مناسب سکونت بیماران تنفسی و قلبی است. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به جنت آباد قدم گذاشته است. با ما همراه باشید.

جنت‌ آباد شمالی: 

جنت‌آباد شمالی همان طور که از نامش بر می‌آید در قسمت شمالی محله جنت آباد واقع شده و از شمال به خیابان سیمون بولیوار، از جنوب به بزرگراه شهید آبشناسان، از غرب به بزرگراه شهید باکری و از شرق به خیابان میلاد منتهی می‌شود. بزرگراه آبشناسان، جنت آباد شمالی را از مرکزی جدا می‌کند. از آنجا که بافت غالب جنت‌آباد شمالی مسکونی است، بنابراین ترافیک چشمگیری را جز در چند خیابان اصلی نخواهید دید.

  • دسترسی

گلستان غربی و شرقی، ایران‌شهر و بلوار انصار المهدی از خیابان‌های شاخص جنت آباد شمالی هستند و دسترسی‌های خوبی را به بزرگراه‌های اطراف فراهم می‌کنند. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این محله، ایستگاه مترو صادقیه است. از محله جنت آباد شمالی به راحتی می توان به پایانه اتوبوسرانی مترو صادقیه_شهید باقری رسید؛ ضمن آنکه اگر با خودروی شخصی در این محدوده تردد می‌کنید، باید بگوییم که جنت آباد شمالی محدودیت ترافیکی ندارد.

  • فضای سبز

جنت آباد شمالی بوستان‌های کوچک و بزرگ بسیاری دارد؛ اما بوستان‌های آزادگان، ریحانه، شهریور، بهارستان، نیکوکاری و پارک گلستان غربی از فضاهای سبز شاخص این محدوده است. جنت آباد شمالی از آب‌وهوای تازه‌تر و بوستان‌های بیشتری نسبت به جنت آباد مرکزی و جنوبی برخوردار است.

مجاورت با بازار گل و گیاه غرب تهران  نیز از ویژگی‌های جنت آباد شمالی است

  • مکان‌های مهم جنت‌آباد شمالی

دانشگاه فرهیختگان پویا

سفارت کره جنوبی

مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه

کتابخانه شهدای حصارک

مجتمع تجاری قائم

بیمارستان فرهیختگان

اگر قصد خرید آپارتمان در جنت آباد شمالی را دارید اینجا کلیک کنید.

بازار گل جنت آباد

جنت‌ آباد مرکزی 

جنت‌آباد مرکزی، بخش میانی محله پرطرفدار جنت آباد را تشکیل می‌دهد. در شمال این منطقه بزرگراه شهید آبشناسان و در جنوب آن بزرگراه شهید همت قرار دارد. جنت‌آباد مرکزی همچنین از شرق به بزرگراه ستاری و از غرب به بزرگراه باکری محدود می‌شود. شاهین شمالی، مخبری و شانزده متری اول و دوم از جمله خیابان‌های شاخص این منطقه هستند.

  • دسترسی

جنت‌آباد مرکزی در مجاورت محله پونک جنوبی قرار دارد و شما می‌توانید از طریق بلوار مخبری به این محله راه پیدا کنید. خوشبختانه هیچ محدودیت ترافیکی را در جنت آباد مرکزی نخواهید دید. در این محدوده روبه‌روی خیابان یازدهم ایستگاه تاکسی ایران پارس_میدان ولیعصر قرار دارد و نزدیک‌ترین ایستگاه به این محله، صادقیه است.

  • فضای سبز

جنت‌آباد مرکزی از لحاظ برخورداری از فضای سبز در رتبه استاندارد و مطلوبی قرار دارد. از پارک‌های این محدوده می‌توان به پارک دانش، شبنم،  بزرگ میلاد،  تندرستی،  بزرگمهر و پارک بهاره اشاره کرد.

  • مکان‌های مهم جنت‌ آباد مرکزی

مجتمع تجاری گل در خیابان رجب صلاحی، بازار بزرگ جنت آباد، مرکز خرید ۸۸  در خیابان شاهین شمالی و مرکز خرید طوبی نیز در بلوار جنت آباد قرار دارد. بیمارستان عرفان نیز از مراکز درمانی محله جنت آباد مرکزی است که در مواقع مورد نیاز می‌‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

اگر قصد خرید آپارتمان در جنت آباد مرکزی را دارید اینجا کلیک کنید.

پارک جنت آباد

جنت‌آباد جنوبی

شهرت جنت‌آباد جنوبی واقع در قسمت جنوبی محله به دلیل خیابان‌ها و کوچه‌های عریض و منظم آن است. این منطقه از شمال به اتوبان همت، از جنوب به خیابان آیت‌الله کاشانی، از شرق به خیابان شاهین جنوبی و از غرب نیز به اتوبان باکری محدود می‌شود. بلوار لاله، میدان چهارباغ و خیابان شاهین جنوبی خیابان‌های شاخص این محله است.

  • دسترسی

خوشبختانه این محله هم مشمول محدودیت ترافیکی نمی‌شود و با خیال راحت می‌توانید با خودروی شخصی تردد کنید. با امتداد میدان چهار باغ و با گذر از خیابان قماش به ایستگاه اتوبوس جنت آباد جنوبی خواهید رسید. از لحاظ دسترسی به مترو نیز صادقیه و ارم سبز نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به جنت آباد جنوبی هستند.

  • مراکز تجاری و تفریحی

مرکز خرید سمرقند واقع در بلوار لاله از مهم ترین مرکز خرید های جنت آباد جنوبی به شمار می‌رود. مرکز خرید مریم واقع در تقاطع بلوار جنت آباد و بزرگراه آیت الله کاشانی هم از سطح کیفی مطلوبی برخوردار است. باشگاه پرسپولیس و مرکز ورزشی الزهرا در جنت آباد جنوبی میزبان ورزشکاران هستند. سالن سینمای مرکز خرید سمرقند و پارک های مهمی مانند چهار باغ، یاسمین، پروانه و مهتاب نیز از دیگر مراکز تفریحی در جنت آباد جنوبی به شمار می‌رود.

جنت آباد جنوبی در مقایسه با جنت آباد شمالی و مرکزی، مراکز خرید بیشتر و  فضای سبز کمتری دارد

  • مکان‌های مهم جنت آباد جنوبی

بیمارستان فوق تخصصی پیامبران
دانشگاه غیرانتفاعی صدرا
مجتمع آموزشی پسرانه باقر العلوم (ع)
اگر قصد خرید آپارتمان در جنت آباد جنوبی را دارید اینجا کلیک کنید.

محله جنت آباد

جنت آباد در گذشته

جریان داشتن رودخانه ­های کن،­ سولقان، ­وردآورد و چشمه‌های باغ‌فیض و قرار گرفتن زمین‌های محدوده کنونی جنت آباد در کوه­پایه موجب سرسبزی این منطقه در گذشته شده بود. وجود باغ‌های انار و گیلاس بهشت را برای ساکنان این منطقه تداعی می‌کرد؛ از این رو این منطقه “جنت” نام گرفت.

زمین‌ها و باغ‌های این محله از موقوفات شخص معروفی به نام محمدعلی نظام‌مافی (متولد ۱۲۶۱ هجری شمسی) است. نظام‌مافی معروف به نظام‌السلطنه یکی از ملاکان درجه اول و سیاستمداران وقت بود که بخش زیادی از زمین‌های غرب تهران به او تعلق داشت و او مالکیت این زمین‌ها را به سازمان‌های دولتی و مردم سپرد. کمتر کسی است که مدرسه و مسجد نظام مافی و سایر موقوفات او را نشناسد.

جنت آباد در ابتدا سکونت‌گاه کارگران کارخانه‌های غرب تهران بود، اما با انقلاب اسلامی ساخت و ساز در این منطقه رسمیت یافت. با رشد ساخت و ساز در این محله، رفته رفته باغ‌های گیلاس و انار یا جای خود را به ساختمان‌های چند طبقه دادند یا انحراف مسیر رودخانه‌ها آن‌ها را خشک کرد. البته از خود رودخانه‌ها هم در این محله چندان اثری دیده نمی‌شود.

دسترسی به محله جنت آباد

محله جنت‌آباد با دسترسی به بزرگرا‌ه‌های همت، آبشناسان و اشرفی اصفهانی از موقعیت ترددی خوبی برخوردار است و از این رو رفت و آمد در این محله به آسانی انجام شده و می‌توان از آن به راحتی به سایر نقاط تهران دسترسی داشت. علاوه بر تردد خودروی شخصی، با خط اتوبوس تندرو و تاکسی می‌توان به میدان‌های اصلی شهر مانند پونک و فلکه صادقیه رسید.

همچنین طبق سند چشم انداز مترو تهران قرار است تا سال ۱۴۰۴، خط ۴ مترو از میدان چهارباغ در زیر بزرگراه همت به سمت چهار راه تهرانپارس در شرق تهران راه اندازی شود. این خط در تقاطع بلوار جنت آباد و بزرگراه هاشمی رفسنجانی گسترش پیدا کرده و دارای ایستگاه خواهد شد. تا آن زمان هم اکنون نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این محله، صادقیه است.

خرید خانه در جنت آباد

قیمت ملک

تمرکز ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی در محله جنت آباد حداقل بوده و به همین علت، این محله بیشتر بافت مسکونی دارد. تعیین قیمت آپارتمان‌های محله جنت‌آباد براساس سن بنا، متراژ، موقعیت ملک و مشخصات ساختمان است. قیمت خانه در جنت آباد شمالی اندکی با جنت آباد جنوبی متفاوت بوده و البته بیشتر بسته به نوع خانه ای است که انتخاب می کنید. طبیعتا آپارتمان‌هایی که در محله‌های لوکس ساخته شده‌اند، قیمت بالایی دارند. محدوده قیمتی هر متر مربع آپارتمان در سه منطقه جنت آباد بین ۱۶ تا ۲۶ میلیون تومان در نوسان است. شما می‌توانید با مراجعه به سامانه املاک دلتا ، اولین وبسایت ملکی ایران از جدیدترین قیمت‌های ملک آگاه شوید.

محله جنت آباد

۱۲ دیدگاه

  1. خرید خانه در جنت آباد

    ۱ تیر ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

    بنظرم جنت آباد شمالی برای خرید مناسب تره نسبت به شمالی و جنوبی

    پاسخ

  2. مسعود

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۲ ب٫ظ

    ممنونم جالب بود

    پاسخ

  3. بچه جنت آباد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

    مطلب کاملی بود فقط کاش درباره متراژ خونه های جنت آباد هم توضیحی میدادید ممنون

    پاسخ

  4. مسعود

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۹:۰۷ ق٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  5. مسعود

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  6. وحید خورشیدی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۲۵ ق٫ظ

    سلام
    لطفا راهنمایی کنید که چطور میشه نوتیفیکیشن های سایتتون رو غیرفعال کرد

    واقعا آزار دهندست
    بی نهایت آزار دهندست

    پاسخ

  7. مسعود

    ۲۹ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۷ ب٫ظ

    ممنون از اطلاعات کامل شما

    پاسخ

  8. فتحی

    ۲۱ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

  9. صلابت

    ۲۱ دی ۱۳۹۸ در ۹:۴۳ ق٫ظ

  10. روزبهانی

    ۲۱ دی ۱۳۹۸ در ۸:۴۸ ق٫ظ

    قیمت ها بی رویه بالار رفته

    پاسخ

  11. پویا

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۱۲ ب٫ظ

    مفیدبود.
    خیلی جامع وکامل .

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۴۵ ق٫ظ

    فقط قیمت های ملک بالاست در جنت آباد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…