رژیم دانمارکی چیست؟

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خیلی سریع به سراغ اصل مطلب می‌رویم؛ رژیم دانمارکی چیست؟ آیا این رژیم لاغری که به سرعت چربی سوزی می‌کند، ایمن است؟ با مجله دلتا همراه باشید.
رژیم-دانمارکی

رژیم دانمارکی قطعا یک رژیم لاغری است اما اینکه این رژیم غذایی مفید یا مضر است، جای بحث دارد. رژیم لاغری دانمارکی، یک رژیم بسیار کم کالری است که البته در کوتاه مدت به عنوان یک چربی سوز قوی عمل می‌کند و  شکم، پهلو و بدن شما را لاغر خواهد کرد اما سؤال اینجا است که آیا این رژیم در بلند مدت هم جواب می‎دهد و می‎تواند وزن شما را ثابت نگه دارد؟ با مجله دلتا همراه باشید.

رژیم لاغری دانمارکی

رژیم دانمارکی چیست؟

رژیم دانمارکی یا رژیم بیمارستان کپنهاگ چیست؟ یک رژیم سرشار از پروتئین ( بدون چربی و کربوهیدرات) که می‎توانید از آن انتظار داشته باشید که در عرض دو هفته یا همان ۱۴ روز ۱۱ کیلو وزن کم کنید. درواقع، ایده اصلی رژیم دانمارکی این بوده است که به مردم کمک کند تا هرچه سریع تر وزن خود را کم کنند و لاغر شوند تا کار به جراحی نکشد؛ به همین دلیل است که نام بیمارستان کپنهاگ را برای آن انتخاب کرده‌اند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

تاریخچه رژیم غذایی دانمارکی 

چندین دهه پیش، این رژیم در کپنهاگ ابداع شد اما نام ابداع‌کننده آن به طور دقیق مشخص نیست البته در این مورد حدس هایی هم زده می‌شود؛ مثلا اینکه این رژیم ابتدا توسط پزشکی در بیمارستان کپنهاگ تجویز شده باشد، این رژیم در ابتدا برای لاغری سریع تجویز می‌شده اما بعد ها به مرحله فروش هم رسیده و معروف شده است.

آیا رژیم های لاغری سریع و کوتاه مدت نتیجه می‌دهند؟

بله! ممکن است در ابتدای کار رژیم های لاغری کوتاه مدت مثل رژیم کتوژنیک، رژیم کانادایی و … جواب بدهند اما این رژیم های سخت که باعث می‌شوند شما خیلی سریع وزن کم کنید، در طولانی مدت نتیجه عکس می‌دهند و چه بسا ممکن است باعث شوند تا وزن شما بالاتر هم برود.

رژیم 13 روزه دانمارکی

رژیم غذایی دانمارکی گرسنه کننده است؟

خیر! شما با پیروی کردن از این رژیم در طول روز غذا می‌خورید اما وعده های غذایی شما کنترل‌شده هستند تا بیش از ۶۰۰ کالری در روز دریافت نکنید. البته این رژیم غذایی به هیچ وجه پاسخگوی تمام مواد معذی و ویتامین های ضروری بدن نیست! همین که گروه بزرگی از مواد غذایی از این رژیم حذف می‌شوند، ممکن است بدن شما را با کمبود ویتامین مواجه کنند.

رژیم ۱۳ یا ۱۵ روزه دانمارکی ایمن است؟

لاغری در سه روز، لاغری در یک هفته، دو هفته یا یک ماه! تمام این ها ممکن است حقیقت داشته باشند اما قطعا خداحافظی شما با چربی های اضافه شکم و پهلو فقط ظرف مدت محدودی است؛ پس بهتر است که خودتان را برای بازگشت چربی های بدن آماده کنید.

حالا این سؤال ایجاد می‌شود که آیا رژیم دانمارکی ایمن است؟ رژیم لاغری دانمارکی ادعا می‌کند که فرد در طی ۱۳ روز حدود ۱۱ کیلو وزن کم می‌کند! آن هم فقط با مواد غذایی محدود! ادعای این رژیم غذایی درباره لاغری و کاهش وزن در کوتاه مدت حقیقت دارد اما این چیزی به سلامتی شما اضافه نمی‌کند!

بهتر است بدانید که وقتی در رژیم غذایی کربوهیدرات را به صورت کامل حذف می‌کنید، آب بدن شما کم می‌شود؛ به همین دلیل است که بعد از ۲ هفته لاغر تر به نظر می‌رسید؛ البته به صورت مقطعی!

دستور غذایی رژیم دانمارکی

رژیم دانمارکی حاوی چه مواد غذایی است؟

همانطور که گفتیم، این رژیم مواد غذایی محدودی دارد که لاغر شدن را برای فرد بسیار سخت می‌کند؛ چرا می‌خواهید خود را عذاب دهید؟ مثلا در این رژیم برای یک روز مقدار کمی قهوه، چای، گوشت قرمز بدون چربی و کاهو می‌خورید. اما آیا فقط خوردن این مواد برای لاغری کافی هستند؟

این روند لاغری بسیار خسته‌کننده است؛ در این رژیم عضلات به جای چربی شروع به تحلیل رفتن می‌کنند و عملکرد مغز ناخودآگاه کم می‌شود؛ تمام این ها یعنی خطر بزرگ برای سلامتی!

رژیم لاغری دانمارکی

عوارض رژیم دانمارکی

لاغری به چه قیمتی؟ قطعا شما با عوارض رژیم های لاغری کوتاه مدت و سریع آشنا هستید؛ رژیم لاغری کانادایی هم از این قاعده مستثنی نیست! بیایید با هم برخی از عوارض رژیم غذایی دانمارکی را مرور کنیم:

  • خستگی و کمبود انرژی
  • استرس
  • سردرد
  • اضطراب ناخودآگاه
  • حالت تهوع
  • گرفتگی عضلات و درد
  • گرسنگی
  • مشکلات کلیوی
  • مشکلات مربوط به روده
  • مشکلات کبدی

با یک رژیم لاغری سریع آشنا شدید؛ نظر شما درباره این رژیم غذایی لاغر کننده چیست؟ به ما بگویید که دوست دارید شیرینی دانمارکی بخورید و چاق شوید یا اینکه رژیم دانمارکی بگیرید و لاغر شوید؟ البته این سؤال جنبه طنز دارد اما قطعا انتخاب با شما است.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱ دی ۱۳۹۸ در ۴:۲۹ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. بردیا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…