نوروبیون چیست؟

۱۸
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نوروبیون چیست؟ تا به حال قرص و آمپول نوروبیون مصرف کرده‌اید؟ درباره این مکمل و ویتامین هایش چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
نوروبیون-چیست؟

نوروبیون چیست؟ با خواص قرص و آمپول نوروبیون بیشتر آشنا شوید. اگر کم خونی یا کمبود ویتامین  B دارید، نوروبیون را فراموش نکنید، البته اینکه برای سیستم بدن شما قرص یا آمپول آن بیشتر مفید باشد به تشخیص پزشک بستگی دارد؛ البته نوروبیون ممکن است عوارضی هم در پی داشته باشد؛ با مجله دلتا همراه باشید.

آمپول نوروبیون

نوروبیون چیست؟

یک مکمل طبیعی که گروهی از ویتامین های B مثل ویتامین B1، B6 و B12 را پوشش می‌دهد. نوروبیون با نام انگلیسی ( Neurobion) از مکمل های پر مصرف است که از ترکیب برخی ویتامین های خاص ساخته شده و کاربرد اصلی آن درمان کمبود این نوع ویتامین ها در بدن است. این مکمل طبیعی، به دو شکل خوراکی یعنی قرص نوروبیون یا نورودینون و آمپول نوروبیون که تزریقی است، وجود دارد.

خواص قرص نوروبیون

خواص قرص و آمپول نوروبیون

نوروبیون چیست؟ تا اینجای کار جواب این سؤال را گرفته‌اید اما درباره خواص آمپول نوروبیون و قرص آن چه می‌دانید؟ آمپول نوروبیون از ویتامین هایB12 و B6 و B1 تشکیل شده است که برای آرتروز، آلزایمر و کم خونی تجویز می‌شود البته برای بیماری های مربوط به کلیه و کبد گزینه مناسبی نیست! شاید این آمپول عضله‌ساز در میان ورزشکاران طرفداران زیادی داشته باشد؛ خواص آمپول نوروبیون چیست؟

  • بهبود سلامت سیستم عصبی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود سوخت و ساز بدن
  • حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو

جبران کمبود ویتامین B

این آمپول ترکیبی از ویتامین های B است؛ به همین دلیل برای افرادی که با کمبود ویتامین B مواجه هستند و همچنین برای افراد سالمند بسیار مفید است. اگر کم خونی دارید یا جراحی خاصی انجام داده‌اید، این مکمل طبیعی را فراموش نکنید.

آمپول آرامش اعصاب

همانطور که گفتیم، آمپول نوروبیون ترکیبی از ویتامین های گروه B است. این ویتامین ها نقش مهمی در ترمیم و بازسازی سیستم عصبی بدن دارند. به دلیل نقش مهم این ویتامین ها در بدن، آمپول نوروبیون در تسکین درد ها به خصوص درد های ناحیه کمر، افزایش سرعت انتقال عصبی و بازسازی اعصاب آسیب‌دیده بسیار مؤثر است؛ البته کسانی که اعتیاد به الکل دارند هم می‎توانند از آن استفاده کنند.

کمک به هضم غذا

ویتامین B1 موجود در این مکمل که با نام تیامین نیز شناخته می‌شود، برای فعال شدن غده آدرنال و سیستم عصبی مرکزی مورد نیاز است. این ویتامین به عنوان کوآنزیم به کنترل اشتها و هضم و همچنین جذب مواد غذایی کمک کرده و در تبدیل قند به انرژی، به عنوان سوخت نقش مهمی ایفا می‎کند که البته برای فعالیت های سلول های بدن هم بسیار واجب و ضروری است.

نوروبیون

خواص آمپول نوروبیون در بدنسازی

مگر می‌شود ورزشکار باشید و با این آمپول عضله‌ساز آشنایی نداشته باشید! مکمل طبیعی با گروه ویتامین های B انرژی مورد نیاز ورزشکاران را تأمین می‌کند؛ به همین منظور ورزشکاران و بدنسازان به منظور تقویت بدن، هفته‌ای یک مرتبه از این آمپول استفاده می‌کنند. درواقع، زمانی ‌که بدنسازان از گروه ویتامین B استفاده می‌کنند؛ عضلات از طریق عصب‌ ها تحریک می‌شوند و این مورد برای انقباض، هماهنگی و رشد عضلات بسیار لازم و ضروری است.

درمان ریزش مو

ویتامین گروه B ریزش موی شما را درمان می‌کنند؛ آمپول و قرص نوروبیون هم از این قاعده مستثنی نیستند. روی و ویتامین های B می‌توانند تولید دی ‌هیدرو تستوتسترون (DHT)  را مهار کنند. دی ‌هیدرو تستوتسترون به عنوان علت اصلی ریزش مو وابسته به آندروژن است. درواقع، دی ‌هیدرو تستوتسترون باعث کاهش سریع سلول های فولیکول مو می‌شود؛ در نتیجه مکمل های فوری ویتامین های B برای معکوس شدن روند ریزش مو ضروری هستند.

زیبایی پوست صورت با قرص نوروبیون

یکی از مزیت های قرص نوروبیون یا حتی آمپول آن با ویتامین های غنی که دارند، درمان جوش و لک های پوستی و زیبایی مو است؛ درواقع ویتامین B می‌تواند این زیبایی و سلامتی را برای پوست و موی شما تضمین کند.

البته ویتامین‌ های گروه B در حفظ سلامت و بهبود کارکرد قسمت‌ های مختلف بدن تأثیرگذار هستند؛ مثلا این ویتامین ها به سالم ماندن دستگاه عصبی کمک می‌کنند، باعث افزایش تولید گلبول‌ های قرمز خون می‌شوند و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند.

خواص نوروبیون

آمپول نوروبیون و بارداری

استفاده از این آمپول با تشخیص پزشک و دوز مناسب هیچ خطری برای دوران بارداری ندارد. از طریق این مکمل، ویتامین های گروه B به شیر مادر منتقل می‌شوند، اما خطر انتقال بیش از حد برای نوزادان هنوز علمی و شناخته‎ شده نیست.

آیا آمپول نوروبیون چاق کننده است؟

در اغلب موارد، مصرف ویتامین B باعث افزایش وزن و چاقی نمی‌شود. با این حال، افرادی که کمبود ویتامین B12 دارند، ممکن است بعد از شروع مصرف مکمل احساس کنند که وزن‎شان زیاد شده است؛ جالب است بدانید که از دست دادن اشتها نشانه کمبود ویتامین B 12 است. هنگامی که سطوح این ویتامین نرمال می‌شوند، اشتها باز می‎شود و البته ممکن است مقدار کمی اضافه وزن هم پیدا کنید.

عوارض قرص و آمپول نوروبیون

مصرف هر مکمل و دارویی اگر با زیاده‌روی یا روش غیر اصولی همراه باشد، ممکن است باعث عوارض جانبی در فرد شود، آمپول نوروبیون و قرص آن هم از این قاعده مستثنی نیستند! عوارض جانبی این مکمل چیست؟

  • خارش، آلرژی های پوستی و قرمز شدن پوست
  • آکنه
  • مشکلات کلیه
  • حالت تهوع و اسهال و استفراغ
  • تکرر ادرار
  • آسیب به سیستم عصبی
  • تپش قلب

نظر شما درباره این مکمل و ویتامین B موجود در آن چیست؟ تا به حال از قرص یا آمپول نوروبیون استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۱۸ دیدگاه

  1. مسعود

    ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۵:۲۱ ب٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  2. هو شنگ

    ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۲۵ ب٫ظ

    آمپول بسیار مفید برای سن ۵۰ سال ببالا میباشد

    پاسخ

  3. مسعود

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  4. مسعود

    ۱۶ دی ۱۳۹۸ در ۳:۱۹ ب٫ظ

    ممنون از اطلاعات خوبتون

    پاسخ

  5. مسعود

    ۱۶ دی ۱۳۹۸ در ۱:۰۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۶ دی ۱۳۹۸ در ۳:۳۵ ب٫ظ

    آمپول نوروبیون برای من کمبود ویتامین Bدارم بسیارموثرومفیدبود از راهنمایی تان تشکر می کنم

    پاسخ

  7. مسعود

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸ در ۰:۲۱ ق٫ظ

    بسیار مفید بود و آموزنده

    پاسخ

  8. مسعود

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

    بسیار آموزنده بود ممنون

    پاسخ

  9. تقوی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  10. تقوی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

    من استفاده میکنم و کاملا راضی هستم

    پاسخ

  11. آدینه

    ۱۱ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  12. بردیا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۷ ق٫ظ

    بسیار اموزنده

    پاسخ

  13. سیامک مودت

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  14. شمس

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

    تاحال استفاده نکردم وفکر میکنم چیز خوبی برای کهنسالان باشد

    پاسخ

  15. ثامن

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۸ ق٫ظ

  16. فتحی

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۱۷ ق٫ظ

    خیلی کامل و مفید

    پاسخ

  17. روزبهانی

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۳۹ ق٫ظ

    مکمل خوبی می باشد

    پاسخ

    • مینوی

      ۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۵:۵۸ ب٫ظ

      فقط یکبار از امپول استفاده کردم و چند ساعت بعد به تپش قلب و تنگی نفس افتادم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…