خرید بلیط چارتر چگونه است؟

۵
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شما این امکان را دارید که با قیمت پایین، یک بلیط چارتر بخرید. اگر می‌دانید حتماً به پرواز می رسید و یا حتماً قصد کنسل کردن آن را ندارید. پس خرید بلیط چارتر اتفاقاً و کاملاً به نفعتان است.
خرید بلیط چارتر

همیشه سفر با هواپیما جذاب بوده و هست. سرعت دارد. رفاه دارد. شگفت انگیز است. خاطره پرواز کردن را برایمان می سازد، خستگی نمی آورد.  و چندین دلیل بزرگ و کوچک که بسیار هم محترم است. پس چه چیزی باعث می‌شود که همه گردشگری هایمان را با پرواز انجام ندهیم؟ مانعی وجود دارد؟ بلی؟ بزرگ است؟ بلی. قیمت بلیط! خوب اما نمی‌شود فقط به دلیل قیمت بلیط از سفرهای‌مان صرف نظر کنیم که. پس با مجله دلتا بمانید تا به شما بگوییم که با خرید بلیط چارتر می‌توان این مانع را کوچک کرد و یا حتی از سر راه برداشت.

بلیط چارتر چیست؟

چارتر یعنی اجاره کردن به صورت دربست. مثل هتل، قطار، هواپیما و … اما در ایران کلمه چارتر را بیشتر برای بلیط هواپیما به کار می‌برند. به این صورت که  آژانس های مسافرتی بلیط مسیرهای پر رفت و آمد را به صورت عمده می خرند و سپس آن ها را با هزینه کمتری به مسافران می‌فروشند. یعنی با به ایرلاین رفتن نمی‌توانید درخواست بلیط چارتر دهید بلکه باید به آژانس های مسافرتی و یا شرکت های چارتر کننده بروید.

اینجاست که آن ها به هر مبلغی که بخواهند بلیط را به شما می‌فروشند. یعنی ممکن است شما آن را با ۲۰ درصد کمتر از قیمت اصلی خریده باشید و بغل دستی شما با ۵۰ درصد زیر قیمت. هرچه قدر روز پرواز نزدیک تر باشد قیمت بلیط کمتر خواهد شد. تا شرکت ضرر ندهد. مطلب سفر کردم که از یادم بری برای شما جذاب خواهد بود.

بلیط چارتری

بلیط چارتر ارزان چه ویزگی هایی دارد؟

  • برخلاف بلیط سیستمی، شما نمی‌توانید بلیط چارتر را به‌ راحتی پس دهید و یا تاریخ آن را تغییر دهید.
  • در پروازهای چارتر یا امکان برگرداندن بلیط را ندارید، یا اگر در بعضی شرایط این امکان را داشته باشید که بلیط چارتر را پس بدهید، میزان جریمه‌ لغو کردن بلیط بسیار بالا است و گاهی معادل هزینه خود بلیط تمام می‌شود.
  • اگر به هر دلیلی  بلیط چارتر را لغو کنید، ممکن است آژانس پولی را که برای بلیط پرداخته‌اید، به شما پس ندهد.
  • شما از آژانس، بلیط چارتر می‌خرید، اما اگر مشکلی در پروازتان به‌وجود بیاید، برعهده شرکت‌های هواپیمایی است و آژانس چارترکننده مسئولیتی به عهده نمی‌گیرد.
  • اگر ازآژانس های نامعتبر یا شرکت هایی که نام آشنا نیستند آن هم به صورت اینترنتی بلیط را خریداری کنید و اسم شما در لیست پرواز نباشد، عملاً پرواز از دستتان رفته است. چون آن ها مسئولیتی در این قبال نمی پذیرند.
  • اگر شغل‌تان طوری است که زیاد سفر می‌کنید و هزینه‌ سفر را هم خودتان باید بپردازید، از لحاظ هزینه، بلیط‌های چارتر بسیار هم گزینه‌ مناسبی‌است.

بلیط چارتر ارزان

چطور بلیط چارتر بخریم؟

شما این امکان را دارید که با قیمت پایین، یک بلیط چارتر بخرید. اگر می‌دانید حتماً به پرواز می رسید و یا حتماً قصد کنسل کردن آن را ندارید و در نهایت از یک شرکت چارتر کننده معروف یا آژانس هوایی شناخته شده خرید می کنید، پس خرید بلیط چارتر اتفاقاً و کاملاً به نفعتان است. این طور خواهید دید که سفر ترسناک نیست، به هیچ عنوان.

  • باید مسیر بلیط چارتر پر تردد باشد

    در همه مسیر ها، امکان خرید بلیط چارتر وجود ندارد. پس اگر تصمیم دارید حتماً به نقطه ای خاص بروید ابتدا پرواز چارتر آن مسیر را چک کنید. لازم است به شما بگویم معمولاً این مسیرهای پرتردد هستند که بلیط چارتر دارند. به دلیل در خواست بالاتر. اینجا دو مسئله پیش می‌آید.

    یک اینکه شرکت‌ های هواپیمایی، فقط بخشی از پرواز ها را به طور انحصاری اجاره می‌کنند و مصرند که تمام بلیط ها را قبل ازپرواز به فروش برسانند. پس اگر دیر اقدام کنید دیگر بلیطی نخواهد بود و دوم اینکه اگر مسیر شما کم تردد باشد اصلاً بلیطی چارتر نمی‌شود که شما آن را بخرید.

     

پرواز چارتر

  • حتماً تاریخ و زمان حرکت پرواز چارتر را به یاد داشته باشید

    بارها گفتم که این نوع بلیط لغو کردنی نیست پس هنگام خرید بلیط چارتر از برنامه خود مطمئن باشید. یعنی اگر  به دلیل یک اشتباه محاسباتی به پرواز نرسید یا بخواهید تاریخ برگشت را جابجا کنید، به مشکل خواهید خورد و در مسیر برگشت، این بلیط دیگر به دردتان نمی‌خورد. همینطور که اگر مطلب سفر کردن بدون دانستن زبان را در همین مجله بخوانید، خواهید دید خیلی از جاها زبان هم به دردتان نمی خورد.

    درواقع درست است که ارزان تر می‌خرید، اما دیگر هیچ راهی برای پس گرفتن پولتان ندارید. به این معنی که شما قبل از خرید پذیرفته اید که نمی‌توانید هزینه آن را پس بگیرید. نه تاریخش را می‌توانید عوض کنید، نه کسی که می‌تواند از پرواز استفاده کند. پس حواستان حسابی به تاریخ ها و زمان سفرتان باشد.

  • روزهای شلوغ بلیط چارتر نیست!

    راستش با اینکه همه در روزهای پر تردد دنبال خرید بلیط هستند. اما دلیل نمی‌شود در این روزها هم بتوانید بلیط چارتر پیدا کنید. چون در این جور مواقع که همه می خواهند سفر کنند، دلیلی ندارد که آژانس یا شرکتی بیاید و بلیط را ارزانتر بفروشد.

    مخصوصاً در زمان سفرهای تابستانی و نوروزی که بسیار هم شلوغ هستند. پس اگر در این زمان ها با یکی دو بار سرچ خرید بلیط چارتر در اینترنت نتوانستید به نتیجه برسید پس مطمئن باشید دیگر نخواهید یافت.

بلیط ارزان

  • حواستان باشد پرواز های چارتر لغو نمی شوند.

    اینکه گفتیم اگر از سفر خود مطمئنید پس بلیط چارتر بخرید دلیلش همین است. که  مسلماً پروازی که بلیط چارتر فروخته است ، بسیار پروازی شلوغ بوده و پر تردد. آژانس‌ های مسافرتی هم روی این پروازها مانور می دهند. پس پرواز هایی که چارتر می‌شوند، حتماً و اصلاً لغو نمی‌شوند.

    اتفاقاً باید بدانید این هواپیما، پر از مسافر خواهد بود و شما هم کنار آن ها، به مقصدتان خواهید رسید. راستی خوب است مطلبی راجع به آداب فرودگاه را هم در همین مجله بخوانید.

  • قیمت‌های بلیط چارتر را مدام بررسی کنید

    می‌دانم که این را هم گفتیم که چون این بلیط ها مستقیم توسط آژانس یا شرکت چارتر کننده به فروش می‌رسند، پس قیمت های متفاوتی هم دارد. بنابراین اگر کمی زود تر اقدام کنید حتماً می توانید با بررسی قیمت ها ارزان ترین را بیابید. سرچ کردن در اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های خرید بلیط بهترین راه ها هستند.  با این کار می‌توانید از قیمت‌ های مختلف بلیط چارتر در روز ها و ساعت‌ های متفاوت به راحتی خبر دار شوید و دیگر نیازی نیست که به ده ها آژانس زنگ بزنید.

بلیط چارتر اینترنتی

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۴۶ ق٫ظ

  2. مسعود

    ۸ دی ۱۳۹۸ در ۹:۳۷ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۹:۵۵ ق٫ظ

      🙂

      پاسخ

  3. یوسفی

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۵۷ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۲۱ ب٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…