چگونه می‎توان ملکی را که با وکالت بلاعزل فروخته شده باز پس گرفت؟

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
باید به این موضوع خیلی مهم توجه کنیم که گرفتن وکالت بلاعزل از فروشنده به معنای انتقال مالکیت به خریدار نیست!
وکالت بلاعزل

امروزه داشتن اطلاعات حقوقی برای انجام بسیاری از کارهای روزمره امری الزامی محسوب می‎شود، اما همانطور که می‎دانید تمام افرد جامعه مجهز به این دانش نیستند و باید برای انجام امور حقوقی خود با صاحب نظران و متخصصان این حوزه مشورت کنند. از این رو قصد داریم تا در این گزارش کوتاه از مجله‎ی دلتا که فرصتی را برای پرسش و پاسخ حقوقی ملکی شما ایجاد کرده است به یکی از سوالهای رایج در خصوص چگونگی بازپس گرفتن ملک فروخته شده با وکالت بلاعزل را پاسخ دهیم.

وکالت بلاعزل

همانطور که می‎دانید منظور از وکالت بلاعزل یعنی وکالتی که طرفین، حقِ از بین بردن آن را ندارند. وکالت بلاعزلی که در خرید و فروش معاملات ملکی مطرح می‎شود، وکالتی است که فروشنده به خریدار می‎دهد تا خود او کارهای اداری و ثبتی انتقال سند مانند گرفتن استعلام های ثبتی و مفاصا حساب های شهرداری و در نهایت ثبت سند را انجام دهد.

سوال

چگونه می‎توان ملکی را که با وکالت بلاعزل فروخته شده باز پس گرفت؟

جواب: 

به دلیل اینکه ملک به شکل رسمی و قانونی انتقال یافته است، استرداد آن کمی مشکل به نظر می رسد . اما تحت شرایطی مثل محجوریت فوت شاید بتوان آن را اثبات نمود که تشخیص و پذیرفتن آن بستگی به نظر مراجع ذیصلاح دارد.

اگر شما نیز در ذهن خود سوالات حقوقی مختص حوزه‎ی املاک دارید می‎توانید با مراجعه به سایت ملکی دلتا سوالتان را مطرح و جواب آن را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…