سرامیک طرح سنگ ؛ جدیدترین کفپوش منزل

۱۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سرامیک طرح سنگ در انواع کفپوش و دیواری تولید می‌شود که شما را با هر دو نوع آن آشنا می‌کنیم.
سرامیک طرح سنگ

سرامیک طرح سنگ

انتخاب کفپوش مناسب اهمیت زیادی دارد. سطح ناهموار موجب کاهش ایمنی افراد در خانه می‌شود. علاوه بر این جلوه ای نامناسب در فضای داخلی پدید می‌آورد. سرامیک کف در مدل های گوناگونی تولید می‌شود. یکی از این گونه ها، سرامیک طرح سنگ است که در این مقاله مجله دلتا سراغ آن می‌رویم و چند نکته درباره استفاده از آن در خانه به شما می‌گوییم.

سرامیک های طرح سنگ در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند اما برای ایجاد نمایی طبیعی، بهتر است ابعاد بزرگ تر را برای پوشاندن کف اتاق پذیرایی تهیه کنید. این کفپوش، علاوه بر اینکه جلوه ای طبیعی به سطح زمین می‌بخشد، از نفوذ آب، چربی و سایر آلودگی های به کف جلوگیری می‌کند. به راحتی ترَک نمی‌خورد و دوام بالایی دارد.

سرامیک طرح سنگ

سرامیک طرح سنگ در بیش تر مدل ها، رنگی تیره، از جمله قهوه ای، یشمی و مشکی دارد، که برای استفاده در خانه های بزرگ، راه پله و مکان های اداری مناسب است.

سرامیک های رنگ روشن باعث می‌شوند فضا بازتر به نظر برسد. به همین دلیل بهتر است برای پوشش کف اتاق پذیرایی های کوچک از رنگ های روشن کمک بگیرید. برای مثال سرامیک طرح سنگ مرمر یکی از پر طرفدارترین نمونه های روشنِ این کفپوش است که در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد.

سرامیک طرح سنگ مرمر

سرامیک طرح سنگ مرمر

پیشرفت تکنولوژی در صنعت تولید سرامیک، به ساخت طرح های مختلف با ظاهری طبیعی کمک زیادی کرده است. از بزرگ ترین فواید به کار بردنِ سرامیک طرح سنگ مرمر در خانه، علاوه بر زیبایی محیط و پوششی مقاوم برای کف، می‌توان به امکان ست کردن رنگ های مختلف با آن اشاره کرد. این طرح در رنگ های سفید، کرم، طوسی روشن و مشکی با رگه های قهوه ای، سفید، طلایی و ذغالی یافت می‌شود. طرح سنگ مرمر یکی از طرح های پر طرفدار است که در بخش های مختلف خانه، از جمله پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه به کار می‌رود. استفاده از این طرح، برای مکان های پر تردد، کاری پر هزینه محسوب می‌شود. زیرا احتمال آسیب و فرسایش در آن افزایش می‌یابد.

سرامیک دیواری

سرامیک طرح سنگ برای دیوار

گرچه استفاده از کاشی و کاغذ دیواری برای پوشش دیوار کاربرد بیش تری دارد اما سرامیک طرح سنگ برای دیوار نیز تولید می‌شود و از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار است. سنگ مرمر درخشش خاصی دارد که سبب می‌شود نمای خانه مجلل و رسمی به نظر برسد. پوشاندن دیوار با سرامیک طرح سنگ باعث می‌شود خانه نمایی لوکس و براق پیدا کند. به دلیل مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت، هم چنین شست و شوی راحت، استفاده از سرامیک دیواری درراهرو، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و تراس خانه توصیه می‌شود. یکی از مزایای سرامیک های دیواری، هماهنگی آن با سرامیک کف است که پیوستگی را در دکوراسیون داخلی حفظ می‌کند.

سرامیک

سرامیک یا سنگ طبیعی؟

سنگ های طبیعی، مصالحی بسیار سخت هستند و گونه های بسیار زیادی از آن ها تا کنون کشف شده است. سنگ را در فرم های مربع، مستطیل و مثلث برش می‌زنند و برای پوشش کف خانه ها از آن استفاده می‌کنند. داشتنِ رنگ های منحصر به فرد و کیفیت عالیِ سنگ طبیعی، باعث می‌شود بیش تر افراد به فکر استفاده از سنگ به جای سرامیک باشند.

اگرچه تولید کنندگان در تلاش برای ساخت سرامیک هایی با کیفیت و طرح های جذاب هستند، اما خرید و هم چنین نصب سنگ طبیعی از قیمت بالاتری برخوردار است. سنگ و سرامیک، نیاز به مراقب و نگهداری دارند. سنگ طبیعی باید، هر چند وقت یک بار، با دوغاب پوشانده شود. لکه ها را به خود جذب می‌کند و تمیز کردن آن نسبت به سرامیک دشوارتر است.

البته در نظر داشته باشید که سرامیک طرح سنگ نیز کفپوشی طبیعی است زیرا در روند ساخت آن از مصالح طبیعی مانند خاک رس، ماسه، شیشه و مواد غیر فلزی استفاده و توسط دستگاه های بزرگ ریخته گری می‌شود. نسبت به سنگ طبیعی طول عمر بیش تری دارند، و نگهداری آن ها راحت تر است. به دلیل وجود لعاب روی سطح سرامیک، نفوذ ناپذیری آن ها دائمی است و نیازی به استفاده از دوغاب ندارند. مقاومت بالای سرامیک در برابر آب سبب شده است در بخش های مختلفی از جمله سطح کابینت و کنار سینک، بتوان آن را به کار برد.

این نوع کفپوش به شما امکان می‌دهد که با خیال راحت در منزل حرکت کنید و نگران آسیب دیدن نباشید. با توجه به سلیقه خود، ممکن است بخواهید در بخش هایی از خانه روی سرامیک را با فرش یا قالیچه بپوشانید. نگران نباشید. ایده های خود را جسورانه اجرا کنید و تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

۱۳ دیدگاه

  1. حسام

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۳۵ ق٫ظ

    … _ ممنون

    پاسخ

  2. حسین

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۴۸ ق٫ظ

    طرح خیلی قدیمی بود.۲دهه گذشته از عمرش.

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۷ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۹ ق٫ظ

      سلام. ممنون از توجه شما. در واقع ما داریم خیلی از طرح ها رو باز طراحی می‌کنیم و ریشه اونها در گذشته است.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۰۸ ب٫ظ

  4. بردیا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۹ ق٫ظ

    بسیار شیک

    پاسخ

  5. صلابت

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

  6. پویا

    ۷ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۲۱ ب٫ظ

    واقعا شاهکاره.
    احسن…..

    پاسخ

  7. مودت

    ۷ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۶ ق٫ظ

    بکر

    پاسخ

  8. شمس

    ۷ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۳ ق٫ظ

    سرامیک طرح سنگ بسیار جالب بوده متشکرم

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۳۶ ب٫ظ

      مرسی از توجهتون

      پاسخ

      • مسعود

        ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۵۹ ب٫ظ

        بسیار آموزنده و مفید بود

        پاسخ

  9. روزبهانی

    ۷ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۲۶ ق٫ظ

    سرامیک طرح سنگ بسیار زیبا

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۷ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

      بله 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…