خواص شگفت انگیز آویشن !

۴
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آویشن ؛ گیاهی که در آشپزخانه شما دلبری می‌کند؛ آن هم چه دلبری معطر و خوشمزه‌‌ای! درباره خواص این گیاه چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
آویشن

آویشن؟! حتی عطرش هم می‌تواند شما را مست کند؛ درباره خواص آویشن چه می‌دانید؟ فرقی نمی‌کند چای یا دمنوش گیاهی آویشن باشد یا حتی خود گیاه آن، آویشن برای بیشتر افراد نوستالژی دوران سرماخوردگی با سرفه های مکرر آن است که البته انتخاب بدی هم نیست.

 یک فنجان دمنوش آویشن به همراه لیمو می‎تواند به جنگ عفونت های ویروسی بدن شما از جمله سرماخوردگی برود. آویشن گیاه زیبایی پوست و موی شما است، بیایید درباره خواص آویشن بیشتر بدانیم؛ با مجله دلتا همراه باشید.

خواص آویشن

آویشن چیست؟

آویشن گیاهی علفی با ساقه ‌های کرکدار و سفید از خانواده نعناع است که در دشت‌ های مرکزی و غربی ایران می‌روید. این گیاه سه نوع عمده با گل های صورتی و سفید دارد؛ سه نوع آویشن شیرازی، کوهی و کاکوتی از همه معروف‌ تر هستند؛ این گیاه تا حدی مفید است که در طب سنتی از گرده های آن عسل طبیعی تهیه می‌کنند؛ دل‌تان می‌خواهد از خواص آویشن بیشتر بدانید؟ با ما همراه باشید.

خواص آویشن

خواص آویشن برای زیبایی

خواص آویشن را بهتر بشناسید. آویشن درمان‌کننده هزار و یک درد است؛ از زیبایی پوست و مو گرفته تا درمان عفونت های ویروسی و … همه از همین گیاه خوش عطر و طعم بر می‌آید؛ با ما همچنان همراه باشید.

خواص آویشن برای پوست

به زیبایی پوست و موی خودتان اهمیت می‌دهید؟ آویشن در خدمت شما است؛ همین گیاه خوش عطر و طعم علاوه بر سلامتی در زیبایی شما هم تأثیر‌گذار است؛ می‌توانید از دمنوش یا روغن این گیاه برای درخشندگی بیشتر پوست و به عنوان یک لوسیون طبیعی استفاده کنید.

۱. درمان جوش و آکنه

آویشن خاصیت ضد باکتری فوق‌العاده ای دارد و با باکتری هایی که باعث جوش های سر سیاه و آکنه در پوست می‌شوند، مبارزه می‌کند. این گیاه معمولا در کرم های طبیعی ضد جوش و لوسیون ها استفاده می‌شود.

۲. شادابی پوست

با مصرف این گیاه می‌توانید از شر مشکلات پوستی و باکتری ها خلاص شوید. اگر می‌خواهید پوست شاداب‌تری داشته باشید، روغن آویشن را با آب رقیق و به عنوان یک تونر پوستی از آن استفاده کنید.

درمان ریزش مو با آویشن

تقویت و زیبایی مو با آویشن

با گیاه آویشن دیگر نگران زیبایی مو های خود نباشید، مواد مغذی در این گیاه می‌توانند به رشد مو های شما کمک کنند. آویشن جریان خون در کف سر را هموار می‌کند؛ برای درخشندگی بیشتر مو ها می‌توانید مخلوط روغن زیتون و آویشن را روی پوست سر خود بمالید؛ به این ترتیب، مو های سالم و درخشان‌تری خواهید داشت.

۱ . درمان ریزش مو

اگر ریزش مو دارید؛ روغن آویشن را امتحان کنید، استفاده از روغن آویشن به تنهایی یا همراه با مواد دیگر می‌تواند مو های شما را ضخیم و درخشان کند و از ریزش مو هم جلوگیری کند.

۲. آویشن ؛ گیاه ضد شوره

آویشن با خواص ضد باکتریایی که دارد می‌تواند پوست سر شما را تمیز کند و در درمان شوره سر هم مؤثر باشد. این گیاه اغلب به عنوان یک عنصر در شامپو یا نرم‌کننده ها استفاده می‌شود.

خواص آویشن برای سرماخوردگی

خواص درمانی آویشن

آویشن فقط گیاه زیبایی نیست! از خواص درمانی این گیاه چه می‌دانید؟ با ما همچنان همراه باشید:

آویشن ؛ گیاه ضد سرماخوردگی

سرفه می‌کنید؟ گلو درد دارید؟ سرما خورده‌اید؟ یک لیوان دمنوش یا چای آویشن می‌تواند تمام مشکلات شما را حل کند؛ البته می‌توانید از ادویه هایی مثل دارچین و عسل، نعناع، زنجبیل، پونه، بابونه و حتی لیمو هم در این ترکیب خوشمزه استفاده کنید. خواص آنتی سپتیک و آنتی بیوتیک این گیاه یک درمان مؤثر برای مشکلات تنفسی مانند سرفه، برونشیت، عفونت ریه، تنگی نفس و همچنین گلو درد و سر درد است.

آویشن ؛ گیاه تقویت‌کننده اعصاب

فقط گل گاو زبان اعصاب شما را آرام نمی‌کند؛ از این به بعد می‌توانید روی آویشن هم حساب کنید. آویشن مقوی معده و اعصاب است و به علت عطر و طعم مطبوعی که دارد، یک داروی اشتها‌آور و هضم‌کننده غذا است که مانع از ترش شدن غذا در معده می‌شود.

سلامت استخوان ها

آویشن سرشار از انواع مختلف ویتامین ها است؛ این گیاه یک منبع غنی از ویتامین K، آهن، کلسیم و منگنز است. این مواد معدنی نقش مهمی در سلامت، تراکم استخوان ها و کاهش مشکلات ناشی از کمبود کلسیم مثل پوکی استخوان ایفا می‌کنند.

کنترل فشار خون

عصاره گیاه آویشن سرشار از پتاسیم است که در کنترل فشار خون و ضربان قلب نقش مهمی دارد؛ این گیاه جریان خون بدن را تنظیم می‌کند.

روغن آویشن

تقویت بینایی

آویشن غنی از ویتامین A است؛ این ویتامین بیماری های مربوط به چشم را کنترل و درمان می‌کند. همچنین باعث تقویت بینایی می‌شود؛ اگر شما چشمان تیزبین مانند عقاب می‌خواهید، آویشن بخورید.

گیاه ضد سرطان

مطالعات ثابت کرده‌اند که ترکیبات موجود در عصاره آویشن از سرطان روده بزرگ محافظت می‌کند. مصرف آویشن کوهی می‌تواند بسیاری از سرطان های شایع در زنان از جمله سرطان سینه را درمان کند.

درمان اسهال و نفخ

آویشن یک گیاه ضد نفخ است که باعث حرارت بدن و هضم غذا می‌شود، جوشانده این گیاه برای درمان اسهال، دل‌پیچه یا پیچش روده بسیار مؤثر است.

نظر شما درباره این گیاه پر خاصیت چیست؟ اصلا آویشن در کابینت آشپزخانه شما جایی دارد؟ تا به حال دمنوش و چای آویشن خورده‌اید؟ اگر پاسخ شما خیر است؛ بهتر است هر چه زود تر با این گیاه آشتی کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۳۹ ب٫ظ

    آویشن ازنوع شیرازی بهترین است،برای درمان دلپیچه واسهال مفیداست مواردزیادی است که باکمک آویشن درمان میشود،هم به صورت دمنوش استفاده میشود،هم گیاه آن که شامل برگ وگل وتخم آن است خورده میشودوبیمارهای زیادی رادرمان میکند

    پاسخ

  3. مهدی فراهانی

    ۵ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۱۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. آدینه

    ۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۴۷ ب٫ظ

    من عاشقشم توی اکثر غذاها ازش استفاده میکنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…