کاهش قیمت مسکن در تهران

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاهش توان خرید و همسو نبودن تسهیلات بانکی با رشد قیمت‌ها، وضعیت مسکن را در نیمه ابتدایی سال 98 بغرنج کرد، اما آمارها حاکی از کاهش قیمت‌ها در نیمه دوم امسال است.
کاهش قیمت مسکن در تهران

با جهش قیمت مسکن در سال گذشته، نیمه ابتدای سال ۹۸ کشش افزایش بیشتر قیمت‌ها را نداشت و وضعیت معاملات در تابستان به رکودی‌ترین حالت ممکن در دهه گذشته رسید. از اواخر شهریورماه تعداد مبایعه‌نامه‌ها، رفته رفته با افزایش جزیی روبرو شد، هرچند که ارقام نسبت به سال گذشته تا حد زیادی کمتر بود. اکنون گزارش آبان‌ماه نشان می‌دهد که وضعیت مسکن در سال ۹۸ شرایط رو به بهبودی را تجربه می‌کند.

به گزارش مجله دلتا بر اساس آمار رسمی دفتر اقتصاد مسکن و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی از قیمت مسکن، میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران با کاهش ۱.۸ درصدی به ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان در آبان‌ماه امسال رسیده است. این در حالی است که در مهرماه ۹۸ میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی ۱۲ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان بوده است.

مطابق این آمار، میانگین قیمت مسکن در آبان‌ماه امسال نسبت به مهرماه ۹۸ حدود ۱.۸ درصد کاهش و تعداد قراردادها ۱۸.۳ درصد افزایش داشته است.  کاهش قیمت مسکن در تهران در حالی اتفاق افتاده که تعداد قراردادهای صحیح در دومین ماه پاییز نسبت به مهرماه با رشد ۱۸.۳ درصدی به ۳۴۶۶ مورد افزایش یافته است.

بیشترین میانگین قیمت همچنان متعلق به منطقه یک با ۲۴ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان است. این قیمت در مقایسه با قیمت ماه پیش (۲۸ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان) ۱۱.۳ درصد کاهش یافته است. کمترین میزان میانگین قیمت نیز مربوط به منطقه ۱۸ با ۵ میلیون و ۸۳۶ هزار تومان بوده است؛ البته این قیمت جدید در مقایسه با قیمت‌ مهرماه ۹۸ کمی بیش از ۱.۶ درصد افزایش یافته است.

شایان ذکر است علاوه بر منطقه یک در مناطق ۲، ۳، ۵، ۶،۸، ۱۱، ۱۶، ۱۷، ۲۰ و ۲۲ میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در آبان‌ماه امسال کاهشی بوده است و نشان می‌دهد در صورت ثبات بازارهای موازی، بازار مسکن در ماه‌های آینده فقط با نوسان‌هایی جزیی مواجه باشد.

۲ دیدگاه

  1. روزبهاني

    ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۱۱ ب٫ظ

    قیمتها کاهشی باشد رونق به بازار بر می گردد

    پاسخ

  2. فرهاد کرمی

    ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…