سوئیس ؛ کشوری با مناظر بی‌نظیر

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سوئیس با طبیعتی شگفت‌انگیز و محله‌های تاریخی خیره‌کننده و افسونگر، یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپا به شمار می‌رود.
جاهای دیدنی سوئیس

سوئیس برای علاقه‌مندان به ماجراجویی، یک مقصد هیجان‌انگیز؛ برای عکاسان، خوش‌منظره‌ترین نقطه اروپا و برای عاشقان شکلات، شیرین‌ترین سفر زندگی خواهد بود. جنگل‌های آلپ، دریاچه‌های خیره‌کننده، مراتع سرسبز، معماری کم‌نظیر و برخورداری از بالاترین سطح هنر مدرن، چیزهایی است که سوئیس را از سایر کشورهای جهان متمایز می‌کند. با جاهای دیدنی سوئیس در مجله دلتا آشنا شوید.

دریاچه‌ ژنو

دریاچه‌ ژنو یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپاست و زیبایی مسحورکننده‌ای دارد. از کرانه‌های غربی این دریاچه در ژنو تا کرانه‌های شرقی آن در مونترو چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای آلپ پیش‌رویتان خواهد بود و انعکاس شکوهمندش در آب‌های آرام دریاچه پیداست. تابستان‌ها نیز امکان ورزش‌های آبی در دریاچه‌ ژنو مهیاست.

دریاچه ژنو جاهای دیدنی سوئیس

دریاچه لوسرن

این دریاچه را به نام شهر لوسرن که در انتهای غربی آن قرار گرفته، نامگذاری کرده‌اند که به زیبایی در بین کوه‌های شیب‌دار آهکی واقع شده است. در اینجا خبری از ماشین نیست و شما می‌توانید در خیابانهای آن با آرامش قدم بزنید و و نظاره‌گر خانه های قدیمی تزیین شده با نقاشی‌های دیواری باشید. دریاچه لوسرن فرصتی را فراهم کرده تا بتوانید سوار بر یک کروز مجلل در میان آبها به تماشای غروب زیبای خورشید بنشینید.

دریاچه لوسرن جاهای دیدنی سوئیس

گذرگاه سنت برنارد

گذرگاه سِنت برنارد قدیمی‌ترین گذرگاه آلپ غربی و سومین گذرگاه مرتفع سوئیس است. در مرتفع‌ترین قسمت جاده مهمان‌سرای سنت برنارد قرار دارد؛ همان جایی که سگ‌های نجات سنت برنارد به‌شهرت رسیدند. سنت برنارد نژادی از سگ‌های کاری بزرگ‌جثه‌ای است که در گذرگاه سنت برنارد برای عملیات نجات تربیت می‌شدند.

گذرگاه سنت برنارد

تاکستان های لاواکس

لاواکس در کنار دریاچه ژنو در کنار شهر ژنو قرار گرفته است و علاوه بر برخورداری از آب و هوای معتدل و مطلوب، دارای مناظر طبیعی زیبا و چشم نوازی است. اینجا تا چشم کار می‌کند تاکستان است و این تاکستان ها در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان گنج ملی ثبت شده‌است.

منطقه لاواکس جاهای دیدنی سوئیس

راه آهن ریشن

راه‌آهن ریشِن؛ سوئیس را از میان کوه‌های گرابوندِن به ایتالیا وصل می‌کند و از شاهکارهای مهندسی سوئیس در یکی از خوش‌عکس‌ترین مناطق این کشور است. این راه‌آهن معروف ۱۳۰ کیلومتر طول دارد و در مسیرش از ۱۹۶ پل و ۵۵ تونل عبور می‌کند. پل پیچ‌دار Viaduct kdc از جالب‌توجه‌ترین نقاط مسیرش است که قطعا تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای‌تان رقم خواهد زد.

راه آهن ریشن جاهای دیدنی سوئیس

شهر زرمات

زرمات شهر کوچکی است که در میان اسکی بازها محبوبیت دارد. بلندترین کوههای سوییس و زیباترین قله‌های دنیا در این شهر قرار گرفته‌اند و بسیاری ‏از افراد در فصل زمستان برای اسکی‌بازی به این شهر می‌آیند. زرمات شهر پیاده‌هاست، در این شهر ‏هیچ ماشینی با سوخت بنزین حق تردد ندارد و تمام ماشین‌های داخل شهر باید با باتری کار کنند. این شهر توسط خط قطار به ‏شهرهای اطراف متصل شده است. ‏‏‏ ‏ ‏

شهر زرمات جاهای دیدنی سوئیس

کاپل بروک

کاپِل بروک قدیمی‌ترین پل چوبی سرپوشیده‌ اروپاست که روی دریاچه‌ لوسرن ساخته شده و قدمت سازه‌ آن به قرن چهاردهم می‌رسد. البته بیشترِ آنچه اکنون از این پل می‌بینید، بازسازی مدرنی است که پس از تخریب پل بر اثر آتش‌سوزی در دهه‌ی ۱۹۹۰ ساخته شد. روی پل می‌توانید شاهد مجموعه‌ای از آثار هنری قرن هفدهمی باشید که رویدادهای تاریخی مهم سوئیس را به‌تصویر می‌کشند.

کاپل بروک جاهای دیدنی سوئیس

آبشار راین

از دیگر جاهای دیدنی هیجان انگیز سوئیس آبشار راین است که با پهنای ۱۲۵ و ارتفاع ۲۵ متر از بزرگ‌ترین آبشارهای اروپا به شمار می‌رود. این آبشار بیشتر به حجم بالای آبی که در آن جریان دارد معروف است.

آبشار راین سوئیس

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری مجارستان ”مجارستان؛ قلب سرسبز اروپا” را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۸:۳۶ ق٫ظ

  2. نامجو

    ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۱۸ ق٫ظ

    زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۵۰ ق٫ظ

      بلی همینطوره 🙂

      پاسخ

  3. روزبهاني

    ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۳۸ ب٫ظ

    از جاذبه های سویس حتماً دیدن کنید

    پاسخ

    • گلزار

      ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۵۴ ق٫ظ

      بلی بلی واقعاً که دیدنی هستند 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…