فیبر غذایی ؛ حافظ سلامتی

۴
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحقیقات نشان می‌دهد مصرف غذاهای غنی از فیبر، یعنی مصرف بیش از 30 گرم فیبر در طول روز باعث می‌شود تا خطر مرگ و بروز بیماری‌های غیرقابل‌انتقال کاهش چشمگیری پیدا کند.
فیبر غذایی

پژوهش‌های متخصصان نیوزلندی ثابت کرد که مصرف بیش از ۳۰ گرم فیبر غذایی در طول روز در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرقابل‌انتقال و افزایش طول عمر مؤثر است.

به گزارش مجله دلتا؛ وجود فیبرهایی چون غلات کامل، حبوبات، سبزی‌ها و میوه‌ها در رژیم غذای طبیعی می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر سلامت بدن داشته باشد.

همچنین نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد مصرف غذاهای غنی از فیبر بین ۱۵ تا ۳۰ درصد مرگ‌ومیر و حتی مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این مصرف فیبر در کاهش بیماری‌های قلبی-عروقی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲ و سرطان روده بزرگ را بین ۱۶ تا ۲۴ درصد موثر است .

افزایش مصرف فیبر غذایی کاهش وزن و میزان کلسترول بد را در پی خواهد داشت درحالی‌که مصرف کم فیبر یا استفاده از فیبرهای مصنوعی یا عصاره‌های فیبری در کاهش موارد یاد شده تاثیر کمی دارد.

پروفسور «جیم مان»، سرپرست گروه تحقیق از دانشگاه اوتاگو نیوزلند، در رابطه با نتایج این تحقیقات می‌گوید: «یافته‌های ما شواهد متقاعدکننده‌ای برای دستورالعمل‌های تغذیه‌ای و تمرکز بر افزایش فیبر رژیمی و جایگزینی غلات کامل به‌جای غلات تصفیه‌شده ارائه می‌دهند. این‌گونه رژیم‌های غذایی خطر مرگ‌ومیر و بروز طیف وسیعی از بیماری‌های مهم را کاهش می‌دهد.»

فیبر غذایی

او در ادامه افزود: «تمام مواد غذایی غنی از فیبر غذایی که نیاز به جویدن دارند و تأثیرات مثبتی بر روده‌ها می‌گذارند، باعث افزایش احساس سیری و کنترل وزن شده و می‌توانند بر میزان چربی و قند خون نیز تأثیرگذار باشند. هضم و تجزیه فیبرها توسط باکتری‌های روده بزرگ صورت می‌گیرد که این عمل دارای آثار مفیدی همچون محافظت از روده در مقابل ابتلا به سرطان است.»

مصرف روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر برای بدن مفید بوده و کفایت می‌کند اما داده‌ها نشان می‌دهد مصرف بیش‌ازحد فیبر در رژیم غذایی می‌تواند از بدن در برابر بیماری‌ها بیشتر محافظت کند. محققان اعلام کردند که افزایش مصرف فیبر انسان را در برابر سکته مغزی و ابتلا به سرطان سینه نیز بسیار کمک می‌کند.

۴ دیدگاه

  1. آقازاده

    ۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

    نعمت های خداست

    پاسخ

  2. عادل توکلی

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. هوشمند

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب٫ظ

    جالب و عالی بود

    پاسخ

  4. گرشا

    ۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…